Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mastercard -> Rekeningnummer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mastercard -> Rekeningnummer

    Weet er iemand of er een mogelijkheid is een betaling te doen van een CC naar een rekeningnummer? (Dus i.p.v. een overschrijving tussen rekeningen)
    Ik denk het niet, maar wie weet heeft iemand dit ooit gedaan.

    Reden: om gebruik te kunnen maken van de annulatie verzekering van de CC
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Mastercard -> Rekeningnummer

    Nee dit gaat niet lukken.

    De ontvanger moet de betalingsmogelijkheid voorzien om met cc te kunnen betalen.
    Dit gaat ook via een derde en niet rechtstreeks via de bank.

    Bij sommige banken is het voldoende dat je kaart aan de zichtrekening is gekoppeld om van de annulalatie verzekering te kunnen genieten.
    Ten minste als je via die zichtrekening betaald.

    Een aanbieder die geen mogelijkheid bied om met cc te betalen zou ik toch wel eens goed natrekken.
    Tenzij het een reisbureau is.

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Mastercard -> Rekeningnummer

      Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
      Een aanbieder die geen mogelijkheid bied om met cc te betalen zou ik toch wel eens goed natrekken.
      Tenzij het een reisbureau is.

      mvg
      Is idd een Nederlands reisbureau. Misschien kan ik eens kijken of ik het niet via mijn paypal rekening kan fixen.
      Anders zal het een aparte tijdelijke verzekering worden.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Mastercard -> Rekeningnummer

        Geen idee bij welke bank je zit, maar bv de Platinum dekking van Belfius telt ook als het gewoon overgeschreven wordt.

        Mijn reisbureau vraagt extra 2% als ik via een CC moet betalen gezien hun kleine marge en de kosten die zij hebben op inkomsten via CC.

        Comment


        • #5
          Re: Mastercard -> Rekeningnummer

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Mijn reisbureau vraagt extra 2% als ik via een CC moet betalen gezien hun kleine marge en de kosten die zij hebben op inkomsten via CC.
          Dat is verboden sinds 9 augustus 2018.

          Comment


          • #6
            Re: Mastercard -> Rekeningnummer

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Geen idee bij welke bank je zit, maar bv de Platinum dekking van Belfius telt ook als het gewoon overgeschreven wordt.
            Heb een kaart via BCC en 1 van Argenta. In beide gevallen telt de verzekering enkel indien je de betaling met de CC uitvoert.

            Via Paypal is ook geen mogelijkheid blijkbaar. Zal maar een aparte verzekering even afsluiten dan.

            Toch bedankt voor het meedenken!
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Mastercard -> Rekeningnummer

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Dat is verboden sinds 9 augustus 2018.
              Op de factuur staat ook enkel dat ik kan betalen met overschrijving.
              Niemand verplicht een handelaar om CC te aanvaarden.

              Maar, ik heb een goede relatie met mijn reisagent, ze doet veel extra, dus ga ik haar niet aan haar marge knabbelen, en nog minder aangeven.
              Leven en laten leven zeker...

              Comment


              • #8
                Re: Mastercard -> Rekeningnummer

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Op de factuur staat ook enkel dat ik kan betalen met overschrijving.
                Niemand verplicht een handelaar om CC te aanvaarden.

                Maar, ik heb een goede relatie met mijn reisagent, ze doet veel extra, dus ga ik haar niet aan haar marge knabbelen, en nog minder aangeven.
                Leven en laten leven zeker...
                Hier zeg je wel iets anders dan in #4

                Inderdaad kan je niemand verplichten om kredietkaartbetalingen te aanvaarden. Maar een supplement aanrekenen voor kredietkaartbetalingen is wel degelijk verboden.
                Last edited by pol parasol; 21 maart 2019, 13:22.

                Comment


                • #9
                  Re: Mastercard -> Rekeningnummer

                  Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Hier zeg je wel iets anders dan in #4

                  Inderdaad kan je niemand verplichten om kredietkaartbetalingen te aanvaarden. Maar een supplement aanrekenen voor kredietkaartbetalingen is wel degelijk verboden.
                  Dat het verboden is klopt, maar vele bureau's werken andersom: ze geven geen extra korting als je met cc betaald.
                  En dat is niet verboden natuurlijk.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment

                  Working...
                  X