Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mail

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mail

    Sedert vorige week krijg ik constant mail's op mijn telenet adres van datings sites/afslank pillen..... met rare afzenders (<info@stellarprofits.sitecontact_@stellarprofits. site>)
    Als ik op unsubscribe klik wordt ik door verwezen naar een datingsite of een andere site.

    Hoe geraak ik daar vanaf?

  • #2
    Re: Mail

    Om te beginnen al nooit op de unsubscribe klikken in vreemde mails.
    Door dit te doen, weet de andere kant dat ze een echt mail adres te pakken hebben.

    Ook nooit automatisch afbeeldingen inladen in mails. Om dezelfde reden.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Mail

      Ik heb zoiets sinds ik Proxwimus TV genomen heb. Vroeger 3-4 spams/jaar, nu 5-6 per dag. Net zoals SteefD probeer ik van zo'n sites de unsubscribe niet. Veel van die emails komen trouwens maar van 1 adres (met variaties). Zo krijg ik er hopen met "waardebonnen" voor gekende winkels (Delhaize, Lidl, Mediamarkt, Fnac...) en die komen allemaal van een adres xxx@<firma>.onmicrosoft.com. Dus ik laat mijn email client gewoon alles waar onmicrosoft instaat direct naar /spam zetten. Een andere is "outspot" en die krijgt dezelfde behandeling.

      Comment


      • #4
        Re: Mail

        Kan je dat adres niet ergens in je mail blokkeren? Ik vrees dat je met een virus zit en door te unsubscriben je er op de duur honderden per dag zal krijgen. Kijk eens naar je spamfilter, misschien kan je daar ook wat mee.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Mail

          Niet openen, om voorgaande redenen en andere die reeds gekend zijn. Ik heb er ook last van, op lijsten/filters gezet in gmail en proximail,om het te stoppen,en bouncen mag niet heb ik ergens gelezen. En om mijn mail adres met een letter te wijzigen heb ik geen zin, want na een tijd begint het toch weer.Dus u email zo laag mogelijk in waarde laten, door hen geen clicks te laten genereren die ze kunnen verkopen. Wat blijkt nu dat na een maand geen enkele winkel, aanbieding of wat ook dan ook, verwijdert, ongeopend, naar spam. Het al heel veel vermindert. Het lijkt al na een maand dat ze het doorhebben. En krijg je achter je adres in de mailinglist, waarschijnlijk een waardeloos pixel.Er komt er soms nog ééntje met die ( ...) ben de naam kwijt, letters, maar die gaat ZEKER ongeopend weg.
          https://ggpics.be/

          Comment


          • #6
            Re: Mail

            Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
            Kan je dat adres niet ergens in je mail blokkeren?
            Heeft in veel gevallen spijtig genoeg weinig of geen nut want bij elke mail gebruiken ze een ander afzend-adres waardoor ze niet geblokkeerd worden.
            Doen ze dat niet, dan helpt dat inderdaad.

            In elk geval zoals hier eerder al aangekaart werd, in SPAM nooit op een link klikken, ook niet op unsubscribe.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Mail

              Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
              Niet openen, om voorgaande redenen en andere die reeds gekend zijn. Ik heb er ook last van, op lijsten/filters gezet in gmail en proximail,om het te stoppen,en bouncen mag niet heb ik ergens gelezen. En om mijn mail adres met een letter te wijzigen heb ik geen zin, want na een tijd begint het toch weer.Dus u email zo laag mogelijk in waarde laten, door hen geen clicks te laten genereren die ze kunnen verkopen. Wat blijkt nu dat na een maand geen enkele winkel, aanbieding of wat ook dan ook, verwijdert, ongeopend, naar spam. Het al heel veel vermindert. Het lijkt al na een maand dat ze het doorhebben. En krijg je achter je adres in de mailinglist, waarschijnlijk een waardeloos pixel.Er komt er soms nog ééntje met die ( ...) ben de naam kwijt, letters, maar die gaat ZEKER ongeopend weg.
              Alleen werken ze vaak met de status delivered en niet met read.
              Het zal hun worst wezen dat je die niet leest, zolang je die maar ontvangt.

