Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

x-t3 vraag (bayer vs x-trans)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • x-t3 vraag (bayer vs x-trans)

    Hallo,

    Heb deze mooie camera, maar heb een vraag.
    Heb ook de A6300 gehad, en die leek me meer fijnere gedetailleerde beelden te geven. Ligt dit aan die x trans sensor? De a6300 heeft de gewone bayer filter....
    Mij lijkt de sony meer per pixel scherpte te geven, wat denken jullie ervan?

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: x-t3 vraag (bayer vs x-trans)

    Jpeg of Raw? In het laatste geval de juiste raw-developer kiezen.
    In het eerste geval toch eens de handleiding lezen en de instellingen aanpassen.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: x-t3 vraag (bayer vs x-trans)

      Ik kocht vorig jaar een XT-2 als lichte body voor reizen etc. Ben gewoon om met een full-frame Nikon te schieten en heb tot nu toe nog niet kunnen wennen aan de pixelstructuur van de Fuji x-trans sensors. Met eender welke raw processor overigens.
      Voor gedetaileerde opnames neem ik nog steeds de Nikon.
      Ik zeg niet dat de x-trans slecht is, maar het is wel degelijk anders.

      Comment


      • #4
        Re: x-t3 vraag (bayer vs x-trans)

        Lees dit er even op na:
        https://petapixel.com/2017/03/03/x-t...c-claims-test/
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: x-t3 vraag (bayer vs x-trans)

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Doe dat maar niet, maar lees wel de commentaren, daar staat meer waarheid in dan in een artikel over synthetische afbeeldingen.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: x-t3 vraag (bayer vs x-trans)

            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
            Doe dat maar niet, maar lees wel de commentaren, daar staat meer waarheid in dan in een artikel over synthetische afbeeldingen.
            Idd artikel en comments gelezen. Die tony nortrup staat er ook tussen en zijn comment vind ik wel ok.
            Vandaag nog foto's genomen en die zijn mooi scherp. Reden dat ik bij fuji wil blijven is omdat ik ook veel in jpg schiet met dit toestel en dan heb ik graag mooie afgewerkte beelden met mooie kleuren, en dit is wat de fuji doet.
            Last edited by Reservoir_Dog; 12 april 2019, 11:46.
            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

            Comment


            • #7
              Re: x-t3 vraag (bayer vs x-trans)

              Ongelooflijk tot welke discussies pixel peeping kan leiden.

              Voor mij was de x-trans sensor alleszins niet de voornaamste reden om naar Fuji over te schakelen. Wel de uitstekende jpeg output (gecombineerd met de Fuji filmsimulaties) en de handige bediening met knoppen. Ook het mooie aanbod aan schitterende lenzen wil ik zeker niet vergeten te vernoemen.

              De Fuji heeft zowel de Sony a6000 (waar ik eigenlijk nooit tevreden van was) als later ook de Nikon 7100 definitief vervangen.
              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

              Comment

              Working...
              X