Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

    Vroeger was er 2.1, 5.1, Sony draadloze 5.1 boxen daarna 1 soundbar onder de tv en Cd/Dvd/Blueray...
    Die Blueray lijkt precies het einde qua schijven.

    Ik heb niets meer gevolgd qua actualiteit hierover, wat is tegenwoordig nog in qua hifi betreft het soort speakers & opslag ?
    Een soundbar met versterker met harde schijf ingebouwd misschien, of een versterker met boxen apart (en harde schijven ook gewoon afzonderlijk aangesloten voor mp3's) ?

    Gewoon tv geluid vind ik nog steeds maar niets, heb toch graag nog een versterker of hifi-keten waar tv op aangesloten is.
    Meer cinema gevoel bij films, helderder geluid bij het nieuws en qua mp3's van de pc afspelen warmer geluid/bass met een subwoofer.

  • #2
    Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

    Opslag is alvast niet meer in. Streamen via spotify of Apple music is in.
    En voor de rest is de sky the limit. Je hebt iets voor 500€, maar evn goed voor 50.000€.

    En dan heb je nog atmos, met geluid dat van boven lijkt te komen.

    Wat zoek je?


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

      Misschien een versterker en soundbar met goede bass weergave, maar geen te duur merk.
      Iets minimalistischer qua setup of mooi design, geen 5.1 boxen meer

      Comment


      • #4
        Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

        Zoek dan gewoon een goede soundbar, daar zit meestal de versterker in.

        Je hoeft ook niet altijd 5.1 te doen voor goed geluid.

        Hier staat een 5.1 receiver, maar ik heb er maar 3 speakers aan hangen. 3.0 dus.
        2 flinke vloerstaanders met goede laagweergave, en dan een Kef eitje als center. Ben ik tevreden mee, en kost geen fortuin.
        Center is wel essentieel om de stemmen uit je TV te laten komen, anders klinkt Martine Tanghe war raar als ze het nieuws leest.
        Een sub heb ik ook overwogen, maar die moet direct nogal groot zijn om veel toe te voegen. Mijn zuilen geven genoeg laag naar mijn zin.

        Comment


        • #5
          Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Zoek dan gewoon een goede soundbar, daar zit meestal de versterker in.

          Je hoeft ook niet altijd 5.1 te doen voor goed geluid.

          Hier staat een 5.1 receiver, maar ik heb er maar 3 speakers aan hangen. 3.0 dus.
          2 flinke vloerstaanders met goede laagweergave, en dan een Kef eitje als center. Ben ik tevreden mee, en kost geen fortuin.
          Center is wel essentieel om de stemmen uit je TV te laten komen, anders klinkt Martine Tanghe war raar als ze het nieuws leest.
          Een sub heb ik ook overwogen, maar die moet direct nogal groot zijn om veel toe te voegen. Mijn zuilen geven genoeg laag naar mijn zin.
          In een soundbar kan men ook niet toveren - daar is wel iets meer ruimte dan in de moderne platte TV's, maar toch...
          Ik heb destijds bij mijn LG OLED een zeer goede soundbar bijgekregen ( kostte iets van een 800 euro ) , maar.... daar zat gelukkig ook een sub bij.....
          Neemt wat plaats in OK, maar zonder sub vind ik een soundbar niet zo denderend.
          Dat is persoonlijk natuurlijk, maar ik zou dit toch eens uitproberen als ik van jou was.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

            Zal waarschijnlijk zoiets kiezen, toch met subwoofer en versterker is ingebouwd (eens demo bij een vriend gezien), goed merk en nog niet zo duur

            Comment


            • #7
              Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

              Over het merk kan ik me niet uitspreken, maar die subwoofer is alvast een verstandige beslissing.
              Als je je haast staat ie morgen aan je deur. ( Koudblauw kennende )
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Over het merk kan ik me niet uitspreken, maar die subwoofer is alvast een verstandige beslissing.
                Als je je haast staat ie morgen aan je deur. ( Koudblauw kennende )
                deze hebben JBL over genomen een aantal jaar geleden
                dus kwestie sound dat zal wel niet zo slecht zijn

                Comment


                • #9
                  Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

                  Een soundbar in combinatie met een subwoofer dan misschien?
                  Is al aangegeven.
                  Al heeft LG nu weer een TV uitgebracht met goede speakers.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

                    Tegenwoordig wil je wel Dolby Atmos hebben. De 2 bij een 7.1.2 soundbar wil zeggen dat er 2 speakers naar boven wijzen zodat het geluid gereflecteerd wordt via het plafond.
                    Je hebt ook soundbars met virtuele Dolby Atmos zonder die 2 verticale luidsprekers maar dat werkt minder goed.

