Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

- Strike a Pose

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] - Strike a Pose

    .



    .

  • #2
    Re: - Strike a Pose

    Mooie, Daniel. Netjes afgewerkt.
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: - Strike a Pose

      Mooie belichting, enkel jammer dat haar linker arm er net niet volledig op staat.
      https://www.thomasvandeputte.be

      Comment


      • #4
        Re: - Strike a Pose

        Mooie belichting, enkel jammer dat haar linker arm er net niet volledig op staat.
        Dank je wel voor je reactie

        Dat van die arm verwachte ik reeds, op mijn originele foto staat die er wel degelijk op.

        Maar we zitten niet meer in 1980, maar wel bijna 40 jaar verder, en de mode trends in magazines zijn nu wel degelijk veranderd.
        In mode en fashion word er voor publicatie echt langs alle kanten geknipt, door een hand, door een elleboog, door een voet.

        Op vele fotografen forums word ( door fotografen ) vooral gereageerd op een ietwat ouderwetse, en theoretische manier,
        en deze manier wijkt dikwijls sterk af van de reële wereld waar foto's worden uitgebracht.

        Tussen wat fotografen doen, of graag zien, en de echte publicatie wereld licht soms een echte kloof...

        Ook tussen wat de modellen ( de ge-portreteerde ) graag zien , en de theorie van de fotografen licht soms ook een kloof.

        Zonder modellen maak ik geen foto's, dus daar hou ik ook rekening mee.

        Zonder publicaties, heeft het soms ook geen zin om foto's te maken, dus daar hou in dan natuurlijk ook rekening mee.

        Moeilijk dus om iedereen tevreden te stellen, al zouden vele fotografen soms een modernere visie moeten bedenken of bekomen

        D.

        Comment


        • #5
          Re: - Strike a Pose

          Daar kan ik je tot op zeker hoogte volgen. Maar ik zeg dit niet zomaar, ik merk dat mijn ogen in eerste instantie op het gezicht vallen.
          Maar daarna bots ik visueel op de rand van foto waardoor ik uit het beeld wordt gehaald en het niet volledig in mij opneem.

          Maar mode magazines/wereld zijn een heel ander soort publiek dan wat je hier zult vinden. Dus automatisch krijg je andere reacties of opmerkingen.
          Het staat je vrij als fotograaf om te snijden, te kaderen, belichten, ... zoals je wil. Je kan ervoor kiezen om je aan te passen aan je publiek of net niet, wat ook een keuze is van de fotograaf.

          Uiteindelijk definiëreren juist al die kleine keuzes je eigen stijl. En die zal nooit iedereen aanspreken.
          https://www.thomasvandeputte.be

          Comment


          • #6
            Re: - Strike a Pose

            @ Virox, je hebt natuurlijk gelijk, eigenlijk zou je specifieke foto's moeten maken
            voor BD, specifieke voor het model, nog andere voor publicatie, en nog eens andere voor tentoonstellingen, of prijskampen.

            Met deze uitsnede wou ik eigenlijk eens polsen of BD forumleden iets wijder kijken... of voor meer
            moderne uitsneden open staan

            D.

            Comment


            • #7
              Re: - Strike a Pose

              fotodan ik geef jou gelijk men kan niet een beeld maken die iedereen mooi vind, indien je niet klantgebonden zijt dan doe je wat jij goed vind en eventueel bijsturen als sommigen een terechte opmerking geven dan pas wordt je creatief

              Comment


              • #8
                Re: - Strike a Pose

                Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                @ Virox, je hebt natuurlijk gelijk, eigenlijk zou je specifieke foto's moeten maken
                voor BD, specifieke voor het model, nog andere voor publicatie, en nog eens andere voor tentoonstellingen, of prijskampen.

                Met deze uitsnede wou ik eigenlijk eens polsen of BD forumleden iets wijder kijken... of voor meer
                moderne uitsneden open staan

                D.
                Vooral je eigen ding doen wat je drijfveer ook is.
                Reacties geeft ik altijd vanuit mijn standpunt, keuzes die ik zou gemaakt hebben bij een gelijkaardige foto.
                Mijn keuzes/stijl zal ongetwijfeld ook nog evolueren. Wat ik vandaag kies kan morgen anders zijn en momenteel opteer ik precies niet voor modernere uitsnedes
                https://www.thomasvandeputte.be

                Comment


                • #9
                  Re: - Strike a Pose

                  Ik vind dat zeker geen slechte foto. Een foto mag "open" zijn, dus die doorlopende arm komt mij niet storen over!

                  Comment


                  • #10
                    Re: - Strike a Pose

                    Heel mooi belicht, de zwarte lingerie in combinatie met de zwarte achtergrond, en vooral ook die welving die via de rug naar de schouder loopt ... hemels.

                    Comment


                    • #11
                      Re: - Strike a Pose

                      Deze had ik nog niet gezien,
                      ik vind het wel mooi, die arm stroot mij niet, compo, houding, gelaatsexpressie en belichting zijn knap !
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: - Strike a Pose

                        Ppwwwhhh Daniel, ik heb altijd van die mottige beren voor mij staan, van deze ben ik effe stil " zou er zo mee trouwen" maar zij. niet met mij denk ik zo .....
                        Kijk, de bewerking is zoals het hoort voor een Lingerie shoot zie Lise Charmel , Silouette en andere merken werkelijk een AF beeld is dit
                        Quasi uitsnede is the freedom of the Artist en de jaren dat je er nu al fashion zit, weet je best wel goed wat je doet.
                        Smijt een Vogue, Cosmopolitan of eender welk Magazine open zijn allemaal uitsneden hoofd arm been, halve schoen het is net de kwestie van de aandacht op het product te trekken
                        en dat is hier zeker een Magazine beeld waard !!

                        Comment


                        • #13
                          Re: - Strike a Pose

                          Bedankt Jeannot !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: - Strike a Pose

                            Het is inderdaad zo dat heel veel nog denken dt ze in hun donker kamer nog bezig zijn en zich niet of een beetje willen aanpassen aan de meer modernere uitvoering of dat nu mooier of beter is da laat ik zeker aan de uitvoerder over maar het moet zeker kunnen vind ik. Het zelfde is zoals het even en oneven getal waarom 3 bomen dat 2 ook mooi is

                            Comment

                            Working...
                            X