Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De ochtendstond ... (update geplaatst)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] De ochtendstond ... (update geplaatst)

    update :





    De foto heeft een beetje last van ruis (vooral als je gaat inzoomen), maar ik vond 'm van kleur toch mooi genoeg om hier te posten.

    Dank voor het kijken
    Last edited by philitalia; 30 maart 2019, 23:52.
    Mvg Philip

  • #2
    Re: De ochtendstond ...

    Prachtig licht, indrukwekkend gebergte, knappe opname Philip

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: De ochtendstond ...

      Inderdaad heel mooie kleuren.
      Maar de compo helt naar mijn gevoel wat naar links. Ik bedoel niet dat de horizon scheef staat, maar het beeld voelt links duidelijk "zwaarder" aan dan rechts.
      Last edited by SteefD; 30 maart 2019, 15:21. Reden: typo
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: De ochtendstond ...

        mooi beeld

        Comment


        • #5
          Re: De ochtendstond ...

          Mooi van kleur, ruis zoals je zelf zegt is wel jammer maar blijft toch aangenaam om te kijken
          Groeten Andre

          Comment


          • #6
            Re: De ochtendstond ...

            ik vind hem prachtig ,mooie gloed op de bergen ,vind het contrast met de voorgrond goed passend ,knap
            ruis kan toch gemakkelijk verwijderen ? je kan ook selectief ontruisen toepassen zodat niet de ganse foto aan detail verliest ,daarna lichtjes terug opscherpen , ik vind deze van Nick heel goed "Dfine " en ook de ruis onderdrukker van camera RAW van PS ,vooral voor kleurruis
            miss een kleine tip ,tracht altijd zo helder mogelijk te belichten net onder overbelichting ,daarna kan je altijd je foto weer wat verdonkeren indien nodig beter dan omgekeerd

            Comment


            • #7
              Re: De ochtendstond ...

              Prachtige lucht en mooi licht op het gebergte. Zeker de moeite waard om te posten.

              Comment


              • #8
                Re: De ochtendstond ...

                Dank iedereen voor de positieve reacties.
                Je zal altijd zien dat wanneer je een statief nodig hebt je het net niet bij de hand hebt, vandaar iso 3200. 3 dagen daar verbleven, waarvan 2 in de gietende regen.

                @ Bopatje : dank voor het advies. Ik heb al jaren de collectie van NIK (nog van voor Google er zijn handen op legde). Ik dacht dat die niet meer zou werken en was eerlijk gezegd vergeten dat ik het had ... dat was duidelijk een vergissing; werkt nog perfect. Misschien toch eens meer met NIK spelen.
                Last edited by philitalia; 31 maart 2019, 00:03.
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: De ochtendstond ...

                  je ziet idd duidelijk het verschil in je up ,oogt veel zachter ,maar je details zijn goed bewaard ,integendeel ik zie nu nog meer detail

                  Comment


                  • #10
                    Re: De ochtendstond ...

                    Ik heb je raad opgevolgd. Eerst Dfine en dan verscherpen in Sharpener van NIK ... en ondertussen heb ik wat software herontdekt
                    Mvg Philip

                    Comment


                    • #11
                      Re: De ochtendstond ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                      Ik heb je raad opgevolgd. Eerst Dfine en dan verscherpen in Sharpener van NIK ... en ondertussen heb ik wat software herontdekt
                      viveza vind ik daarin top om heel selectief te kunnen werken en je beeld mooi onder controle en natuurlijk te houden ,blij dat ik kon helpen

                      Comment


                      • #12
                        Re: De ochtendstond ...

                        Het is niet echt duidelijk welke je update is maar persoonlijk vind ik de onderste de mooiste en meest natuurlijke

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: De ochtendstond ...

                          De bovenste versie voor de iets meer scherpte/contrast, en de onderste voor de meer natuurlijke kleuren !

                          Comment


                          • #14
                            Re: De ochtendstond ...

                            Ik heb nochtans aan de kleuren niet gesleuteld. 1 foto is geplaatst via 500px de andere via flckr.
                            Mvg Philip

                            Comment


                            • #15
                              Re: De ochtendstond ...

                              prachtige foto
                              mijn website : klik

                              Comment

                              Working...
                              X