Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aandachtsvestiging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aandachtsvestiging

    Beste leden en bezoekers
    ik ben op zaterdagmorgen het slachtoffer ge worden van een inbraak op mijn computer.
    via een programma MSLAGENT.EXE teruggevonden op onze computer door Spybot, werden mijn opgeslagen foto's (3000 expl) verwijderd van mijn computer . Ik had wel regelmatig een backup gemaakt, maar ben toch een 150 foto's kwijt waaronder deze van mijn 25 jarig huwelijksfeest.
    vandaag ga ik naar de CCU (Computer Crime Unit) van de federale politie om klacht neer te leggen en eventueel de dader te kunnen traceren.
    Op een bepaald ogenblik werd mij verschillende keren achter elkaar gevraagd om Windows (Windows/mslagent.exe) toe te laten op internet te gaan....Ik heb telkens geweigerd tot de laatste keer dat ik vermoedelijk op de verkeerde knop heb geduwd en toegang verleende.
    Het is dus mijn eigen fout maar wel jammer voor de foto's
    Laat iedereen hierbij gewaarschuwd zijn....zijn er misschien nog gelijkaardige gevallen?
    graag Uw backup
    skylane

  • #2
    Re: aandachtsvestiging

    Het is toch ongelooflijk wat die mannen allemaal kunnen he !!!
    Als je dat hoort denk je, ja in de film !!! maar niet bij mij

    je ziet he !!
    en wat plezier hebben ze hier nu aan ?

    bedankt voor de waarschuwing

    Comment


    • #3
      Re: aandachtsvestiging

      Bedankt voor deze waarschuwing , en nu maar hopen dat ze zulke gasten snel pakken
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • #4
        Re: aandachtsvestiging

        Bedankt voor de tip!.
        Ik hoop voor jou dat de verloren opnames alsnog via één of ander "recuperatie progje" terug kunnen gesafed worden.

        Comment


        • #5
          Re: aandachtsvestiging

          waar halen ze het verdomme, en wat kunnen ze nu met foto's van een ander , ik kan er echt niet bij, maar goed, ik sla dit adres op als te blokkeren met mijn anti-spam.

          dromer

          Comment


          • #6
            Re: aandachtsvestiging

            jammer even niet opletten en je bent de pineut, waardeloos voor de gedupeerde, nog meer opletten dus.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: aandachtsvestiging

              K heb effe gezocht op MSLAGENT.EXE, en k moet zeggen, t is een trojan, maar het enige wat die doet is bij internetconnectie een connectie maken emt een ftp of website, en daar ads downloaden en uitvoeren.
              Nergens geen verwijzing naar eventuele extensie-matches of zo.
              K zie ni goed dat MSLAGENT.EXE dus iets zou te maken hebben met t verdwijnen van fotos.....

              my 2cents
              Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
              Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

              Comment


              • #8
                Re: aandachtsvestiging

                Meer info hier .
                skylane2, heb jij iets als Kazaa runnen of zo?
                NaXX

                Comment


                • #9
                  Re: aandachtsvestiging

                  Een ex-collega van me heeft dit ook eens voorgehad, alle images waren gewist van zijn harde schijf (jpegs, ik weet niet of gif's, en tiff en dergelijke er ook toe hoorden). Dit was echter te wijten aan een virus, niet aan een trojan.

                  Ik zou dus toch es in een andere hoek ook gaan zoeken....

                  Een gouden tip als je dit zou overkomen: zet onmiddellijk je pc uit. Neem de harde schijf uit de pc, en koppel ze bij in een ander werkend systeem.
                  Installeer een recovery applicatie op die pc (heb overlaatst een zeer goed gezien, maar de naam ontglipt me even, zou vanavond moeten kijken in bookmarks thuis), en neem EERST een bitwise image kopie van de harddisk.
                  Dan kan je de tools loslaten op de schijf.

                  Normaal kan je veel dingen terughalen op die manier.

                  Er is recent ook wel een waarschuwing geweest van een fout in het GDI systeem in Windows, en op die manier kon je via jpeg's malicious code op een pc installeren zonder dat de gebruiker ervan weet....

                  Comment


                  • #10
                    Re: aandachtsvestiging

                    Skylane, ik heb trouwens nog nen deel software om deleted files te recoveren en zo....
                    k heb zo mijn mp3 collectie van x jaren geleden kunne terughalen, na een format....
                    Ooit was ik een fotograaf, nu kijk ik eerst.
                    Mamiya M645, GevaBox, Coronet N°2, Olympus Trip35, en hier slingert ook nog ergens een 7D rond.

