Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

    Is er veel tijdverlies door controles bij de grensovergang via Duinkerke?
    Ik moet op een dinsdag om 13u in Ambletuese zijn. Volgens google 312 km in 2u59' (vanaf Diepenbeek).
    Strikt genomen zou ik dus om 10u kunnen vertrekken, maar dat is toch overdreven krap gemeten.
    Veel vroeger vertrekken is bijna zeker file richting Brussel of Antwerpen.
    En hoeveel tijd verlies is nog gemiddeld bij de grensovergang?
    Misschien toch maar op maandagmiddag vertrekken en een extra overnachting plannen?

  • #2
    Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

    Waar wil je de grens over? Ik woon in Veurne en soms mag je gewoon de autostrade niet op. Hangt er allemaal van af wat ze in Frankrijk van plan zijn. In Rekkem hoor ik toch regelmatig dat er daar grote vertraging is. Best de nieuwsberichten volgen, als er staking is vanwege de Brexit kan het zijn dat je de autostrade niet op kan of dat je wordt vertraagd in Duinkerke of Calais.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

      Waze gebruiken, dan weet je het goed op voorhand, en kan je eventueel om rijden.
      Als je rond 8h30 tot 9h vertrekt zal de file in Brussel wel mee vallen.

      Comment


      • #4
        Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

        In Gent afrijden en de snelweg naar Rijsel/Lille (Fr) nemen, Daar de snelweg naar Duinkerke nemen en afrijden in Bolonge-sur-Mere en dan is het nog maar een kilometer tot je eindbestemming.
        Wel oppassen als je door Rijsel rijd want dit is een gedeelte waar je zeer traag moet rijden en ze doen er echt controle hoor.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

          Vertrek vroeg genoeg en rij over Luik, Namen, Charleroi, Mons, Valenciennes, etc. Het kan daar ook wel wat druk zijn, maar nooit zoals op de Brusselse ring. Een dagje eerder vertrekken is natuurlijk altijd een goed idee. De Opaalkust is sowieso een bezoekje waard, zeker voor fotografen.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

            Allemaal bedankt om mee te denken.
            Een dagje vroeger zal de minste stress en de grootste zekerheid opleveren.

            Comment


            • #7
              Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              In Gent afrijden en de snelweg naar Rijsel/Lille (Fr) nemen, Daar de snelweg naar Duinkerke nemen en afrijden in Bolonge-sur-Mere en dan is het nog maar een kilometer tot je eindbestemming.
              Wel oppassen als je door Rijsel rijd want dit is een gedeelte waar je zeer traag moet rijden en ze doen er echt controle hoor.
              Ipv door te rijden naar de grensovergang in Moeskroen (richting Lille), neem je best vanop de E17, net voorbij de afrit Kortrijk-Zuid en het Shell station, de E403 richting Brugge, en juist na de tunnel in Wevelgem de A19 op richting Ieper. In Ieper (daar stopt de autosnelweg A19), neem je de Noorderring (N38) tot in Poperinge, dan via de N333 door het industrieterrein en via Abeele de A25 op naar Duinkerken. Vermijd Rijsel, altijd gedoe...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Ipv door te rijden naar de grensovergang in Moeskroen (richting Lille), neem je best vanop de E17, net voorbij de afrit Kortrijk-Zuid en het Shell station, de E403 richting Brugge, en juist na de tunnel in Wevelgem de A19 op richting Ieper. In Ieper (daar stopt de autosnelweg A19), neem je de Noorderring (N38) tot in Poperinge, dan via de N333 door het industrieterrein en via Abeele de A25 op naar Duinkerken. Vermijd Rijsel, altijd gedoe...
                Jamaar zo zend je Lut via de gewestwegen naar Bologne-sur-Mere want zoals ik beschrijf moet ze zelfs niet naar Duinkerke.
                Dat zal, zoals u het beschrijft veel langer duren hé.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Jamaar zo zend je Lut via de gewestwegen naar Bologne-sur-Mere want zoals ik beschrijf moet ze zelfs niet naar Duinkerke.
                  Dat zal, zoals u het beschrijft veel langer duren hé.
                  Zal niet langer duren dan via Rijsel te rijden, hoor. Is ongeveer hetzelfde zonder het risico dat je vastzit in Rijsel...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                    Zal niet langer duren dan via Rijsel te rijden, hoor. Is ongeveer hetzelfde zonder het risico dat je vastzit in Rijsel...
                    Vastzitten in Rijsel?
                    Je zit wel op de autostrade maar in Rijsel, door de scherpe bochten mag je maar een beperkte snelheid rijden.
                    Nee, nee, de route die ik heb aangegeven is wel degelijk de kortste.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Vastzitten in Rijsel?
                      Je zit wel op de autostrade maar in Rijsel, door de scherpe bochten mag je maar een beperkte snelheid rijden.
                      Nee, nee, de route die ik heb aangegeven is wel degelijk de kortste.
                      Ik spreek enkel over het stuk vanaf de E17 in Kortrijk tot in Calais of Duinkerken. Volgens Google Maps van bij mij thuis (Zwevegem-Moen) tot Ambletuese, via Rijsel, 2h03min, via Ieper hetzelfde. In ideale omstandigheden. Via Rijsel heb je meer risico vast te zitten in het verkeer want het kan daar superdruk zijn, op eender welk moment van de dag...
                      Ik rij regelmatig naar Calais of Duinkerken, afhankelijk of ik Eurotunnel of DFDS ferry neem naar de UK. Ik spreek uit ondervinding, hoor.

