Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens neem ik het best?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens neem ik het best?

    Beste leden,ik zit met een moeilijke keuze.
    Ik fotografeer graag wielrennen,vooral het vrouwenwielrennen.Bij bepaalde wedstrijden kan men voor de start van de koers genieten van een ploegvoorstelling en deze ook uitgebreid fotograferen.Om te fotograferen werk ik zowel met APSC als met FX (nikon).Ik gebruik de 24-70 2.8 en de 70-200 2.8VRII ,die beide goede lenzen zijn.Maar ik ben op zoek achter een lens waarmee ik zowel de volledige ploeg mee op de foto krijg ,als om close ups te nemen van individuele renners of rensters.Daarmee kan ik makkelijker en vlugger inspelen op het moment en dit zonder te moeten wisselen van camera.Nu tracht ik te kiezen tussen 2 mogelijkheden fwel neem ik de 18-200mm op APSC(d300s) ,ofwel de 24-120 f4 op APSC,deze laatste zou ik dan ook inzetten om cyclocross te fotograferen,dit in combinatie met de D700.
    Zijn er mensen onder jullie die ook nog voor deze keuze hebben gestaan?

  • #2
    Re: Welke lens neem ik het best?

    24-120, de 18-200mm lijkt me echt niet geschikt voor sport. De andere zal vast ook een leuke vakantie/wandel lens zijn. Van de laatste verwacht ik ook een betere focus motor.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens neem ik het best?

      Als je toch voor 18-200 kiest, zou ik voor een 16-300(geloof Tamron) gaan, die extra mm zijn alleen maar handig.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens neem ik het best?

        Dank voor uw reacties,ik heb mijn keuze gemaakt,het zal de 24-120 f4 worden.

        Comment

        Working...
        X