Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale meter komt er toch

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale meter komt er toch

    Vandaag goedgekeurd, de "slimme" digitale meter komt er toch en dit zonder aanpassingen
    Draait dus niet terug, dus eigenlijk niet zo "slim"
    Nu stel ik mij toch wel de vraag welk nut zonnepanelen nog hebben indien je geen batterijen hebt staan

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Digitale meter komt er toch

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Vandaag goedgekeurd, de "slimme" digitale meter komt er toch en dit zonder aanpassingen
    Draait dus niet terug, dus eigenlijk niet zo "slim"
    Nu stel ik mij toch wel de vraag welk nut zonnepanelen nog hebben indien je geen batterijen hebt staan

    grts
    Sieg
    Beetje stoken Sieg....


    Denk je nu echt dat ze dat gewoon kunnen afschaffen?
    De vorige voorstellen zijn niet door de controle geraakt, dit is voor mij perfect ok, want je kan in het oude systeem blijven.
    De garanties die ze gegeven hebben moeten ze nakomen, en er moet nog altijd motivatie zijn om panelen te leggen, want we hebben die nodig om internationalr normen te halen.

    Niet alle politici zijn te stom om te helpen donderen.
    Last edited by Guest14; 13 maart 2019, 19:33.

    Comment


    • #3
      Re: Digitale meter komt er toch

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Beetje stoken Sieg....
      Wat bedoel je daarmee Tommie ???
      Ik schrijf gewoon hetgeen vandaag net op het nieuws geweest is

      "De meerderheidspartijen hebben vandaag een akkoord bereikt over de slimme meter
      De meter wordt geplaatst vanaf 1 Juli 2019, beginnende bij de huizen met zonnepanelen en de nieuwbouwwoningen"
      Letterlijk !

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Digitale meter komt er toch

        Dan moet je ook,de condities lezen hé. Je kan zelfs met die meter kiezen voor een virtueel terugdraaiende meter, je betaalt dan even veel als vandaag....


        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Digitale meter komt er toch

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Dan moet je ook,de condities lezen hé. Je kan zelfs met die meter kiezen voor een virtueel terugdraaiende meter, je betaalt dan even veel als vandaag....


          Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
          Hopelijk, maar dat wordt niet vermeld, benieuwd waar je dat gevonden hebt
          Er wordt letterlijk gezegd dat de meter niet meer terugdraait
          Anders zie ik echt het nut van zonnepanelen zonder opslagbatterij niet meer

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Digitale meter komt er toch

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Vandaag goedgekeurd, de "slimme" digitale meter komt er toch en dit zonder aanpassingen
            Draait dus niet terug, dus eigenlijk niet zo "slim"
            Nu stel ik mij toch wel de vraag welk nut zonnepanelen nog hebben indien je geen batterijen hebt staan

            grts
            Sieg
            Info klopt niet of is onvolledig.

            De bezitters van panelen krijgen tot 15 jaar na ingebruikname het voordeel van terugdraaiende teller als ze dat willen.

            Verder zie ik dan ook niet wat het verschil is tussen een teller dat vooruit en achteruit draait en eentje dat productie en verbruik apart telt en waar men de som van beide gaat maken.

            Na die 15 jaar is de situatie iets anders.
            Maar de VREG moet ook nog betere tarieven voorstellen waardoor zonnepanelen altijd rendabel blijven, zelfs met het nieuwe systeem.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Digitale meter komt er toch

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Hopelijk, maar dat wordt niet vermeld, benieuwd waar je dat gevonden hebt
              Er wordt letterlijk gezegd dat de meter niet meer terugdraait
              https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eigt~ae06ce6f/ Politiek akkoord over invoering digitale meters, maar privacyklacht dreigt

              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Digitale meter komt er toch

                Blijft de vrees dat al wat ze beloven "zand in de ogen strooien" is.

                Waarom moeten anders de digitale tellers bij voorrang geplaatst worden bij zonnepaneelbezitters, de ENIGEN die er nadeel van hebben.
                Als ze daar de digitale tellers plaatsen 15 jaar na ingebruikname van de zonnepanelen is er totaal geen compensatieregeling nodig.

                Maar dat is natuurlijk vééééééééééééééééééééééééééééééééél te simpel voor de geleerde bollen van politiekers.

                Ze weten echt van geen hout pijlen meer maken !
                Ik had zo de fameuze simulator van de VREG eens héél getrouw ingevuld, uitgenomen dat ik vermeldde dat ik vrijwel NOOIT thuis was. De uitslag was: u gaat 45 (VIJFENVEERTIG !!!!!!) % DIRECT verbruiken.
                Grotere bedriegerij heb ik nooit gezien.

