Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lucky Sony Owners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lucky Sony Owners

    Zenit kondigt een belachelijk snelle 50 mm f/0.95 volledig handmatige lens aan voor Sony FF camera's.
    Met 14 lamellen zal dit een modern bokeh monster worden, nu nog de prijs en een Canon en Nikon uitvoering van dat ding.

    https://www.dpreview.com/news/558267..._dpr_nl_364_33
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Lucky Sony Owners

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Zenit kondigt een belachelijk snelle 50 mm f/0.95 volledig handmatige lens aan voor Sony FF camera's.
    Met 14 lamellen zal dit een modern bokeh monster worden, nu nog de prijs en een Canon en Nikon uitvoering van dat ding.

    https://www.dpreview.com/news/558267..._dpr_nl_364_33
    Ik dacht dat ie al lang op de markt was.
    Hier nog een 50mm 0.95 Niet Leica lens:

    Ik denk dat ik deze verwarde met de speedmaster:

    Deze was heel betaalbaar dacht ik.
    Update:
    Adviesprijs: 1.199,-

    En bij Foka: 849,-


    En zover ik de afbeelding op F0.95 bekijk, vind ik hem behoorlijk goed.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Lucky Sony Owners

      Wel ik krijg elke week een email van hen en zag plots die lens staan.
      Toch knap werk van Zenit dacht ik, moet dat effe op het forum zetten.
      Zelf heb ik niet de minste interesse in dat mooie stuk, veel te lichtsterk voor mij.
      Maar ik kan mij wel voorstellen dat er veel zo'n ding zouden wensen te hebben.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Lucky Sony Owners

        Vandaag zou het welkom zijn geweest de F0.95 lens. Was in een dierentuin. Bij nachtdieren.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Lucky Sony Owners

          Hahahaha, ja een kaars ook zeker, kost toch een stuk minder dan die lens. (mopje hé).
          Nee, alle gekheid op een stokje, ik heb toch stukken meer vertrouwen in de kwaliteit van Zenit dan in die onbekende merken.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Lucky Sony Owners

            Hoi,
            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Zenit kondigt een belachelijk snelle 50 mm f/0.95 volledig handmatige lens aan voor Sony FF camera's...
            Wat is er “belachelijk” snel aan een volledig handmatig te bedienen lens?
            Snelheid heeft toch niets met lichtgevoeligheid (F 0,95) te maken?

            Comment


            • #7
              Re: Lucky Sony Owners

              Dat is het em juist hé.
              In de US spreekt men over een snelle lens, in Europa over een lichtsterke lens.
              De ene spreekt of, schrijft beter gezegd, over F0,95 een ander zal 1:0,95 schrijven en ik heb altijd geleerd geweest dat het f/0,95 moet zijn.
              Dus is zo'n belachelijke lichtsterke lens wel nodig?
              Mss. als je raven in het pikdonker wilt fotograferen? (mopje hé)
              Overdag ga je enorme sluitertijden moeten hanteren of redelijke ND filters gebruiken.
              Voor mij doen ze maar hoor, of ze veel afzet zullen hebben durf ik toch te betwijfelen.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Lucky Sony Owners

                Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                Snelheid heeft toch niets met lichtgevoeligheid (F 0,95) te maken?
                Lichtgevoelige lens????????
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Lucky Sony Owners

                  Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                  Hoi,

                  Wat is er “belachelijk” snel aan een volledig handmatig te bedienen lens?
                  Snelheid heeft toch niets met lichtgevoeligheid (F 0,95) te maken?
                  Een lichtgevoelige lens (groot diafragma) noemt men een "snelle" lens omdat men met kortere sluitertijden kan werken.
                  Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                  Website - 500px - Instagram

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lucky Sony Owners

                    Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                    Een lichtgevoelige lens (groot diafragma) noemt men een "snelle" lens omdat men met kortere sluitertijden kan werken.
                    Dat noemt men lichtsterke lens.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lucky Sony Owners

                      Grappig hoe mensen die in de fotografie gepokt en gemazeld zijn, toch nog iets vinden waar ze hetzelfde bedoelen maar toch de strijd aanbinden !!! Mooi toch ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lucky Sony Owners

                        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                        Grappig hoe mensen die in de fotografie gepokt en gemazeld zijn, toch nog iets vinden waar ze hetzelfde bedoelen maar toch de strijd aanbinden !!! Mooi toch ?
                        Een sensor is lichtgevoelig en een lens lichtsterk en daar zit verschil in.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lucky Sony Owners

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          ...knip...
                          Overdag ga je enorme sluitertijden moeten hanteren of redelijke ND filters gebruiken.
                          Voor mij doen ze maar hoor, of ze veel afzet zullen hebben durf ik toch te betwijfelen.
                          Ik ga gewoon overdag het diafragma wat kleiner nemen, net zoals ik trouwens met mijn 1.4 lens zou doen...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lucky Sony Owners

                            Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                            Ik ga gewoon overdag het diafragma wat kleiner nemen, net zoals ik trouwens met mijn 1.4 lens zou doen...
                            Jaja, klopt natuurlijk. Maar waarom koop je dan zo'n lichtsterke lens als je die toch dichtknijpt?
                            Het bokeh zal enorm goed zijn, vol open.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lucky Sony Owners

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Jaja, klopt natuurlijk. Maar waarom koop je dan zo'n lichtsterke lens als je die toch dichtknijpt?
                              Het bokeh zal enorm goed zijn, vol open.
                              omdat je ook langer kan blijven scherpstellen met een heel lichtsterke lens.
                              Voor mij is een snelle lens een lens die heel snel scherpstelt. En zo zie je maar, sommigen spreken van scherptediepte, sommigen van dieptescherpe en je vindt ze beide in het groene boekje.
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X