Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Landschapsfotografie met drone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Landschapsfotografie met drone

    Hallo,

    Ik zou graag mijn allereerste drone aanschaffen om foto's te kunnen nemen van de prachtige landschappen die ik doorheen mijn motorreizen tegen kom.
    Ik ben niet opzoek naar TOP gerief, maar eerder naar een toestel dat ik eenvoudig kan meenemen een waar ik toch wel iets of wat deftige foto's kan met nemen.

    Alvast bedankt voor de info.
    Last edited by Laurens; 8 april 2019, 18:54.
    “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

  • #2
    Re: Landschapsfotografie met Dorne

    Mavic Pro is goed, zeer compact, 4K video en mooie foto's.

    Comment


    • #3
      Re: Landschapsfotografie met Dorne

      Inderdaad een DJI Mavic Pro of in jouw geval is mischien een DJI MAVIC Air beter want die is veel compacter

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Landschapsfotografie met Dorne

        Indien u in België aan de slag gaat dan moet dit u bekend zijn ?
        https://mobilit.belgium.be/nl/luchtvaart/drones

        Comment


        • #5
          Re: Landschapsfotografie met Dorne

          Als gevechtspiloot, ben ik zeer goed op de hoogte van de regelgeving omtrent drones

          Ik ga eens uitkijken naar een DJI MAVIC Air. Zoals eerder gezegd is het eerder voor recreatief gebruik.

          Bedankt voor de feedback!
          “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Landschapsfotografie met Dorne

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            ... een DJI MAVIC Air beter want die is veel compacter

            Sieg
            Ik heb het even gemeten : een MAVIC AIR FLY MORE COMBO, correct opgeborgen in zijn meegeleverde tas is 26cm x 17cm x 11cm (LxHxB).

            Comment


            • #7
              Re: Landschapsfotografie met Dorne

              Hoi,

              Enkele weken geleden toch een DJI Mavic Air gekocht.
              Laatst was ik enkele foto's aan het nemen van de prachtige meren in Zweden.
              Plots kwam op mijn scherm onderstaande boodschap:
              " Strong interference to Aircraft, Signal interruption may be more likely. Fly with caution."

              De drone was meteen onbestuurbaar, is recht de bomen in gevlogen en in het water gevallen. 2 rotors defect en natuurlijk ook water binnen.
              Mijn vraag is nu: Wat nu? Valt dit nog onder garantie? Hoe werkt de DJI repair service precies? Kan ik na de aanvraag gewoon mijn drone opsturen? Kan ik de reparatie weigeren indien die te duur zal zijn?

              U ziet, veel vragen :-)
              Alle hulp is welkom.

              Alvast bedankt,
              D.
              “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

              Comment


              • #8
                Re: Landschapsfotografie met Dorne

                Ondertussen zijn er reeds meer gecrasht dan er nog vliegen denk ik....
                Een vriend van mij (hier ook actief op BD) vloog verleden jaar in Kreta
                een baai uit en kon niet meer terug vanwege de tegenwind, zwemmers
                brachten zijn drone terug, dezelfde nieuwe gekocht, dit jaar terug in Kreta
                gecrasht tegen de rotsen, gelukkig kon de ene met de andere worden hersteld.
                Ik vrees dat garantie bij u niet aan de orde zal zijn, lees maar eens de garantie voorwaarden,
                met name externe storingen zender ontvanger.

                Comment


                • #9
                  Re: Landschapsfotografie met Dorne

                  Oorspronkelijk geplaatst door grizze Bekijk bericht
                  Hoi,

                  Enkele weken geleden toch een DJI Mavic Air gekocht.
                  Laatst was ik enkele foto's aan het nemen van de prachtige meren in Zweden.
                  Plots kwam op mijn scherm onderstaande boodschap:
                  " Strong interference to Aircraft, Signal interruption may be more likely. Fly with caution."

                  De drone was meteen onbestuurbaar, is recht de bomen in gevlogen en in het water gevallen. 2 rotors defect en natuurlijk ook water binnen.
                  Mijn vraag is nu: Wat nu? Valt dit nog onder garantie? Hoe werkt de DJI repair service precies? Kan ik na de aanvraag gewoon mijn drone opsturen? Kan ik de reparatie weigeren indien die te duur zal zijn?

                  U ziet, veel vragen :-)
                  Alle hulp is welkom.

