Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude fototoestellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude fototoestellen

    Hallo,

    Mijn vader zaliger was een verwoed oud foto toestel verzamelaar. Door omstandigheden staan die nu ergens in bananendozen.
    Zijn oude fototoestellen wat waard? Zo ja, waar kan ik er meer info over vinden?

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Oude fototoestellen

    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
    Hallo,

    Mijn vader zaliger was een verwoed oud foto toestel verzamelaar. Door omstandigheden staan die nu ergens in bananendozen.
    Zijn oude fototoestellen wat waard? Zo ja, waar kan ik er meer info over vinden?

    Mvg
    Misschien best eens oplijsten wat je juist hebt aan toestellen, lenzen en eventuele acc.
    Als je er tevens foto's bij plaatst dan hebben de personen die erin interesse hebben meteen een zichtbaar iets
    Ook voor de kenners hier is het toch belangrijk dat ze weten waarover er gepraat wordt
    Sommige toestellen zullen wel een waarde hebben voor de ene maar niks waard zijn voor de andere

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Oude fototoestellen

      Tenzij het echte collector items zijn zoals orginele leicas 1 of nikon F3 special editions of hasselblads die op de maan geweest zijn ....ed. anders weinig waarschijnlijk
      Of bepaalde LF lenzen die vooral voor portret gebruikt worden.
      Veel oude toestellen hebben geen of een primitieve lichtmeter die dan ook nog werden aangedreven door niet meer te krijgen batterijen.
      YMMV
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Oude fototoestellen

        Ik verzamel de A-series van Canon en daar kan ik er nog paar aan mijn collectie toevoegen.
        Dus Canon A en nFD lenzen dragen mijn interesse weg. Vooral nFD lenzen zoek ik al langere tijd.
        Mochten er Russische lenzen in blank metaal tussen zitten daar ben ik ook naar op zoek maar dan wel bepaalde lenzen maar.
        Maar voor mij moet alles piekfijn in orde zijn. Dus je kunt me steeds een mailtje sturen.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Oude fototoestellen

          Veel gaat afhangen van de staat van de toestellen. Banaandozen zijn niet de ideale manier om toestellen te bewaren. Beginnen met een lijstje lijkt het beste.

          Comment


          • #6
            Re: Oude fototoestellen

            Ik zou zeggen : zoek ze eens op Ebay, je zal meteen iets meer weten

            Comment


            • #7
              Re: Oude fototoestellen

              veilingcatalogi zijn ook een goede indicator. Eenmaal je een lijst van toestellen hebt zou je kunnen gaan grasduinen in de catalogi van het Fomu in Antwerpen.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Oude fototoestellen

                Waar kunt ge eigenlijk op voortgaan?
                Soms kan je juweeltjes kopen voor € 10,00 en dan is er eentje op 2de Hands die € 120,00 vraagt voor een Yashica Minister D waarmee je waarschijnlijk geen foto's meer kunt maken en waarvan er geen batterij meer te koop is.
                De waarde is relatief hoor.
                Het is zo ongeveer wat een liefhebber er wilt voor geven.
                Ik heb een Yashica Minister D die niet te koop is, gewoon omdat het mijn eerste "echt" toestel was.
                Waarschijnlijk is het zelfs geen € 10,00 waard maar voor mij is het meer dan dat.
                Gewoon op 2de hands zetten en afwachten tot je er een prijs voor krijgt waarbij je je goed voelt.
                Maar je hebt uiteraard uitzonderingen, dingen die zeer zelden zijn en erg gewild zijn en dan kan je er een mooi sommetje voor krijgen.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Oude fototoestellen

                  Mocht er een twin lens rolleiflex in goede staat bijzitten laat eens iets weten, prachtig om in de living te zetten...

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oude fototoestellen

                    Als er Mamiya (alle formaten), Fuji middenformaat of grootformaat spullen bijzijn mag je het laten weten.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Waar kunt ge eigenlijk op voortgaan?
                    Soms kan je juweeltjes kopen voor € 10,00 en dan is er eentje op 2de Hands die € 120,00 vraagt voor een Yashica Minister D waarmee je waarschijnlijk geen foto's meer kunt maken en waarvan er geen batterij meer te koop is.
                    De waarde is relatief hoor.
                    Het is zo ongeveer wat een liefhebber er wilt voor geven.
                    Ik heb een Yashica Minister D die niet te koop is, gewoon omdat het mijn eerste "echt" toestel was.
                    Waarschijnlijk is het zelfs geen € 10,00 waard maar voor mij is het meer dan dat.
                    Gewoon op 2de hands zetten en afwachten tot je er een prijs voor krijgt waarbij je je goed voelt.
                    Maar je hebt uiteraard uitzonderingen, dingen die zeer zelden zijn en erg gewild zijn en dan kan je er een mooi sommetje voor krijgen.
                    Klopt als een bus, die dingen zijn waard wat een koper ervoor wil geven. Langs de andere kant zijn is zo'n Minister D perfect te gebruiken zonder batterij, gewoon een aparte lichtmeter gebruiken. Met zo'n oudere toestellen trouwens altijd een goed idee. Zolang de mechaniek meewil is het in orde. Ik heb zo'n Agfa Clack die niet weggaat want dat was mijn eerste toestel.

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    Mocht er een twin lens rolleiflex in goede staat bijzitten laat eens iets weten, prachtig om in de living te zetten...
                    Barbaar! Als die in goeie staat is moet je er foto's mee nemen, niet op een schap zetten! Rolletje FP4 of zoiets erin en schieten maar.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oude fototoestellen

                      Als we toch bezig zijn:
                      ik zoek een NIKKOR SWA150mm in copal 3

                      :^p

                      Ymmv
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oude fototoestellen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Als er Mamiya (alle formaten), Fuji middenformaat of grootformaat spullen bijzijn mag je het laten weten.



                        Klopt als een bus, die dingen zijn waard wat een koper ervoor wil geven. Langs de andere kant zijn is zo'n Minister D perfect te gebruiken zonder batterij, gewoon een aparte lichtmeter gebruiken. Met zo'n oudere toestellen trouwens altijd een goed idee. Zolang de mechaniek meewil is het in orde. Ik heb zo'n Agfa Clack die niet weggaat want dat was mijn eerste toestel.



                        Barbaar! Als die in goeie staat is moet je er foto's mee nemen, niet op een schap zetten! Rolletje FP4 of zoiets erin en schieten maar.
                        Echt in goeie staat zou ik dit idd doen, maar zelden in die staat

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oude fototoestellen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                          Als we toch bezig zijn:
                          ik zoek een NIKKOR SWA150mm in copal 3

                          :^p

                          Ymmv
                          Vind alleen de SW 150/8 en die zit in een copal 1. Is dat voor 8x10?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oude fototoestellen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Vind alleen de SW 150/8 en die zit in een copal 1. Is dat voor 8x10?
                            Yep. 8x10 SWA is een patat van een lens. Niet te vinden. De 'gewone' WA 150 zit in een copal 1 maar covert idd. niet 8x10. thx

                            YMMV
                            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oude fototoestellen

                              Ik gun ze u van harte! Zou er geen dag mee willen rondzeulen.

                              Comment

                              Working...
                              X