              Spam is echt pesterij, er zijn goede en slechte periodes maar voor het moment zijn ze precies weer wakker geworden ... ook officiële bedrijven die GDPR niet respecteren.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Mail

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Ik heb zoiets sinds ik Proxwimus TV genomen heb. Vroeger 3-4 spams/jaar, nu 5-6 per dag. Net zoals SteefD probeer ik van zo'n sites de unsubscribe niet. Veel van die emails komen trouwens maar van 1 adres (met variaties). Zo krijg ik er hopen met "waardebonnen" voor gekende winkels (Delhaize, Lidl, Mediamarkt, Fnac...) en die komen allemaal van een adres xxx@<firma>.onmicrosoft.com. Dus ik laat mijn email client gewoon alles waar onmicrosoft instaat direct naar /spam zetten. Een andere is "outspot" en die krijgt dezelfde behandeling.
                idd systematisch al de domeinen *@*.brol.brol doorverwijzen naar spam ... na een tijdje zit alles in je spamfilter. Spamihilator veegt die er met één klik uit .. FWIW

                Comment


                • #9
                  Re: Mail

                  Eens uw adres bekend is komt er geen einde meer aan. Je moet weten dat ze die informatie verhandelen op het net voor een prikje.
                  Beste oplossing is een zeer goede hygiëne toepassen als je aan iemand uw adres geeft.
                  Werk ook bij voorkeur met forwarders of aliassen.

                  Voor wat nu betreft zit er niets ander op dan uw adres te veranderen. Het zal nooit stoppen anders.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mail

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Beste oplossing is een zeer goede hygiëne toepassen als je aan iemand uw adres geeft.
                    Dat werkt natuurlijk niet als je correspondenten niet oppassen natuurlijk. Het adres van mijn vrouw krijgt ook spam niettegenstaande ze het enkel gebruikt voor een klein aantal correspondenten. Natuurlijk sturen die bijna allemaal hun mails met iedereen in CC in plaats van BCC , hun computerhygiene wil ik niet eens weten
                    Gelukkig komt haar spam allemaal in de spambox.
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mail

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Dat werkt natuurlijk niet als je correspondenten niet oppassen natuurlijk. Het adres van mijn vrouw krijgt ook spam niettegenstaande ze het enkel gebruikt voor een klein aantal correspondenten.
                      En niet iedereen is zo correct of slim.
                      “Stuur dit door naar 10 vrienden en maak kans op een prijs ... “ ... grrrr.
                      Of iets berekenen of opvragen op een site waar ze zelf niet op willen registreren, maar er staat “geef eerst uw e-mailadres in” ... gegarandeerd dat van een of andere kennis. [emoji1785]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mail

                        Hebben jullie absoluut gelijk in. Je hebt niet alles in de hand.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mail