                De simulator zonet nog eens ingevuld, zelfde resultaat, méér nog, ik ga volgens hen zelfs 93 euro minder betalen

                Trouwens ook toevallig (!), (zonder twijfel ): op de sch**t dat de energieprijs nog uitmaakt op de factuur ga je wel het saldo betalen zoals nu (verbruik - eigen productie) maar op de grote sloef nettarieven en belastingen betaal je de volle pot op wat je afgenomen hebt. Het doekje voor het bloeden moet dan de afschaffing zijn van de prosumententaks (eerst zien en dan geloven).

                Ik zal dus ongetwijfeld voor die 15 jaar kiezen met weinig hoop dat ik dan de resterende 6 jaar zal kunnen vol maken zonder een nieuwe conrtractbreuk van de overheid.
                Last edited by nete; 13 maart 2019, 22:12.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Digitale meter komt er toch

                  Ik heb die privacy-klacht mee helpen financieren - als het niet baat, dan hoop ik dat het pijn doet aan de politieke wereld. Men heeft gewoon onvoldoende nagedacht over de consequenties, en de risico's als die meters uitleesbaar worden voor onbevoegden (wil u dat een inbreker weet wanneer u al dan niet thuis is?) - en we dreigen net zoals met de zonnepanelen van Freyake voor torenhoge rekeningen te komen staan - deze keer door een blauwe geschelpte uit Oostende...
                  Veel te veel ego's in de politiek - en veel te weinig gezond boerenverstand. Men doet maar op zonder even na te denken. Dogmatisch en dwangmatig denken zijn de dood van onze maatschappij. Zie maar naar de ramp rond de brexit in de UK - blijven draaien rond de tafel tot iemand te zat wordt - en toegeeft. Da's niet in ons aller belang.
                  Bon 't wordt weer geweldig om onze stem uit te brengen - er schiet nu totaal niks meer over om voor te stemmen... zucht. (denk maar niet dat ik voor Goedele Lullekens ga stemmen - of juist wel, die imitator indertijd op die leuvense vrije zender was wel geweldig!).

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitale meter komt er toch

                    In Nederland zijn ze al langer bezig met die digitale meters en daar zijn veel klachten over onverklaarbaar hoger verbruik. (toch altijd raar dat je meer moet betalen en nooit minder?)
                    De meters zouden zeer onbetrouwbaar zijn in hun meting. Het beperkt zich niet tot 1 merk of type van meter maar zowat alle merken en types die in omloop zijn!

                    Tevens is het ook zo dat de meters geen rekening gaan houden (of juist wel) met de arbeidsfactor. Dit betekend dat wie inductieve belastingen staan heeft (wasmachien, stofzuiger, droogkast, frigo, diepvries,...) al gemakkelijk 10% meer zal aangerekend worden.
                    Extra pijnpunt is dat de meters niet om kunnen met moderne schakelende voedingen zoals we die vinden in de meeste moderne toestellen (tv, gsm, computer,...). Doordat deze toestellen een soort ruis veroorzaken geraken de meters helemaal in de war en tikken zwaar door tot 500% van de reele last!!

                    Het enige argument dat ze aanvoeren (dorpsgek Tommelijn van de OpenVLD) om de meter er door te drukken is dat ze zo beter zicht krijgen op het actueel verbruik. Dikke onzin natuurlijk en we zijn weer met een kluitje door een stel idioten in het riet gestuurd. Precies of ze op het net niet kunnen meten hoeveel de last is per gemeente/gewest,...

                    Tegen 2020 moeten alle Nederlandse gezinnen een slimme energiemeter in huis hebben. Deze toestellen meten echter tot wel zes keer zoveel als wat je daadwerkelijk verbruikt.


                    Ja dat komt er van als je onbekwamen in de politiek stuurt. De consument is weer gejost.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitale meter komt er toch

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      https://www.hln.be/nieuws/binnenland...eigt~ae06ce6f/ Politiek akkoord over invoering digitale meters, maar privacyklacht dreigt

                      https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...eriode-v.html/
                      Kan wel zijn maar die privacy is voor mij maar peanuts
                      Waar het echt over gaat dat is het nut van zonnepanelen wanneer de meter niet meer terugdraait
                      Iedereen weet dat je de meeste energie opwekt tijdens de zonnige periodes van het jaar, dus wat ben je er dan mee want je gebruikt dat niet dagelijks op
                      Tevens betaal je dan nog eens extra per KW dat je omvormer is, dat moeten ze mij dan toch eens uitleggen waar die kost dan nog voor dient

                      Het is wederom eens typerend België, iets proberen promoten waar ze de ballen verstand van hebben, bende klojo's

                      Wat dus eigenlijk wil zeggen is dat iedereen na zijn periode van 15 jaar ofwel opslagbatterijen moet aanschaffen of de zonnepanelen eraf gooien

                      Als ik mijn berekening maak dan ben ik op het ogenblik goedkoper af zonder panelen, want ik betaal nu veel geld voor mijn omvormer, meer dan dat ik elektriciteit zou aankopen.
                      Gelukkig heb ik mijn certificaten waarvoor ik geld krijg, anders lagen ze al op de vuilnisbelt
                      ...... enkel in België .....
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digitale meter komt er toch

