Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

- Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

    .



    .

  • #2
    Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

    De vijf minuten zijn goed besteed.

    Comment


    • #3
      Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

      Iets anders dan we van jou gewend zijn. Laat maar komen!
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

        vijf minuten, maar dan wel met omgevingsparameters die goed waren.
        interessant beeld.
        Ik stel me de vraag : is dit modelfotografie of portretfotografie ? Indien dit als portret bedoeld is, wat is het karakter van die man, welk beroep oefent hij uit ? Dit beeld is zeer neutraal en eenvoudig; het beeld "een" man uit, punt.
        Graag uw commentaar, want u hebt daar meer ervaring mee (ref uw vorige inzendingen). Dank bij voorbaat.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

          Eenvoudig maar sterk beeld, komt over als een persoon die echt wel weet wat hij wil
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

            Man kan een directeur zijn van een bedrijf, zit gewoon in een taverne, is gewoon een model met een gehuurd of geleend maatpak, een passant kan ook achtercover van een schrijver .... tot heden onbekend....
            op deze tijd heb je voor een deel een foto bewerkt
            als ik bij iedere foto een biografie moet zetten "de dagen zijn nu al zo druk" maak ik minder foto's en zijn er meer frustraties
            Het gaat toch enkel om het beeld mannen hoe je dit of dat ziet
            Voila, de foto is nu in principe af als het een snelle foto is ;-)
            Kort door de bocht Daniel, een mooi beeld van een Model met Attitude

            Comment


            • #7
              Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

              Ik heb niets met modelfotografie,maar dit vind ik wel een heel sterk portret.
              "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

              Comment


              • #8
                Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

                ik kan er niets aan toevoegen

                Comment


                • #9
                  Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

                  Ik stel me de vraag : is dit modelfotografie of portretfotografie ? Indien dit als portret bedoeld is, wat is het karakter van die man, welk beroep oefent hij uit ? Dit beeld is zeer neutraal en eenvoudig; het beeld "een" man uit, punt.
                  Graag uw commentaar, want u hebt daar meer ervaring mee (ref uw vorige inzendingen). Dank bij voorbaat.
                  Met plezier antwoord ik,... maar wat een rare vraag ?

                  Als ik een foto maak van een mens waar het half boven lichaam op staat, noem ik dat een portret,
                  en de persoon die er op staat, kan ik eventueel beschouwen als het model, of de ge-portreteerde.

                  Deze foto is genomen in de zaal van een restaurant, de naam van het model ken ik, ( heb het hem gewoon gevraagd voor ik 5 foto's van hem nam )
                  maar verder weet ik echt niets van hem.
                  Ik weet zijn ouderdom niet, wat hij doet in het leven , of hij getrouwd is, of hij daar met de auto gekomen is of niet.

                  Maar zijn die zaken nodig om een foto of vijf van iemand te maken ? Bij de foto zelf laat ik de kijker bedenken wat hij wil, of kan.

                  Als ik een race piloot portreteer, heeft hij een race overal aan, een helm in de hand, en staat hij bijvoorbeeld in de omgeving
                  van zijn auto, of zijn gewonnen trofee ..... maar dat is dan specifiek zo gewild, of besteld...

                  D.

                  Comment


                  • #10
                    Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

                    Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                    Met plezier antwoord ik,... maar wat een rare vraag ?

                    Als ik een foto maak van een mens waar het half boven lichaam op staat, noem ik dat een portret,
                    en de persoon die er op staat, kan ik eventueel beschouwen als het model, of de ge-portreteerde.

                    Deze foto is genomen in de zaal van een restaurant, de naam van het model ken ik, ( heb het hem gewoon gevraagd voor ik 5 foto's van hem nam )
                    maar verder weet ik echt niets van hem.
                    Ik weet zijn ouderdom niet, wat hij doet in het leven , of hij getrouwd is, of hij daar met de auto gekomen is of niet.

                    Maar zijn die zaken nodig om een foto of vijf van iemand te maken ? Bij de foto zelf laat ik de kijker bedenken wat hij wil, of kan.

                    Als ik een race piloot portreteer, heeft hij een race overal aan, een helm in de hand, en staat hij bijvoorbeeld in de omgeving
                    van zijn auto, of zijn gewonnen trofee ..... maar dat is dan specifiek zo gewild, of besteld...