                      Vanuit Diepenbeek is het veel sneller via Oostende/Veurne, maar als je dan pech hebt, natuurlijk...
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                        Vanuit Diepenbeek is het veel sneller via Oostende/Veurne, ...
                        Dat heeft google me ook al verteld.
                        Maar over files, richting Antwerpen of Brussel, en grenscontroles, weet die niks.
                        Daarom vraag ik het hier.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grensovergang naar Frankrijk via Duinkerke

                          Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                          Dat heeft google me ook al verteld.
                          Maar over files, richting Antwerpen of Brussel, en grenscontroles, weet die niks.
                          Daarom vraag ik het hier.
                          Lol...
                          Het is sowieso koffiedik kijken wat de situatie in Duinkerken/Calais en bijgevolg de grensovergang betreft. Via Ieper moet je je alvast geen zorgen maken. In Rekkem hangt het er van af maar daar heb je vaak file van het moment je de grens over bent : ik werk in Tourcoing en ik ga dagelijks daar de grens over ; gelukkig mag ik de tweede afrit nemen naar Tourcoing maar vrijwel elke dag staat er vanaf die afrit daar 's morgens file richting Rijsel, soms verder naar de grens toe. 's Avonds meestal hetzelfde liedje (richting België dan niks van file). Via Veurne, tja, weet het niet, hangt er van af of er op dat moment spontane acties zijn van het douanepersoneel in Duinkerken en/of Calais. Zo ja, dan kan je er heel lang staan.

                          Halfweg februari ben ik met de DFDS ferry vanuit Duinkerken naar de UK gegaan, zoals ik zo vaak doe (heb familie in de UK). Op de autosnelweg tot in Duinkerken (via Ieper dus) geen enkel probleem, enkel een kleine vertraging op de afrit, maar dan kon ik vlot doorrijden tot de terminal (enkel de vrachtwagens stonden stil op het rechtse baanvak). Weet niet of er op dat moment een blokkade was in Veurne...
                          My 2 cents : ga via Ieper, duurt ietsje langer, maar de meeste zekerheid...
                          Last edited by Kaneda; 12 april 2019, 08:33.
                          Panasonic Lumix FZ2000

                          Comment

                          Working...
                          X