Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ballet optreden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] ballet optreden

    [IMG]

    na de commentaren een tweede van de serie ( die ik niet zal tonen )
    [IMG]
    Last edited by D.B.D; 27 maart 2019, 13:50.

  • #2
    Re: ballet optreden

    qua licht mag je in elk geval gelukkig zijn want met die podiumverlichting krijg je vaak teveel contrast en over- of onderbelichting. Dat is hier mooi vermeden.
    a propos : echt nuttige exifgegevens krijg ik niet te zien op de flickr pagina ?
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: ballet optreden

      Die overbelichte linker voet van de vierde van rechts gezien? Zo'n foto gooi ik weg. Of toch geen showcase.
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: ballet optreden

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Die overbelichte linker voet van de vierde van rechts gezien? Zo'n foto gooi ik weg. Of toch geen showcase.
        Oeps dat is wel heel streng he - als er 10 staan te springen voor je neus is er altijd wel iets dat niet 100% juist zit
        Voor mij goed gedaan
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: ballet optreden

          Geen gemakkelijke omstandigheden, goed gedaan.
          Een stukje publiek erbij is ook tof.
          De achtergrond zichtbaar er op is ook niet altijd even simpel.

          Knap.

          --
          mlap.
          T.T.

          Comment


          • #6
            Re: ballet optreden

            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Oeps dat is wel heel streng he - als er 10 staan te springen voor je neus is er altijd wel iets dat niet 100% juist zit
            Voor mij goed gedaan
            Peter
            Als dat heel streng is werd ik hier al een paar keer vermoord. Soit. 't Is geen showcase, daar blijf ik bij.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: ballet optreden

              ja inderdaad showcase is overroepen - daarmee ben ik wel akkoord
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: ballet optreden

                Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Als dat heel streng is werd ik hier al een paar keer vermoord. Soit. 't Is geen showcase, daar blijf ik bij.
                Moet ik spijtig genoeg bijtreden....
                nikon coolpix s9100

                Comment


                • #9
                  Re: ballet optreden

                  Vanuit de zaal een groep fotograferen zal niet snel een foto opleveren die in je geheugen blijft hangen.
                  Er zijn teveel factoren die je niet zelf in de hand hebt.
                  "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                  Comment


                  • #10
                    Re: ballet optreden

                    Zijn de opmerkingen te streng?
                    Ik denk het niet al ben ik zelf een kleine amateur. Maar ik volg dit forum toch al geruime tijd.
                    Deze plaat heeft een serieuze kleurzweem, er zit lelijk groen licht op de haren, de foto staat scheef, de balans is zoek, ze is niet scherp en er zit veel ruis op.
                    Laat dat nu net de dingen zijn waar er op dit technisch forum streng toegezien wordt.
                    De mildheid bij deze beoordeling is voor mij moeilijk te begrijpen hoor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: ballet optreden

                      ja vonkske, ik ben geen Erwin Olaf die alles in een studio maakt met heel wat technische middelen, en roei met de middelen die ik heb maar laat beelden zien die de sfeer weergeven van het ogenblik, het Forum dient toch voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,.vooral het laatste "straatleven" beroemde fotograven die keken ook niet of " de foto scheef staat " kleurzweem ? bekijk de spots aan het plafond die waren groen enz

                      Comment


                      • #12
                        Re: ballet optreden

                        Zich een beetje vergelijken met Erwin Olaf gaat op zich al heel ver...

                        Er is reeds veel gezegd over deze foto, maar voor mij zit de grootste fout bij de fotograaf die hier de dansvoorstelling bijwoonde, bekeek, analyseerde en fotografeerde.

                        Hier heeft de fotograaf op een volledig slecht moment afgedrukt, vele van de danseressen zitten iets te traag en sommige andere iets te snel in het tempo.

                        Kijk maar naar de voeten, sommige zijn volledig omhoog, sommige raken nog de vloer.

                        Bij dans optreden valt dit soms voor, maar dan druk je niet af, en wacht je tot de danseressen terug mooi in een gelijktijdig ritme en tempo zitten.

                        Een andere optie is, deze foto in de prullenbak te gooien, en deze niet in " showcase " te plaatsen, want dan verwachten we top niveau,
                        en niet een foto met deze grove fouten erin.

                        Moest je deze foto aan de danseressen tonen, zou je als evenement en dans fotograaf zeker geen compliment krijgen.

                        Mogelijk ga je met mijn reactie weer niet blij zijn, maar lees de regeltjes van " showcase " nog eens...

                        D.

                        Comment


                        • #13
                          Re: ballet optreden

                          vooreerst zei ik dat ik GEEN Erwin Olaf ben, maar dat ter zeide kan ik met uw commentaar leven daar heb ik meer aan, als van die lompe uitspraken

                          Comment


                          • #14
                            Re: ballet optreden

                            Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                            vooreerst zei ik dat ik GEEN Erwin Olaf ben, maar dat ter zeide kan ik met uw commentaar leven daar heb ik meer aan, als van die lompe uitspraken
                            "ter zeide" tja, bedenk wel dat we proberen te helpen om te kijken naar je eigen werk en dat op de juiste manier te evalueren. Zelfkritiek is niet gemakkelijk, dat wil ik wel nog meegeven.
                            ...leeg...

                            Comment

                            Working...
                            X