                          Ik heb hier een aantal weken geleden zowat om de andere dag een fiks bedrag gewonnen : Makro, Nike, allemaal bekende namen, allemaal hup, ongeopend de vuilbak in.
                          Maar dit was een smeriger : mail van Argenta dat ze 621€ van mijn rekening zouden doorstorten naar een begunstigde, even klikken als dat klopt. Ik heb de telefoon genomen : oplichterij.
                          Die douche is inmiddels vanzelf gestopt. Het zijn nu media, zojuist nog media Amanda. Notabene naar mij, de grootste ongelovige thomas van het noordelijk halfrond (en het zuidelijk wsl ook). Ik had nog de neiging om te reageren met "awel madam, als ik helderziend zou zijn dan zou ik mijn tijd niet verdoen op de computer om mensen lastig te vallen maar op de lotto spelen, de beurs, de paardenrennen..." maar dan ben ik hoogstwsl zelf gesjost.
                          Maar voor dit systeem wil ik wel even waarschuwen, verleden jaar voorgevallen :
                          Mijn dochter verkocht haar trouwkleed, iemand antwoordde dat ze dit wel even wou passen eerst, geen probleem, in het kort : het spande wat teveel. Niks aan de hand dus.
                          De dag nadien terug een antwoord, iemand was meteen akkoord met de prijs. Zoals dat gaat : betalen eerst, dan verzenden. Komt er een betalingsbevestiging van Paypal dus Freya gaat naar een Kiala-punt in Gent en stuurt het op, dat was een vrijdagnamiddag. 's Avonds komt haar man thuis (een ICT man), die ziet meteen dat het bericht vals is. Kiala gesloten op dat moment, dus de maandag voor dag en dauw daar aan de deur in de hoop dat het kleed nog niet was verzonden, neen dus, oef. Met een printout van de mail de boel geannexeerd.
                          Achteraf heeft ze nog een bericht gekregen dat het schandalig was dat ze na de ontvangst van betaling het kleed niet heeft gekregen, je moet maar durven. Voor alle zekerheid de bankrekening gecontroleerd op die betaling : nope.

                          Als je het mij vraagt : dat was twee keer dezelfde madam, één keer om te passen, waarbij het blijkbaar toch nét niet teveel spande.

                          De smeerlappen

                          Dus ik zou zeggen : verstuur NOOIT voor je effectief ziet dat het bedrag op je rekening staat.

                          Zelf ook eens voorgehad, ik zocht naar een backupcamera (een D2x) ergens op een tweedehandssite. Komt er een heel aantrekkelijk aanbod, ik had erg weinig tijd om te beslissen. Ik vroeg van waar die camera werd opgestuurd. Ik weet niet meer waar maar het was ergens in Mid-Engeland en ik zei : "oh, dat is geen probleem om hem te komen ophalen, ik betaal dan meteen contant". De verzendingskosten konden al meteen wat naar omlaag, trouwens dat was toch een hele verplaatsing voor mij...... Toen dacht ik : "inkoppen !!! Neenee, ik werk bij Europol en ik moet voor mijn werk nogal veel reizen, overmorgen ben ik toevallig in de buurt, mag ik even het juiste adres ?". Niks meer van gehoord.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mail

                            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Maar dit was een smeriger : mail van Argenta dat ze 621€ van mijn rekening zouden doorstorten naar een begunstigde, even klikken als dat klopt. Ik heb de telefoon genomen : oplichterij.
                            Daar neem ik de telefoon niet eens voor vast, die gaat zo weg. Kijk ik zit op linux met een onbekend email programma, geen webmail toestanden. En ik zie direct de header van de email. Je ziet zo aan het adres dat dit niet komt van waar het lijkt te komen. Maar ja, men wil het allemaal simpel maken zodat je niet "over van die technische dingen moet nadenken". Je mag ook niet het volledige adres meer zien in je browser, we zullen wel een gekleurd vlagje zetten. Allemaal zever...

                            Onlangs een email van "paypal" dat ik mijn account moet nakijken voor een update. Mail komt van "Service update" <roberth.oliveira@dtidigital.com.br> en in het frans (ik ben op de .com site ingeschreven voor er een .be was). Dan weet je het ook.

                            Wel als ze het enkel voor idioten maken, dan zijn er veel meer idioten om te bedotten. PT Barnum wist het al lang geleden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mail

                              Beste Spanik, nog een linux-gebruiker - da's fijn. Nu voel ik me wat minder eenzaam. zie
                              En die verstopperspelletjes van Apple en Microsoft - ik ben die ook kotsbeu... Helaas zien we de overname van die trend.

                              Adobe heeft de SAA-menu's die overal standaard waren en mooi uitgewerkt, iedereen kende dat - kapot helpen maken, Microsoft is meegegaan (de vete met IBM weet je wel), en het gevolg is - elk merk z'n eigen GUI - TCO minder??? Wie gelooft in de paashaas?

                              Comment

                              Working...
                              X