Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commentaren bij modellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Commentaren bij modellen

    Ik zit me hier stiekum al langer een klein beetje aan te irriteren en wil het graag eens delen.
    Wat mij opvalt is dat er vrijwel GEEN ENKELE posting bij de modellenfoto's vrij is van verwijzingen naar de dame in kwestie. Vrijwel overal staat er wel bij dat het een schone/mooie/spannende dame is en dat ze wel eens langs mag komen ("voor een modelshoot " ).

    Ik vind dat zelf erg onprettig en weerhoudt mij er dan ook van om models te posten, vooral omdat mijn modellen uit de privesfeer komen. Dan komt op het model gerelateerde kritiek welke niks met de foto te maken heeft nog vervelender aan. Let wel: verscheidene posts in modellentopics zijn wél zeer opbouwend hoor!!

  • #2
    Re: Commentaren bij modellen

    ... gewist ...
    ach, laat ook maar.
    als iedereen z'n verstand gebruikt komen we er wel uit.
    MM
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: Commentaren bij modellen

      Is misschien de natuur van de mens ' lees, man '... weet het ook niet.
      Ik ben ook eerder geneigd om reply te geven op modellen die ik knap vind dan op andere.
      Ik doe eigenlijk ook meestal modellenfotografie, en moet eerlijk toegeven dat ik enkel werk met modellen die ik knap vind. Weet ook niet hoe dat komt.

      Mij stoort eerder de commentaar die met de accesoires van de modellen te maken heeft, juwelen, kledij, schmink. Allemaal eigen aan het vrouwen-, meisjeswereldje en zeker bij modellen, want die willen er toch op hun best uitzien ( sommige toch ).
      Ik vind dan ook, als sommige niet tegen de vrouwen hun gebruikte accesoires kunnen ze maar naar foto's moeten kijken van koeien of vlinders ( nu zijn het paddestoelen )

      Is wel waar dat bij modelfotografie veelal het model zelf beoordeeld wordt.

      Misschien een idee om ineens een aparte topic aan te maken voor modelfotografie.

      Zal misschien wel weer harde kritiek krijgen nu, maar heb toch nen breden rug
      Groeten, Gino
      http://www.e-designstudio.be

      Comment


      • #4
        Re: Commentaren bij modellen

        grove kritiek op de modellen is simpelweg ongepast.

        wel is het zo dat in 'modelfotografie' het model als onderwerp wordt 'gebruikt'.
        als het onderwerp een landschap is, en dat landschap is niet schoon, boeiend, of er staat een hoogspanningsmast in de weg, dan wordt de commentaar daar wel op aanvaard, maar als de ogen van het model wat loensen, dan niet?

        OK, 't is wel iets anders, een menselijk onderwerp, maar toch.
        voor modelfotografen is het toch ook een belangrijke kwaliteit het juiste model te kunnen kiezen? en daar onderscheidt zich toch ook de 'betere' van de 'doorsnee' fotograaf? of niet soms? soms heb je niet te kiezen, maar misschien moet je je foto's dan aanpassen aan het model? natuurlijk is die keuze van het model niet zo voor de hand liggend als pakweg een paddestoel, die kom je gewoon tegen en je fotografeert die. met een model loopt dat wel ff anders.

        onlangs stond hier een (lingerie)foto van een meisje met litteken op de buik. een heel mooie foto, en nergens kwam een negatieve reactie op het model (of heb ik het mis?). tuurlijk niet, het stoorde ook niet. en 't was een schot in de roos, wat mij betreft.

        het ideaal-uiterlijk van de modellen is ook onderhevig aan het 'modebeeld' hé. bij modeltekenen ligt dat anders, het "ideale" model wordt daar op een andere manier beoordeeld en is veel minder 'mode-onderhevig'.

        ik weet niet of ik hier op één of andere manier mijn standpunt heb duidelijk gemaakt, maar ik probeer vooral duidelijk te maken dat een genuanceerde kijk héél belangrijk is.

        en nog maar eens: grove kritiek op de modellen is simpelweg ongepast.

        MM
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: Commentaren bij modellen

          Mij stoort eerder de commentaar die met de accesoires van de modellen te maken heeft, juwelen, kledij, schmink. Allemaal eigen aan het vrouwen-, meisjeswereldje en zeker bij modellen, want die willen er toch op hun best uitzien ( sommige toch ).
          Ik vind dan ook, als sommige niet tegen de vrouwen hun gebruikte accesoires kunnen ze maar naar foto's moeten kijken van koeien of vlinders ( nu zijn het paddestoelen )
          Ben het niet helemaal of eigenlijk helemaal niet met je eens. Ik vind dat schmink, kledij en juwelen zeker iets kunnen toevoegen aan een foto maar als het TE wordt (bijv te veel schmink of kledij die te druk is of het model niet goed staat of het gebruik van te veel juwelen) dan zien ze er juist hierdoor niet op hun best uit en dat is jammer. Uiteraard is er dan ook nog de kwestie van smaak maar dat is weer een ander verhaal

          Comment


          • #6
            Re: Commentaren bij modellen

            Misschien een idee om ineens een aparte topic aan te maken voor modelfotografie.

            Zal misschien wel weer harde kritiek krijgen nu, maar heb toch nen breden rug [/QUOTE]
            wel een goed idee, maar ik weet niet of de commentaren dan anders worden,vind wel dat zoals het nu is,het soms beter past in beoordeel mijn foto dan in showcase.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment

            Working...
            X