Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

haar eerste fotoshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] haar eerste fotoshoot

    [IMG][url=https://flic.kr/p/2e4GEjU]
    origineel beeld
    [IMG]
    Last edited by D.B.D; 14 maart 2019, 09:14.

  • #2
    Re: haar eerste fotoshoot

    Wat vind je zelf van dit beeld?

    Als ik het moet samenvatten tot één woord "vreemd".
    Mij valt vooral op een vreemde scherptediepte, vreemde pose, vreemde nabewerkingskeuzes.
    Kunnen we ook het originele beeld zien zoals het van je camera kwam?
    https://www.thomasvandeputte.be

    Comment


    • #3
      Re: haar eerste fotoshoot

      ik vind mijn beeld goed "vreemd" dat was mijn keuze en het werd op een andere fotosite bijna 3000 bekeken wat voor mij voldoening gaf

      Comment


      • #4
        Re: haar eerste fotoshoot

        en het werd op een andere fotosite bijna 3000 bekeken wat voor mij voldoening gaf
        Dan zal het wel een perfect beeld zijn hé !

        140 % scherpte op het haar achteraan, de rest van de foto wazig en soft, daar moeten we het dan ook maar mee doen.

        Waarschijnlijk krijg je met dit kiekje weer tientallen reacties

        D.

        Comment


        • #5
          Re: haar eerste fotoshoot

          Is mooi van dat kindje dat ze wil poseren maar er is iets niet juist met de foto. De haarlokken aan haar linkerkant ... daar klopt iets niet! Met wel programma is dat bewerkt als ik vragen mag?

          mvg, Luc

          Comment


          • #6
            Re: haar eerste fotoshoot

            eerste beeld met camera raw Ph, tweede beeld uit de camera. maar het komt door haar houding, ik heb gewerkt met kleine DOF en de ogen en het haar staan bijna op het zelfde vlak

            Comment


            • #7
              Re: haar eerste fotoshoot

              Eerst en vooral heb je er blijkbaar nog niet van gehoord dat er wordt scherpgesteld op het oog het dichtst bij de camera. Verder heb je van het kind een plastic pop gemaakt, maar vooral gaat u direct weer in de aanval als er iemand een opmerking maakt. Als je het beeld zo perfect vindt, dan zullen we het hier bij laten.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: haar eerste fotoshoot

                bedankt voor de commentaren

                Comment


                • #9
                  Re: haar eerste fotoshoot

                  Een heel mooi kindje en de bedoeling is goed, maar ik begrijp de commentaren van de mensen wel. Het rechteroog had scherp mogen zijn en de blur op het haar kijkt niet zo makkelijk. Belichting mag iets meer diepte hebben. Just my opinion, mag je compleet negeren indien niet akkoord.

                  Comment


                  • #10
                    Re: haar eerste fotoshoot

                    ik weet dat de commentaren terecht zijn, en leer er wel van en soms zoek ik tot hoever ik kan gaan ivm met DOF van dat oog weet ik normaal zet ik het focuspunt op het dichtstbijzijnd oog, hier is het mis gegaan

                    Comment


                    • #11
                      Re: haar eerste fotoshoot

                      Portretten met beperkte dof daar zou ik steeds streven naar scherpte op het dichtstbijzijnde oog, kijkt veel aangenamer vind ik.
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: haar eerste fotoshoot

                        ja je hebt gelijk, ik ben te snel geweest en op het verkeerde oog scherp gesteld

                        Comment


                        • #13
                          Re: haar eerste fotoshoot

                          Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                          ja je hebt gelijk, ik ben te snel geweest en op het verkeerde oog scherp gesteld

                          Ik heb hier wel niks te zeggen ...
                          maar ik geef het toch maar mee

                          Je hoeft niet constant op elke reactie te reageren, je post al dagelijks zelfs
                          maar zo druk je de dikwijls zoveel betere foto's van de andere mensen gewoon naar achteren,
                          ik denk niet dat die dat dan leuk vinden.
                          Bovendien is met posten van dergelijke beelden in de beginnershoek niks mis vind ik.
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: haar eerste fotoshoot

                            er staat toch mensen max 1 per dag en de beleefdheid is als men iets zegt dat ik antwoord he

                            Comment


                            • #15
                              Re: haar eerste fotoshoot

                              Je kan het best op de neus midden scherp stellen, om beide ogen op hetzelfde niveau te bekomen qua scherpte
                              daar je waarschijnlijk diafragma f/1.4 of ergens in de buurt hiervan getrokken hebt .....
                              dan blijft het altijd een beperking om beide ogen scherp te krijgen daarom midden boven neus
                              dat is maar enkel mijn mening

                              Comment

                              Working...
                              X