Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Polar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Polar

    Nee, niet in Afrika deze keer, maar in Blijdorp (NL). Dierentuinen zijn niet mijn favoriete plek, maar ze zijn natuurlijk ideaal om dierenfotografie aan mensen aan te leren (en zelf een beetje oefenen kan nooit kwaad ).

    Ingrid Vekemans Photography
    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
    http://www.ingridvekemans.com

  • #2
    Re: Polar

    Dierenfotografie aanleren aan mensen in een dierentuin, hmm heb ik toch een ander gevoel bij Ingrid
    Je hebt inderdaad de dieren "ter beschikking" om een foto te maken, doch dieren in de vrije natuur is een totaal ander iets
    Ook de situatie en het gedrag van de dieren is compleet anders in de vrije natuur (dat moet ik jouw niet uitleggen want dat weet jij beter dan een ander)

    Wat uiteraard niet wil zeggen dat je in een dierentuin geen mooie opnames kunt maken, want dat bewijs je hier weer maar eens
    Vind het heel mooi met dat tegenlicht, tevens nog veel detail in de schaduwzijde

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Polar

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Dierenfotografie aanleren aan mensen in een dierentuin, hmm heb ik toch een ander gevoel bij Ingrid
      Je hebt inderdaad de dieren "ter beschikking" om een foto te maken, doch dieren in de vrije natuur is een totaal ander iets
      Ook de situatie en het gedrag van de dieren is compleet anders in de vrije natuur (dat moet ik jouw niet uitleggen want dat weet jij beter dan een ander)
      Klopt helemaal wat je zegt, Sieg, best is natuurlijk in het wild… maar een groepsworkshop wildfotografie in de natuur is hier in België een moeilijk gegeven, in Afrika ligt dat anders :-) - wat je wèl leert in een dierentuin is het gebruik maken van de juiste instellingen voor dierenfotografie… en je ziet er dieren in verschillende omstandigheden, dus dan moet je weer je instellingen aanpassen…Bovendien leer je er enorm goed werken met achtergronden, want die zijn dan in een dierentuin weer veel moeilijker mooi te krijgen dan in het wild. Maar plotse actie van een cheetah wanneer er een prooi om het hoekje komt, heb je daar natuurlijk niet. Hoewel ik de leeuwen in Planckendael al wel eens een vogel heb weten besluipen… en de jonge, speelse welpen besluipen en bespringen elkaar soms onverwachts… ook leuk en je moet er snel voor reageren. Verder zijn er vaak opportuniteiten om het goed vastleggen van details te leren en ook om te werken met hard of net heel weinig licht. Kortom, toch genoeg grond om je voor te bereiden op de realiteit van het wild… al zal die altijd weer anders en onvoorspelbaar zijn.

      Als ik mijn betoog zo nalees, ben ik het blijkbaar toch niet zo met je eens - maar ik weet wat je bedoelt en ben, uiteraard, zoals steeds blij met je commentaar en waardering.

      Groet, Ingrid.
      Ingrid Vekemans Photography
      Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
      http://www.ingridvekemans.com

      Comment


      • #4
        Re: Polar

        Een heel mooie tegenlicht-opname met inderdaad voldoende detail in de schaduwzijde, zonder dat de dierentuin achtergrond opvalt.
        Dit getuigt van vakmanschap.

        grt
        Gerrit

        Comment


        • #5
          Re: Polar

          Wanner je het niet beschreven had zou dit inderdaad een foto ergens in Groenland kunnen geweest zijn. Heel goed gedaan!

          Comment


          • #6
            Re: Polar

            Mooi Tegenlichtje. Van mij mag een plaatje uit de zoo ook wel .
            Het is wel een stuk makkelijker .


            Johan

            Comment

            Working...
            X