Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

One chance, one photo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] One chance, one photo



    Tintype collodion 4x5inch in Cambo TC met Hermagis Petzval Portrait No7

    groet, Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

  • #2
    Re: One chance, one photo

    mooi sterk beeld, ik ken iemand die dat ook doet op glasplaat

    Comment


    • #3
      Re: One chance, one photo

      Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
      mooi sterk beeld, ik ken iemand die dat ook doet op glasplaat
      Het procedé is hetzelfde, bij glasplaat is de kans op onvolkomenheden in het beeld groter omdat de collodion niet altijd goed hecht als de glasplaat niet volkomen schoon is. Tintypes zijn alu plaatjes waarop een plastic (verwijderbare) coating zit.
      Last edited by Henk47; 23 maart 2019, 00:13.
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: One chance, one photo

        Mooi - maar ik moet er wel aan wennen omdat het hoofd lijkt te zweven.
        Pas na een tijdje had ik door dat je onder de t-shirt toch nog ziet
        Heel speciaal scherpteverloop/dof
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: One chance, one photo

          Ogen die alle aandacht trekken, met een grote nostalgische sfeer. Proficiat.

          Comment


          • #6
            Re: One chance, one photo

            Ik veronderstel dat het door het proces onvermijdbaar is dat de tekst (en dus eigenlijk het ganse beeld) gespiegeld is?
            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

            Comment


            • #7
              Re: One chance, one photo

              Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
              Ik veronderstel dat het door het proces onvermijdbaar is dat de tekst (en dus eigenlijk het ganse beeld) gespiegeld is?
              Inderdaad, dit is het beeld dat op glasplaat of tintype ontstaat. Ook ondersteboven, maar je begrijpt... haha. Het is bij collodionfotografie niet gebruikelijk om het beeld na inscannen horizontaal terug te spiegelen, alhoewel dat wel meer met de werkelijkheid overeen zou komen. De scheiding in het haar bijvoorbeeld zit zo aan de verkeerde kant, en teksten zijn gespiegeld.
              Het rare is dat, als ik horizontaal 'terugspiegel', de opname voor mijn gevoel een deel van zijn aantrekkelijkheid verliest. Wel vreemd overigens, want bij het bepalen van de compositie zag je het ook zoals het in werkelijkheid is, maar het gebeurt telkens weer.
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: One chance, one photo

                Het blijft een kunst apart, en niet voor iedereen weg gelegd

                Comment


                • #9
                  Re: One chance, one photo

                  Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                  Het blijft een kunst apart, en niet voor iedereen weg gelegd
                  Wat jij maakt is ook heel bijzonder gNo, als ik een van je platen zie hoef ik niet te zien naar de naam die er bij staat, dat betekent dat je je eigen handtekening in de fotografie hebt gevonden en dat is lang niet iedereen gegeven...
                  Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                  (BD1383NL)

                  Comment

                  Working...
                  X