Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Namibië nacht- en macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Namibië nacht- en macro

    Deze zomer gaan we voor de 6de keer de afgelopen 25 jaar naar Afrika, deze keer Namibië en Caprivi strip. Aangezien we al heel wat traditionele safarifoto’s hebben, wil ik me deze keer concentreren op nacht- en macrofotografie.

    We hebben geen gids, trekken alleen, slapen op de jeep op diverse campings (van vrij basic tot campings naast luxe resorts). Drie jaar terug hebben we dit ook gedaan in Botswana en ‘s nachts hadden we wel wat bezoekers naast de jeep (honeybagger, hyena’s en veel olifanten). Toen heb ik gewerkt met een goedkope bewegingscamera.

    Deze keer overweeg ik om met een Miops te werken en zo een bewegingsdetector te maken rond de jeep. Maar anderzijds wil ik met de flash geen olifanten kwaad maken. Heeft iemand hier ervaring mee?

    Overdag wil ik ook macro fotografie doen. Ik overweeg hiervoor een Canon 100 L f2.8 te kopen. Heb ik dan ook een macro flits nodig of kan ik hetzelfde doen met een gewone flits die ik ook met een kabel in de hand kan houden? Heeft iemand hier ervaring mee?

    Mvg
    Ivan
Working...
X