                    Comment


                    • #11
                      Re: aandachtsvestiging

                      IK heb ooit eens het resultaat van een viruske op iemand zijn PC gezien en het resulaat was dat heel wat bestanden verwijderd waren. Tenminste, dat LEEK zo, want in werkelijkheid waren alle bestanden 'verborgen'. Dwz dat ze er nog wel waren maar niet meer zichtbaar. Misschien kan je dat al eens even checken... Als dat zo is, dan heb je in een halve minuut alles terug.
                      NaXX

                      Comment


                      • #12
                        Re: aandachtsvestiging

                        bedankt allen voor de talrijke reacties....
                        ik heb ondertussen een recovery-programma (pc inspector smart recovery 4.5) gekregen van iemand en dit is nu alles terug aan het ophalen....
                        het is zeker geen virus maar een adware dat niets beschadigd op je computer maar enkel dingen kan weghalen en transfereren naar een andere pc
                        als ik de fotos heb kunnen recupereren zal ik iets laten weten
                        groetjes
                        skylane

                        Comment


                        • #13
                          Re: aandachtsvestiging

                          Lorent, in antwoord op jouw post wil ik zeggen dat ik op de website van Trend deze omschrijving gevonden heb :
                          "This malware attempts to establish a connection with a predefined website, where it downloads other malicious files", dit is dus wel iets anders dan "ads" zou ik zo zeggen...
                          Ik heb trouwens géén Kazaa of dergelijke, and heb zowel Adaware als SpyBots geinstalleerd en tevens Norton Internet Security, terwijl ik elke dag mijn virussscanner laat lopen, ik heb dus alle mogelijke tegenmaatregelen genomen en nog slaagt deze figuur erin mijn PC te hacken...

                          Skylane2
                          Last edited by skylane2; 18 oktober 2004, 18:34.

                          Comment


                          • #14
                            Re: aandachtsvestiging

                            Toch wel een eigenaardig geval vind ik. In de link die ik hierboven al had gegeven (van Norton/Symantec) lees ik "Definitions dated April 25, 2004 or earlier may detect this threat as Trojan.Simcss.B"
                            Maw normaal zou je Norton die 'MSLAGENT.EXE' moeten herkend hebben, maar heeft dat blijkbaar niet gedaan. Ik weet dat een aantal virussen de ambetante eigenschap hebben virusscanners uit te schakelen. Mss kan dat ermee te maken hebben.
                            NaXX

                            Comment


                            • #15
                              Re: aandachtsvestiging

                              Beroepshalve gaat er tegenwoordig geen dag meer voorbij of ik kom met een pc in aanraking die vergeven is van de spyware. Meestal is de aanleiding een trage pc, bizar gedrag of Internet Explorer die kuren heeft.

                              Spyware is er in verschillende vormen (Adware, malware, keyloggers, enz).
                              Vandaar dat een scan van 1 enkel antispyware programma niets oplost !

                              mslagent.exe zal wel uw browsergedrag naar een bepaalde site doorsturen (om daarna gerichte reklame windows te openen op uw pc) maar geen gebruikers data (zoals foto's), laat staan die data verwijderen. Ik vrees dat hier een virus heeft voor gezorgd of door iemand ter plekke (onwetend/ongewild) verwijderd.

                              Ik kan een hele boom opzetten over spyware (wees gerust ik ga het niet doen) maar veel hangt af van het surfgedrag en alertheid en kennis van de gebruiker. Het is altijd makkelijk om met een beschuldigende vinger naar iemand anders te wijzen dan eerst even uw eigen gedrag te evalueren (ik spreek nu in het algemeen).

                              Doe allen maar eens de test, haal onderstaande anti-spyware af en installeer en laat daarna uw pc scannen. Er zullen er weinigen zijn die geen spyware geinstalleerd hebben.

                              Ik gebruik steeds eerst Spybot S&D 1.3 omdat je makkelijk een backup van de Windows Registry er mee kan maken (voor het geval dat je iets te veel hebt laten verwijderen).
                              Deze kan je gratis gebruiken, maar je mag een donatie doen .

                              Daarna Spy Sweeper downloaden, installeren en laten scannen. Indien je de laatste "fingerprints" wil blijven ontvangen moet je achteraf betalen.

                              Tot slot AdAware downloaden, installeren en installeren.

                              Meestal laat ik ook nog eens CWShredder lopen (indien de pc te maken heeft met browserjacking, het stelen van de homepages enz..).
                              Deze vindt je tesamen met nog enkele nuttige tools op http://merijn.org/

                              Scan niet met alle programma's tegelijkertijd maar 1 na 1. En herhaal de scan nadat hij iets heeft gevonden en verwijderd. Vooral AdAware vind nog vanalles na twee of meer maal te scannen. Ook Spybot S&D kan al eens iets vinden bij een tweede scan.

                              Dit neemt wel een hele tijd in beslag maar ik heb het er graag voor over.
                              Tot slot, op mijn pc's thuis draaid PestPatrol, houdt enorm veel rommel van uw pc vandaan (maar is niet de algemene oplossing) en ik scan regelmatig met vernoemde progs.

                              Sukses.
                              Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                              Comment

                              Working...
                              X