                    D.
                    dank voor uw antwoord. Ik weet nu dat ik open hierover met u kan dialogeren : de reden van mijn vraag is dat ik dit beeld bekijk zoals ik in een reeks van vakantiekiekjes de foto zie passeren van "de man die aan het tafeltje naast ons zat en ons de weg wees naar het museum".
                    Gelet op de foto's die u gewoonlijk presenteert, verwachtte ik
                    -als het een "model" was: kledij die beter gedrapeerd was, mouwen die correcter zaten, een horloge die correct aanpaste.
                    - als het een "straatopname" was : een karakteristieke kop of een aktie of kledij die ergens aan gelinkt was.
                    nu zie ik een beeld dat ik zou te zien krijgen van een nonkel die aanwezig was om een familiefeestje enkel om later te weten hoe hij er toen uitzag.

                    Ik weet nu dat u dit niet als gratuite kritiek zult interpreteren , dit is gewoon het idee dat dit beeld bij me opwekt. Nogmaals de andere beelden die u presenteert wekken die interpretatielust wel op.
                    hartelijk dank.
                    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                    Comment


                    • #11
                      Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

                      Gelet op de foto's die u gewoonlijk presenteert, verwachtte ik
                      -als het een "model" was: kledij die beter gedrapeerd was, mouwen die correcter zaten, een horloge die correct aanpaste.
                      - als het een "straatopname" was : een karakteristieke kop of een aktie of kledij die ergens aan gelinkt was.
                      nu zie ik een beeld dat ik zou te zien krijgen van een nonkel die aanwezig was om een familiefeestje enkel om later te weten hoe hij er toen uitzag.
                      CMM ik denk dat je het te veel vereenvoudigd, of wat teveel in hokjes stopt.

                      Voor mij zijn er veel meer shoot mogelijkheden dan de twee die jij voorstelt

                      Hier was het 2 minuten babbelen, zijn naam weten, en zeggen waar hij moest gaan zitten t.o.v. het licht,
                      maar verder geen aanwijzingen of bijsturing van mij, en dan gewoon 5 of 6 foto's nemen.

                      Op deze manier kan ik dan zien of er enig fotografisch potentieel in deze man zit.

                      Een volgende stap zou dan eventueel een shoot van een uur of twee plannen, met aanwijzingen van mij.

                      Indien dit positief zou uitkomen, kan een echte shoot gepland worden waar ik dan 8 uur met hem werk,
                      inclusief MUA, styling, enz...

                      Indien dit een positief resultaat levert, kan ik de man doorsturen naar een modellen bureau, een kleintje in België,
                      of indien hij echt heel goed is naar een goed en groot agentschap in Amsterdam, Parijs, of London...

                      Zo zie je maar dat er soms meer achter steekt dan alleen " Street photography " of " Model photography "

                      D.

                      Comment


                      • #12
                        Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

                        heel verhelderend ! Dank.

                        maar dit is dus professioneel werk, niet door iemand die dat voor het plezier doet en eens iets uitprobeert voor het plezier en als vrijetijdsbesteding. Een totaal andere invalshoek blijkbaar.
                        nogmaals dank. Maar ik moet aan u wel in een ander "fotografenhokje"stoppen dan ik dacht. Veel succes met het werk.
                        Cor
                        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                        Comment


                        • #13
                          Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

                          CMM , ter verduidelijking, ik shoot in 95 % van mijn shoots louter voor het plezier Fotografie is nooit mijn " job " geweest, en zal het ook nooit worden !

                          D.

                          Comment


                          • #14
                            Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

                            Wat soort fotografie het ook is, ik denk dat deze man heel blij zal zijn met zo'n "portret".

                            Comment


                            • #15
                              Re: - Vijf minuten shoots, gewoon met natuurlijk licht

                              Dat denk ik ook, en ik herken duidelijk de kwaliteit die fotodan altijd nastreeft, alles zit gewoon juist, zelfs de kleur van zijn haar past perfect met de achtergrond. Het horloge zit idd te hoog, maar so what? Dat vertelt mijns inziens iets over deze man, hem erover aanspreken zou hem misschien alleen maar in verwarring brengen. Tenslotte draait het hem bij een portret om de blik, en voor een shoot van 5 minuutjes vind ik die hier gewoon perfect.

                              Comment

                              Working...
                              X