Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tegenligger ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Tegenligger ?

    Nog ene met een verhaal. Dit is 2014. Meer bepaald het Sydri Fjallabaksleid oftewel de F208 net ten noorden van de Myrdalsjökull, een track die max 3 maanden per jaar toegankelijk is en wordt aangeraden om te rijden in konvooi omwille van drijfzand in het dooiseizoen. Drie keer geweest en het viel telkens wel mee op dat moment van het jaar. Moederziel alleen daar en de halve boel zat onder de mist. Opeens zag ik iets vaag opdoemen in de verte. Meteen op de rem gestampt en uitgeweken. De dichtstbijzijnde camera in de jeep gegrabbeld, geen tijd om na te denken toen, statief, lenswissel ? Forget it completely, dit was mijn enige kans. Ik denk dat het gelukt is. Buiten het rechtzetten van de horizon herinner ik me geen verdere speciale bewerkingen.... IJslandse binnenland, waar anders ????


  • #2
    Re: Tegenligger ?

    Deze vind ik zeer mooi. Ik ben zelf tweemaal in IJsland geweest en door het binnenland getrokken, maar dan meer dan 30 jaar geleden, toen de wegen er nog veel slechter waren en bijna geen toeristen. Roept goed de eindeloze sfeer op van dit maanlandschap. De motorrijder zorgt hier voor het doorbreken van de eentonigheid.

    Comment


    • #3
      Re: Tegenligger ?

      Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
      Deze vind ik zeer mooi. Ik ben zelf tweemaal in IJsland geweest en door het binnenland getrokken, maar dan meer dan 30 jaar geleden, toen de wegen er nog veel slechter waren en bijna geen toeristen.
      Danku, heel juist ook wat je zegt, we begrijpen elkaar. Ik kan enkel zeggen dat vele F-wegen veel verbeterd zijn in de loop der jaren, vnl wegens het overbruggen van rivieren. Askja doen ze tegenwoordig met een Dutserke, F35 is (op IJslandse kaarten van LMI) al zijn F-code kwijtgespeeld, ik heb die in 2011 afgereden met een ordinaire Mercedes. Maar godverdorie ik kan je verzekeren dat, als je wat verder gaat, het tot op de dag vandaag niet bepaald simpel is. Nog ieder jaar vallen er doden, blijkbaar denken ze dat alles mogelijk is zolang er een 4x4 op de koffer staat...

      Dit is van deze zomer, de ranger kreeg nét het bericht door van de ICE-SAR toen ik er was, niet bepaald leuk nieuws...

      https://icelandmag.is/article/woman-...on-her-husband

      You don't mess up with Iceland.

      Comment


      • #4
        Re: Tegenligger ?

        Mooie foto's Opapol !

        IJsland staat al een tijdje op het verlanglijstje, maar zal nog even moeten wachten.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Tegenligger ?

          Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
          Mooie foto's Opapol !

          IJsland staat al een tijdje op het verlanglijstje, maar zal nog even moeten wachten.
          Ik zal voor sommigen (weeral) pretentieus (of ex-cathedra) overkomen maar goed : als je beslissing valt, contacteer me. Ik heb geen enkel financieel belang, enkel het "het heilig vuur" .
          Laat ons even niet rond de pot draaien : het is duur, erg duur, waar ik over praat zelfs vreselijk duur. Op dit moment weet ik zelf niet meer wat ik moet aanraden : haasten of afwachten. Het laatste jaar zijn de boekingen beduidend gedaald hoor ik van ter plaatse, het zou kunnen zijn dat de hype aan het overwaaien is..... enfin we zien wel. Wordt vervolgd.

          Comment


          • #6
            Re: Tegenligger ?

            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
            Ik zal voor sommigen (weeral) pretentieus (of ex-cathedra) overkomen maar goed : als je beslissing valt, contacteer me. Ik heb geen enkel financieel belang, enkel het "het heilig vuur" .
            Laat ons even niet rond de pot draaien : het is duur, erg duur, waar ik over praat zelfs vreselijk duur. Op dit moment weet ik zelf niet meer wat ik moet aanraden : haasten of afwachten. Het laatste jaar zijn de boekingen beduidend gedaald hoor ik van ter plaatse, het zou kunnen zijn dat de hype aan het overwaaien is..... enfin we zien wel. Wordt vervolgd.
            Hartelijk dank voor het aanbod en ik ga er te gepasten tijde zeker op ingaan. Zoiets vraagt toch wel wat voorbereiding en goede raad sla ik niet af . Ik had de indruk dat de hype wat aan het minderen was. Blijkbaar is Groenland in opkomst nu, die met geld van China enorme luchthavens aan het bouwen zijn. Nu eerst wat sparen. De reis naar Argentinië/Chili heeft de bankrekening ook geen goed gedaan
            Mvg Philip

            Comment


            • #7
              Re: Tegenligger ?

              het is een bijna minimalistisch beeld ,knap gedaan ,het benadrukt de leegte van het landschap ,wat ook zo typisch is voor Ijsland , ver weg van het toerisme

              Comment


              • #8
                Re: Tegenligger ?

                Heb dit beeld hier al eens gezien, maar het blijft een parel!
                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                Website - 500px - Instagram

                Comment


                • #9
                  Re: Tegenligger ?

                  Surrealistische opname Paul, schitterend

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment

                  Working...
                  X