Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beste websites communiekaartjes (met evt templates) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beste websites communiekaartjes (met evt templates) ?

    Zijn er mensen die hier ervaring hebben met communiekaartjes maken via websites en welke zijn jullie favoriete ?
    Evt met moderne/strakke voorgemaakte templates indien mogelijk, bedankt.

  • #2
    Re: Beste websites communiekaartjes (met evt templates) ?

    Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
    Zijn er mensen die hier ervaring hebben met communiekaartjes maken via websites en welke zijn jullie favoriete ?
    Evt met moderne/strakke voorgemaakte templates indien mogelijk, bedankt.
    Geen ervaring mee Kevin, lijkt mij zo voorgemaakt, ik heb er honderden zelf gemaakt in PS.
    Maar als je dat niet ziet zitten kan je altijd met je foto’s bij een drukker terrecht die zal wel het liefst de foto’s in
    pdf bestanden krijgen.
    Anders eens kijken wat je fotowinkel je te bieden heeft.

    Comment


    • #3
      Re: Beste websites communiekaartjes (met evt templates) ?

      Ik gebruik Albelli, dikwijls heb je nog mooie kortingen en de kwaliteit en de software is goed en makkelijk werkbaar.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Beste websites communiekaartjes (met evt templates) ?

        Waarom zou je werken met templates ? Het is toch veel creatiever om alles zelf te ontwerpen ? Ik heb de geboortekaartjes en de communiekaartjes van de kinderen zelf ontworpen en gemaakt, idem voor de nieuwjaarskaarten van de laatste 30 jaar... Een beetje in navolging van vrienden die het al langer doen, ieder jaar kijken we opnieuw uit naar wat ze dat jaar zouden gevonden hebben als nieuwjaarskaart. Zo herinner ik me nog de geboortekaart van een van hun kinderen : een lintmeter en een tekst : "wie is nu de kleinste Mattelé ?".
        In de materniteit van St-Lucas in Brugge spaarden de verpleegsters alle originele kaartjes, ze zijn naar onze twee komen vragen....
        Voor de plechtige communie van onze jongste (hij was bezeten van de James Bond-films) heb ik zelfs gepersonaliseerde uitnodigingen gemaakt. Een levensgrote kartonnen James Bond op de achtergrond hier in het bos naast mijn deur en Nils op de voorgrond in dezelfde klassieke houding, niet met een Wather PPK maar met een ei, een schroevendraaier, een kettingzaag, een doos medicamenten, een baksteen, een portefeuille, een kookpot, allemaal sneren naar het beroep of de liefhebberij van de vrienden... Iedere kaart begon met zoiets als "For Rita en Louis only" (Louis is een eierbaron ). Voor zijn eigenlijke communiekaart (hij had toen net zijn groene gordel Shotokan Karate) had ik in zijn klimboom een aaneengeknoopt lint gemaakt van alle kleuren gordels (enkel zwart wouden ze niet uitlenen, dat is gewoon not-done) waaraan hij hing. Met als tekst bij de foto : niet meer zo groen maar toch al groen .
        Naar aanleiding van de bankencrisis in 2008 hadden we voor nieuwjaar een kaart gemaakt met ons vier (en een kerstmuts) in de ovalen van een 20 € biljet (manman was dat een miserie om dat biljet te kopieren en te laten drukken), daaronder 4 duimafdrukken en als tekst : duimen voor 2009. De kaart vouwde open en daar had ik gezet : "en ook een beetje voor" en een hoop logo's van bekende banken en merken (en natuurlijk ook IJsland ). De laatste 20 jaar maken we ze ook in het Engels voor de vele kennissen in het buitenland. Niet altijd simpel, deze werd : "thumbs up for 2009"....
        Ooit hadden we met zijn 4 met een luchtkarabijn op een siebel geschoten, kopie gemaakt en dan met een pons gaatjes gemaakt met elk van onze namen persoonlijk geschreven bij ieder gaatje (ik zat het dichtst bij de roos, typisch voor de stabiele hand van een statiefhater ). We wensen jullie een trefzeker 2004. Maar hoe vertaal je dat in het Engels ? Wel veel werk met die pons....
        Eén keer zat ik er mee in, dat was het jaar van de antrax-enveloppen. Ik had theezakjes leeg gemaakt en hervuld met -ik dacht- bloemsuiker. De exacte tekst weet ik niet meer maar het zal zoiets zijn geweest als "we wish you a sweet 2***". Ik verwachtte ieder moment het SIE aan de deur

        Ieder jaar opnieuw denk ik dat ik er niet op tijd zal geraken om nog origineel uit de hoek te komen maar iedere keer lukt het toch weer. Het is wel veel werk. Het moeilijkste (naast het 20€ biljet) was een speelkaart, dubbelzijdig. Aan de ene kant stond een heer, aan de andere kant onze tekst, kaart was in stukken gesneden en moest worden bijeen gelegd. Als de heer klopte dan klopte de tekst niet en vice versa. De tekst was zoiets als : we wensen jullie een probleemloos -vul in- jaar.

        Dus, @Kevin zou ik willen zeggen : laat je fantasie de vrije loop. Het is niet de makkelijkste weg maar wel deze die de meeste voldoening geeft.

        Comment

        Working...
        X