Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Is Zoomit wel veilig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Is Zoomit wel veilig?

    Heeft iemand al eens problemen gehad met rekeningnrs van begunstigde ?

    Dit doet zich voor:
    - we ontvangen mail van het ziekenfonds met melding dat de factuur Vlaamse sociale bescherming (52 €) in onze ziekenfonds "E-box" zit
    Instructie op die factuur (geopend via ziekenfonds E-box) is te betalen op reknr eindigend op .....8169.

    - 2 dagen nadien 04u38 ontvangen we mail van Zoomit: verandering van bankrekening vh ziekenfonds ....3835 (!) wordt ... 5536 !

    - dezelfde dag 11u46 ontvangen we mail van Zoomit : nieuw document voor 52 € te betalen op rekeningnr ... 3835 (!!)

    - in online bank geeft de Zoomit toepassing aan te betalen op ...3835 maar het gekoppelde document zegt wel degelijk ... 8169.
    (Controle van mijn bankrekening leert mij dat mijn betalingen van de laatste 11 maanden op dit laatsgenoemde reknr gebeurden (al dan niet via Zoomit)).

    Op mijn vraag aan het ziekenfonds bevestigen zij (zonder meer) dat …8169 het juiste reknr is.
    Aan het rekeningnr vd begunstigde kan ik uiteraard niets veranderen, en aangezien het ziekenfonds Zoomit wel promoot op zijn website en ik toch wel wil weten wat er aan de hand is, contacteer ik hen opnieuw.

    ...maar op deze vraag wordt niet geantwoord, tenzij met het zinnetje : "Indien u in de toekomst liever geen facturen meer via zoomit ontvangt kan u dit doorgeven via uw onlinekantoor en zo ontvangt u dan de facturen enkel nog in de inbox van uw onlinekantoor".

    Iemand dergelijke ervaringen? (verkeerde reknrs en wie is verantwoordelijk voor actie naar Zoomit toe?)

  • #2
    Re: Is Zoomit wel veilig?

    Zoomit doet niets, die speelt enkel postbode van wat de afzender er plaatst.
    Bevatten de documenten fouten, dan moet je bij de afzender zijn.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Is Zoomit wel veilig?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Zoomit doet niets, die speelt enkel postbode van wat de afzender er plaatst.
      Bevatten de documenten fouten, dan moet je bij de afzender zijn.
      Dus Zoomit is een bedrijf waar nooit fouten gebeuren?


      --
      mlap.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: Is Zoomit wel veilig?

        Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
        Dus Zoomit is een bedrijf waar nooit fouten gebeuren?
        --
        mlap.
        T.T.
        Zoomit kan misschien eens een fout ondervinden zoals een niet afgeleverd document of zo, maar niet deze.
        De verzender maakt de factuur op en bezorgt die via Zoomit aan de klant.
        De functie om via Zoomit te betalen is dan weer een implementatie van de banksoftware van uw bank.

        Het is zoals met de post ... een brief kan verloren gaan, die kan verkeerd bezorgd worden, maar de inhoud wordt niet bepaald of veranderd door de postbode.

        Idem met Doccle, die speelt postbode maar verandert ook niets aan de gegevens.

        Ik veronderstel dat de verzender in dit geval van rekeningnummer veranderd is of twee rekeningen heeft en per vergissing een ander rekeningnummer vermeld heeft op de papieren versie ten opzichte van de rekening waarmee hij het aanbiedt.
        De echte reden kent enkel de verzender van de factuur.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Is Zoomit wel veilig?

          Vermoedelijk CM ?

          Ze hebben bij CM inderdaad een ander rekeningnummer in gebruik genomen. Gelukkig net op tijd gezien.
          Indien de ganse keten waaraan dit nummer gekoppeld is die aanpassing "vergeet" te maken dan krijg je natuurlijk problemen.

          En als er "iets" misloopt in zo'n en een boel andere zaken is het meestal zo goed als hopeloos om dat recht te trekken en krijg je die belachelijke (automatische) reacties om dan maar te stoppen met Zoomit.
          Want het veranderen van een rekeningnummer zal waarschijnlijk niet in de flowchart staan...

          Vermoedelijk vanaf volgend jaar wel terug OK.
          Last edited by nete; 12 maart 2019, 18:10.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Is Zoomit wel veilig?

            En dan heeft het nog steeds niets te maken met Zoomit maar met de verzender dat nog niet overal de aanpassingen volledig verwerkt heeft.
            Vaak geeft dat ook weinig problemen, ze houden meestal een tijd beide rekeningen actief om zoiets op te vangen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Is Zoomit wel veilig?

