Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

x-t3 probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • x-t3 probleem

    Hallo,

    Heb juist een nieuwe x-t3 gekocht. Echter, na ingave van tijd en andere settings, als ik na even de batterij eruit doe om deze weg te steken, en ik neem de dag erna ofzo de camera, dan zijn alle settings weg.
    Is dit normaal? Moet ik die batterij er langer inhouden om de "interne" batterij of wat dan ook, op te laden?
    Dit heb ik bij geen enkele andere camera gezien...
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: x-t3 probleem

    Hier lijkt inderdaad wel iets fout te zijn.

    Jammer voor je maar deze moet terug naar de winkel.
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

    Comment


    • #3
      Re: x-t3 probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
      Hallo,

      Heb juist een nieuwe x-t3 gekocht. Echter, na ingave van tijd en andere settings, als ik na even de batterij eruit doe om deze weg te steken, en ik neem de dag erna ofzo de camera, dan zijn alle settings weg.
      Is dit normaal? Moet ik die batterij er langer inhouden om de "interne" batterij of wat dan ook, op te laden?
      Dit heb ik bij geen enkele andere camera gezien...
      Inderdaad, ik heb dit zelf aan de hand gehad... heeft te maken dat de interne batterij wordt opgeladen door de "hoofd"batterij...is ook maar enkel de eerste keer.
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: x-t3 probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
        Inderdaad, ik heb dit zelf aan de hand gehad... heeft te maken dat de interne batterij wordt opgeladen door de "hoofd"batterij...is ook maar enkel de eerste keer.
        Vreemd, na al die jaren met diverse merken en toestellen heb ik dit zelf nooit eerder meegemaakt?
        Sony A7 mkIII
        Is all I need :-)

        Comment


        • #5
          Re: x-t3 probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
          Inderdaad, ik heb dit zelf aan de hand gehad... heeft te maken dat de interne batterij wordt opgeladen door de "hoofd"batterij...is ook maar enkel de eerste keer.
          Zal de batterij 24 u in de camera laten, en als die het erna dan nog heeft dan breng ik hem terug naar de winkel
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #6
            Re: x-t3 probleem

            Lijkt wel of je met dit probleem te maken hebt?

            Sony A7 mkIII
            Is all I need :-)

            Comment


            • #7
              Re: x-t3 probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
              Zal de batterij 24 u in de camera laten, en als die het erna dan nog heeft dan breng ik hem terug naar de winkel
              Off topic, maar haal jij dan iedere keer je batterij uit je camera als je deze hebt gebruikt?
              Als je back-up batterij wordt opgeladen via de hoofd batterij, lijkt mij dat geen goed idee.
              Ik heb nog nooit een oplaadbare batterij uit mijn camera’s gehaald, wat is daar de reden toe?

              Comment


              • #8
                Re: x-t3 probleem

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Off topic, maar haal jij dan iedere keer je batterij uit je camera als je deze hebt gebruikt?
                Als je back-up batterij wordt opgeladen via de hoofd batterij, lijkt mij dat geen goed idee.
                Ik heb nog nooit een oplaadbare batterij uit mijn camera’s gehaald, wat is daar de reden toe?
                Batterijen worden leeggetrokken zelfs als het toestel uitstaat. Allez dat was toch zo bij de Sony mirrorless toestellen, algemeen geweten zelfs.
                En dan nog, dan moet deze zijn settings nog bewaren.
                Last edited by Reservoir_Dog; 26 maart 2019, 17:45.
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #9
                  Re: x-t3 probleem

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Batterijen worden leeggetrokken zelfs als het toestel uitstaat. Allez dat was toch zo bij de Sony mirrorless toestellen, algemeen geweten zelfs.
                  Daar heb ik met de Sony A7II toch geen probleem mee - en ook niet met de A6000.
                  Ook niet met Olympus en/of Nikon.

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: x-t3 probleem

                    Tja bij mij was dat ook niet zo erg, het is nu ook niet dat die na een halve dag leeg zijn ofzo....
                    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                    Comment


                    • #11
                      Re: x-t3 probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                      Tja bij mij was dat ook niet zo erg, het is nu ook niet dat die na een halve dag leeg zijn ofzo....
                      Ik heb het ook niet met mijn Sony's of Olympus of Fuji XT-1 / X-E2 gehad....

                      Comment


                      • #12
                        Re: x-t3 probleem

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Daar heb ik met de Sony A7II toch geen probleem mee - en ook niet met de A6000.
                        Ook niet met Olympus en/of Nikon.

                        Jaja
                        Hier ook nog nooit geen probleem geweest Jacques.
                        Last edited by Guest42; 27 maart 2019, 06:09.

                        Comment


                        • #13
                          Re: x-t3 probleem

                          Ook bij andere modellen blijkbaar.
                          Hi fellow X-T20 users! I started out with an X-T10 and used this camera for a couple of years. Loved the camera and took some really great pics with this model. Have recently upgraded to the X-T20 model and am delighted with the increase in mega-pixels, auto-focus speed and the recent firmware up...

                          Comment


                          • #14
                            Re: x-t3 probleem

                            Tja dit gaat naast de kwestie lopen of dat deze nu lading verliest of niet. Ik bewaar mijn camera's steeds zonder batterij, en deze dient zijn instellingen te onthouden.
                            Zoals ik al zei, heb ik dit nog bij geen enkele camera voorgehad. Ik laat deze nu 24 uur in de camera zitten, als het daarna nog voorvalt gaat de camera terug.
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                            Comment


                            • #15
                              Re: x-t3 probleem

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Tja dit gaat naast de kwestie lopen of dat deze nu lading verliest of niet. Ik bewaar mijn camera's steeds zonder batterij, en deze dient zijn instellingen te onthouden.
                              Zoals ik al zei, heb ik dit nog bij geen enkele camera voorgehad. Ik laat deze nu 24 uur in de camera zitten, als het daarna nog voorvalt gaat de camera terug.

                              Waarschijnlijk ga je geen problemen meer ondervinden nadat die interne batterij helemaal is opgeladen (die kan er dan wel een hele lange tijd tegen vermoed ik; zoals spikkesenior al zei)

                              Comment

                              Working...
                              X