                        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                        Ik heb die privacy-klacht mee helpen financieren - als het niet baat, dan hoop ik dat het pijn doet aan de politieke wereld. Men heeft gewoon onvoldoende nagedacht over de consequenties, en de risico's als die meters uitleesbaar worden voor onbevoegden (wil u dat een inbreker weet wanneer u al dan niet thuis is?)
                        Moet je mij eens uitleggen hoe een inbreker kan weten of je thuis bent of niet doordat je een digitale meter hebt.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digitale meter komt er toch

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Kan wel zijn maar die privacy is voor mij maar peanuts
                          Waar het echt over gaat dat is het nut van zonnepanelen wanneer de meter niet meer terugdraait
                          Iedereen weet dat je de meeste energie opwekt tijdens de zonnige periodes van het jaar, dus wat ben je er dan mee want je gebruikt dat niet dagelijks op
                          Tevens betaal je dan nog eens extra per KW dat je omvormer is, dat moeten ze mij dan toch eens uitleggen waar die kost dan nog voor dient

                          Het is wederom eens typerend België, iets proberen promoten waar ze de ballen verstand van hebben, bende klojo's

                          Wat dus eigenlijk wil zeggen is dat iedereen na zijn periode van 15 jaar ofwel opslagbatterijen moet aanschaffen of de zonnepanelen eraf gooien

                          Als ik mijn berekening maak dan ben ik op het ogenblik goedkoper af zonder panelen, want ik betaal nu veel geld voor mijn omvormer, meer dan dat ik elektriciteit zou aankopen.
                          Gelukkig heb ik mijn certificaten waarvoor ik geld krijg, anders lagen ze al op de vuilnisbelt
                          ...... enkel in België .....
                          Die privacy is voor mij ook zever, is weer een of ander excuus om toch iets te kunnen zeggen.
                          Zogezegd omdat onbevoegden uw tellerstand kunnen zien, nu laat men om de twee jaar iemand van diezelfde onbevoegden in zijn huis binnen en de jaren ertussen stuurt men de tellerstanden naar dezelfde onbevoegde door.
                          Waarom het plots onbevoegden zijn blijft me een raadsel.
                          Waarom dan niet klagen tegen alle providers die constant uw telefoon- en internetverbruik kunnen zien of verzekeringen die een trackingsysteem verplichten voor alle duurdere of sportievere wagens.

                          Wat de digitale teller betreft dat niet terugdraait.
                          Zolang die 15 jaar niet door zijn en ze de belofte houden dat we huidig systeem mogen behouden, zie ik geen verschil.

                          Nadien zal het afhangen wat het echte tarief zal zijn.
                          Mijn verbruik was vorig jaar negatief, dus meer opgebracht dan verbruikt.
                          Ik betaal dit jaar dus enkel het prosumententarief en de huur van de teller.
                          Met de berekening van de VREG zou mijn factuur 50% hoger liggen met het nieuwe systeem.
                          Wij hebben geen subsidies gehad en geen certificaten, wel de factuur voor de investering.

                          Maar stel dat er nooit een digitale teller zou komen en de VREG wil ons meer doen betalen, dan kunnen ze evengoed het prosumententarief fors verhogen om tot hetzelfde te komen en daar helpt zelfs een batterij niet voor.

                          Eigenlijk zou het nettarief voor upload veel goedkoper of gratis moeten zijn want hetgeen we injecteren gaat naar de eerste buur dat op dat moment verbruikt ... we gebruiken dan niet het volledige netwerk tot aan de centrale.
                          Zelf hebben ze ook het netwerk van aan de centrale tot bij de buur niet nodig op dat moment en de buur betaalt toch op zijn verbruik voor het totale netwerk.
                          Betalen om elektriciteit op het netwerk te zetten heeft maar één nut ... inkomstenverlies vergoeden voor wat we niet aankopen.
                          Alsof we morgen aan de Carrefour een vaste vergoeding moeten betalen omdat we meer in de Aldi gaan kopen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digitale meter komt er toch

                            Uiteindelijk komt het hele circus hier op neer:

                            Waarom moeten de digitale tellers bij voorrang geplaatst worden bij zonnepaneelbezitters, de ENIGEN die er nadeel van hebben.
                            Als ze daar de digitale tellers plaatsen 15 jaar na ingebruikname van de zonnepanelen is er totaal geen compensatieregeling nodig.

                            Al de rest is voor mij larie en apekool: als ze het verbruik willen monitoren dan kunnen ze dat met véél méér resultaat bij de miljoenen gezinnen die geen panelen willen, kunnen of mogen plaatsen.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digitale meter komt er toch

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Betalen om elektriciteit op het netwerk te zetten heeft maar één nut ... inkomstenverlies vergoeden voor wat we niet aankopen.
                              1000% akkoord !
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X