Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

van achter bekeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • van achter bekeken

    [IMG]

  • #2
    Re: van achter bekeken

    Ik weet niet, of het beeld was al niet goed of de nabewerking heeft het vernaggeld. Er valt weinig van te maken....

    Comment


    • #3
      Re: van achter bekeken

      Er is absoluut niets scherp. Dat kan toch niet de bedoeling geweest zijn? Jammer, want qua compositie zie ik er wel wat in.

      Comment


      • #4
        Re: van achter bekeken

        je moet eens proberen dansende meiden op straat te fotograferen die er dan nog scherp opstaan over de 6 meter, maar wou het toch laten zien. ( mijn sluitertijd was te laag)

        Comment


        • #5
          Re: van achter bekeken

          Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
          je moet eens proberen dansende meiden op straat te fotograferen die er dan nog scherp opstaan over de 6 meter, maar wou het toch laten zien. ( mijn sluitertijd was te laag)
          Dan stel je scherp op de eerste vrouw, met een groter diafragma zodat je sluitertijd omhoog kan.
          Eventueel nog je iso omhoog gooien..
          De andere vrouwen gaan minder scherp zijn maar dat geeft niet.. Jou ogen zien ook niet alles scherp maar zien enkel datgene scherp waar je op focust.

          Je hoeft echt niet alle foto's te laten zien die je maakt of bewerkt.
          Toon enkel diegene die het ook waard zijn om te tonen en waar je duidelijk je intenties in ziet of het verhaal dat je wilt tonen.

          Het is soms goed om een foto te bewerken en deze een week links te laten liggen en er dan nog eens naar kijken.


          Ik heb hier al meerdere foto's van jou zien passeren waar minpunten inzitten die je heel gemakkelijk kon vermijden maar toch wil je deze foto tonen waarvan je al op voorhand weet welke commentaar je gaat krijgen.
          Je fotografeert heel graag, dat is ook te merken aan het aantal foto's dat hier passeert maar probeer een selectie te maken van wat je toont.
          Zorg dat die foto ook 'af' is.

          Blijf vooral fotograferen maar zorg ervoor dat je het basisbeginsel van fotografie dan ook beheerst of alleszins terug te vinden is in je pogingen.
          Instagram / Facebook

          Comment


          • #6
            Re: van achter bekeken

            ik weet precies hoe ik de basisbeginsel zijn, maar bij deze had ik iets nieuw geleerd in de les fotografie het ging over inflitsen zodat het onderwerp steeds scherp is, alleen stond mijn sluitertijd veel te laag waardoor het beeld toch onscherp is. Had ik mijn flitssynchronisatie tijd toegepast was het scherp ( de flits is 1/1000 sec ). Ik kon deze niet meer overdoen en omdat de compositie behoorlijk was laat ik hem zien met de uitleg erbij kan de beginnende fotograaf misschien iets bijleren

            Comment


            • #7
              Re: van achter bekeken

              Bij deze persoon is het nodeloos te vermelden dat hij enkel de betere foto's moet posten. Dat waren we een jaar geleden ook al gewoon en altijd is er wel een uitleg om alles goed te praten....... Als je dan nu foto's ziet passeren van een jaar geleden met nog dezelfde fouten is het nodeloos om nog commentaar te geven.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: van achter bekeken

                Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
                Bij deze persoon is het nodeloos te vermelden dat hij enkel de betere foto's moet posten. Dat waren we een jaar geleden ook al gewoon en altijd is er wel een uitleg om alles goed te praten....... Als je dan nu foto's ziet passeren van een jaar geleden met nog dezelfde fouten is het nodeloos om nog commentaar te geven.
                sommigen posten enkel foto's om "weer prachtig" als reacties te krijgen ; anderen hebben liever opbouwende commentaar (ik vermijd hier bewust het woord "kritiek") . Ik geef toe dat d.b.d. soms heftig reageert op commentaar, maar als B.D.-familie denk ik dat we mekaar moeten vooruithelpen. Misschien kan een persoonlijke boodschap via "private message" de bedoelingen en verwachtingen wat op mekaar afstemmen ? Peace on earth and in Belgium Digital, zou ik zeggen.
                mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                Comment


                • #9
                  Re: van achter bekeken

                  kan me niet bekoren

                  Comment

                  Working...
                  X