Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste Nikon full frame lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste Nikon full frame lens

    Ik ben op zoek naar een eerste full frame objectief voor op een Nikon camera. De Nikkor 24-70 2.8 lijkt mij wel wat maar ik sta open voor andere suggesties.
    Welke objectieven kunnen jullie aanbevelen om van start te gaan op een full frame Nikon?

  • #2
    Re: Eerste Nikon full frame lens

    Oorspronkelijk geplaatst door pietervanroosbroek Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een eerste full frame objectief voor op een Nikon camera. De Nikkor 24-70 2.8 lijkt mij wel wat maar ik sta open voor andere suggesties.
    Welke objectieven kunnen jullie aanbevelen om van start te gaan op een full frame Nikon?
    Als je niet zegt voor welk onderwerp het moet dienen kan eigenlijk niemand hier je zinnige raad geven....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Eerste Nikon full frame lens

      Het is de bedoeling om hem vooral in low light situaties te gaan gebruiken, evenementen, dansoptredens etc. Ik beschik al over een 70-300 maar zoek iets met een kleinere brandpuntsafstand.

      Comment


      • #4
        Re: Eerste Nikon full frame lens

        Dan zijn er de verschillende 24 - 70 2.8 lenzen van Nikon, Sigma en Tamron.
        Keuze genoeg ;-)
        Of je gaat nog breder, maar met minder tele.
        Of je moet voor primes gaan.

        Een mogelijkheid is ook de Nikon 24 - 120 f4. 0 deze geeft wel tonvorming bij 24mm.

        Ikzelf heb de Tamron, de vorige versie, en ben er tevreden van.
        De 24 - 120 heb ik ook, maar dat is meer een walkarround lens voor mij ;-)

        De Nikon 24 - 70 vind ik te duur.

        --
        mlap.
        T.T.

        Comment


        • #5
          Re: Eerste Nikon full frame lens

          Net je andere draadje ook nog es doorgenomen, je zegt daar dat je vanaf iso 800 storende ruis hebt
          Je bent duidelijk kritisch op ruis, té kritisch maar kom...
          Als je dan met een f2.8 lens op een fullframe gaat werken zal het nog niet genoeg zijn denk ik!
          Ook vibratiereductie zal niet helpen bij dansers dus kijk je direct naar 1.8 of 1.4 primelenzen voor de iso zo laag mogelijk te houden, jij weet best welke brandpuntsafstanden je nodig hebt veronderstel ik

          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Eerste Nikon full frame lens

            Misschien een 50mm 1.4 of 1.8???
            Veel goedkoper, minder gewicht, lichtsterker en optisch even goed tot beter dan de 24-70mm.

            Comment

            Working...
            X