                  Alvast bedankt,
                  D.
                  Op de website van DJI een garantieclaim indienen en chatten met iemand van de helpdesk. Dit zou niet mogen gebeuren.
                  Bij een storing blijft de drone in de lucht hangen, vliegt terug naar de home point of in het ergste geval gaat die landen. Maar zomaar ergens tegen crashen lijkt me een fout van de drone zelf.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Landschapsfotografie met Dorne

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Op de website van DJI een garantieclaim indienen en chatten met iemand van de helpdesk. Dit zou niet mogen gebeuren.
                    Bij een storing blijft de drone in de lucht hangen, vliegt terug naar de home point of in het ergste geval gaat die landen. Maar zomaar ergens tegen crashen lijkt me een fout van de drone zelf.
                    Ik ken niet veel van drones maar wel iets van HF en korte golf en als die drone in een bundel HF interferenties terrecht komt dan lijkt mij een status "kompleet onvoorspelbaar gedrag" zeker niet onmogelijk wegens het oppikken van stukken en brokken inconsistent stuursignaal (wat er geen is) JMHO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Landschapsfotografie met Dorne

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Ondertussen zijn er reeds meer gecrasht dan er nog vliegen denk ik....
                      Een vriend van mij (hier ook actief op BD) vloog verleden jaar in Kreta
                      een baai uit en kon niet meer terug vanwege de tegenwind, zwemmers
                      brachten zijn drone terug, dezelfde nieuwe gekocht, dit jaar terug in Kreta
                      gecrasht tegen de rotsen, gelukkig kon de ene met de andere worden hersteld.
                      Ik vrees dat garantie bij u niet aan de orde zal zijn, lees maar eens de garantie voorwaarden,
                      met name externe storingen zender ontvanger.
                      Ik had in november 2018 aan een goede bekende gevraagd een opname boven een beek te maken die ik nodig had voor de eindtitel van een film.
                      Maar anders dan hij beweerde was hij geen bedreven dronepiloot, zijn peperdure drone vloog tegen boomtakken aan en verdween in de beek, niet meer terug kunnen vinden.
                      Een drone goed kunnen besturen vergt heel veel oefening en dan gaat het nog heel vaak mis. Bij Omroep Brabant vloog een drone van €30.000 in de fik toen deze een te harde landing maakte.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Landschapsfotografie met Dorne

                        Ik heb niets tegen drones, maar ze kunnen worden gebruikt maar ook worden misbruikt.
                        Is ook geen speelgoed vind ik, twee weken geleden zaten wij iets te eten in Bargème (Provence Frankrijk)
                        daar was er ook ene boven de stad aan het filmen, waarschijnlijk geen rommel, want dat ding heeft daar
                        toch wel een 30 min. over gevlogen zonder landen, moet zeggen dat het geluid na een tijd toch niet bepaald prettig
                        meer klinkt.
                        Kan natuurlijk ook dat het om een pro ging die een promo film aan het opnemen was, maar dan nog.
                        Last edited by Guest42; 2 augustus 2019, 13:01.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Landschapsfotografie met Dorne

                          Ik kan alleen maar vaststellen dat er meer en meer verbodsbepalingen staan tov van drones, zeker op de klassieke plaatsen (IS) is dit het geval. TS klaagt van interferentieproblemen in Zweden, dat is vreemd, daar heb ik nog nooit van gehoord, maar er zijn vele tienduizenden meren in Zweden natuurlijk. Om eerlijk te zijn denk ik dat het weer eens het verhaal is van de rotte appels die het verpesten voor de anderen. Ik ben zelf niet zo drone-geneigd maar in de juiste handen kunnen ze een mooie meerwaarde leveren. Maar die del die verleden jaar in een vogelreservaat bij Gerduberg met een drone de vogels aan het kl*ten was heeft moeten meemaken dat ik niet altijd de beleefde mens ben....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Landschapsfotografie met Dorne

                            Het is iets zoals met snelle wagens of motoren.
                            Iedereen kan er wel ergens goedkoop eentje vinden,eventueel tweedehands.
                            Wie er mee kan rijden geen probleem,kun je er niet mee rijden,dan kom je in het nieuws.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Landschapsfotografie met Dorne

                              Zoals beloofd geef ik hier graag een update.

                              Zonet een mailtje gekregen dat mijn DJI Mavic Air volledig gratis hersteld zal worden (herstelkosten +600euro...).
                              Ik ben zeer tevreden over hun service en kan DJI alleen maar aanbevelen.

                              D.
                              “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X