                    Voor echte Dolby Atmos moeten je luidsprekers in het plafond geplaatst zijn maar dat is veel werk, vooral om de kabels weg te werken.

                    Een draadloze subwoofer moet je er altijd bijnemen. Duurder is uiteraard beter maar het kan ook met minder. Ik heb hier een soundbar met subwoofer van Sony van nog geen 250€. Vooral bij actiescènes is dat geweldig. Spijtig dat ik in een appartement woon want iedereen zal het gehoord hebben.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                      Vroeger was er 2.1, 5.1, Sony draadloze 5.1 boxen daarna 1 soundbar onder de tv en Cd/Dvd/Blueray...
                      Die Blueray lijkt precies het einde qua schijven.

                      Ik heb niets meer gevolgd qua actualiteit hierover, wat is tegenwoordig nog in qua hifi betreft het soort speakers & opslag ?
                      Een soundbar met versterker met harde schijf ingebouwd misschien, of een versterker met boxen apart (en harde schijven ook gewoon afzonderlijk aangesloten voor mp3's) ?

                      Gewoon tv geluid vind ik nog steeds maar niets, heb toch graag nog een versterker of hifi-keten waar tv op aangesloten is.
                      Meer cinema gevoel bij films, helderder geluid bij het nieuws en qua mp3's van de pc afspelen warmer geluid/bass met een subwoofer.
                      Ik had hier een aantal jaren geleden een Bose systeem, achteraf bekeken gewoon rommel.
                      Deze heb ik gewoon vervangen door een stel Adam actieve studio monitors, rechtstreeks aangesloten op de digicorder
                      deze zijn ook voorzien van een automatische slaapstand, je hoeft er dus niet naar omkijken om deze uit te zetten.
                      Voordeel van rechtstreeks aansluiten op je digicorder is dat je deze ook kan gebruiken als digitale radio zonder je tv te
                      hoeven opzetten.
                      Nooit iets beters gehad.
                      Bekafun online cataloog is de online catalogis voor klank en licht. Dj Gear, install, Pa en Studio, licht en truss, alles is bij Bekafun te krijgen aan de scherpste prijzen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Voordeel van rechtstreeks aansluiten op je digicorder is dat je deze ook kan gebruiken als digitale radio zonder je tv te hoeven opzetten.
                        Zolang je geen Blu-Ray speler hebt, geen Netflix via de TV zelf of wat anders ook want anders ga je niet veel geluid hebben denk ik. [emoji6]
                        Ieders situatie is natuurlijk anders.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Zolang je geen Blu-Ray speler hebt, geen Netflix via de TV zelf of wat anders ook want anders ga je niet veel geluid hebben denk ik. [emoji6]
                          Ieders situatie is natuurlijk anders.
                          Je hebt natuurlijk ook de mogelijkheid deze rechtstreeks op je tv aan te sluiten hé Freddy, zoals je zegt
                          ieders situatie is anders.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Je hebt natuurlijk ook de mogelijkheid deze rechtstreeks op je tv aan te sluiten hé Freddy, zoals je zegt ieders situatie is anders.
                            Dat klopt inderdaad, al blijf ik persoonlijk toch een subwoofer missen met zo’n set ... al kan iemand op bijvoorbeeld een appartement daar natuurlijk ook wat minder mee doen als hij lang in vrede wil wonen met de buren. [emoji16]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dat klopt inderdaad, al blijf ik persoonlijk toch een subwoofer missen met zo’n set ... al kan iemand op bijvoorbeeld een appartement daar natuurlijk ook wat minder mee doen als hij lang in vrede wil wonen met de buren. [emoji16]
                              Blijft ook een kwestie van smaak hé Freddy, ik blijf een subwoofer overdreven vinden klinken.
                              Bij studio montage heb ik trouwens ook nog nooit ergens een sub weten gebruiken.
                              Voor wie van ietwat overdreven bass houdt, niets mis mee natuurlijk, hier klinkt dat toch best natuurgetrouw
                              vind ik, en stukken beter dan dat dure Bose systeem met sub woofer.

                              Comment

                              Working...
                              X