              Zoomit is een handle - en het verschil tussen de post van vroeger en zoomit is - dat de afzender het document blijft bijhouden - en dat de afzender weet wanneer u het opgehaald heeft. M.a.w. Zoomit is in uw nadeel.
              dus: ik weiger Zoomit en Doccle.
              Maak u geen illusies ook via de post vervalst men rekeningnummers op fakturen!

              Comment


              • #8
                Re: Is Zoomit wel veilig?

                Niet alleen dat, maar waarom moet Zoomit en Doccle (en andere) daar eigenlijk tussen zitten? Die brengen niets bij want de opdrachtgever kan u net zo goed een email sturen en je kan net zo goed direct bij je bank betalen. Dat is geoon iets dat kost -en jij betaalt het, wees maar zeker- zonder dat het iets toevoegt.

                Yep, ik weiger die dingen ook.

                Comment


                • #9
                  Is Zoomit wel veilig?

                  Weiger dan ook e-mail want dat kost ook (internetabonnement). [emoji16]
                  Verder is niemand verplicht Zoomit te gebruiken.
                  Het voordeel voor de afzender is dat hij maar naar één platform moet uploaden/versturen, er geen hopen mensen beginnen zagen dat ze de e-mail niet ontvangen hebben omdat hun e-mailadres weer vervangen werd.
                  Voor alle problemen eveneens slechts één contactpunt.
                  En ja, de “verzender” betaalt voor de verzending ... dat was vroeger via de post ook zo.
                  En dat de verzender weet of je het ontvangen hebt of niet maakt voor facturen niets uit ... per post, e-mail of Zoomit, de vervaldatum moet gerespecteerd worden.
                  Welk nadeel daar aan kan zijn, dat zie ik niet in.
                  Langs de andere kant heb je er zelf ook zicht op of ze de factuur ooit wel verstuurd hebben en je niet ten onrechte een aanmaning sturen.
                  En als ontvanger is het ook eenvoudiger ... geen schrijf- of typfouten bij uitvoering van de betaling, geen gegevens in te vullen en als je de gegevens toch wil aanpassen dan kan je nog steeds een standaard betaling doen en het in Zoomit markeren als anders betaald.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Is Zoomit wel veilig?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    En als ontvanger is het ook eenvoudiger ... geen schrijf- of typfouten bij uitvoering van de betaling, geen gegevens in te vullen en als je de gegevens toch wil aanpassen dan kan je nog steeds een standaard betaling doen en het in Zoomit markeren als anders betaald.
                    Dat is de reden dat ik (voorlopig maar voor één leverancier) Zoomit gebruik. Alles staat mooi ingevuld (maar dan moet de aanbieder natuurlijk ook zorgen dat de gegevens kloppen).
                    Doccle daarentegen zegt me niks, alles in één pot steken is me te riskant, ze hoeven dan maar één bedrijf te hacken.... Doccle lijkt me ook eerder een randverschijnsel te blijven, breekt niet echt door zo te zien.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Is Zoomit wel veilig?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Dat is de reden dat ik (voorlopig maar voor één leverancier) Zoomit gebruik. Alles staat mooi ingevuld (maar dan moet de aanbieder natuurlijk ook zorgen dat de gegevens kloppen).
                      Dat een afzender de factuur nu print en opstuurt of dezelfde digitaal (pdf) ter beschikking stelt, dat zal niets veranderen aan de inhoud ervan.
                      Doccle daarentegen zegt me niks, alles in één pot steken is me te riskant, ze hoeven dan maar één bedrijf te hacken.... Doccle lijkt me ook eerder een randverschijnsel te blijven, breekt niet echt door zo te zien.
                      Er zijn anders wel al wat bedrijven die enkel via Doccle willen werken en waar men geen andere keuze heeft.
                      Is het een grote overrompeling ... neen dat niet.
                      We zien wel wat het geeft, hier toch al een paar jaar actief.
                      En laat ze mijn facturen maar hacken, dan kunnen ze die meteen ook betalen. [emoji1][emoji1][emoji1]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Is Zoomit wel veilig?

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Vermoedelijk CM ?

                        Ze hebben bij CM inderdaad een ander rekeningnummer in gebruik genomen. Gelukkig net op tijd gezien.
                        Indien de ganse keten waaraan dit nummer gekoppeld is die aanpassing "vergeet" te maken dan krijg je natuurlijk problemen.

                        En als er "iets" misloopt in zo'n en een boel andere zaken is het meestal zo goed als hopeloos om dat recht te trekken en krijg je die belachelijke (automatische) reacties om dan maar te stoppen met Zoomit.
                        Want het veranderen van een rekeningnummer zal waarschijnlijk niet in de flowchart staan...

                        Vermoedelijk vanaf volgend jaar wel terug OK.
                        Niet CM maar Partena. Voordien hadden ze al eens zelf een mail gestuurd voor een ander probleem: een factuur die ze dubbel via Zoomit aangeboden hadden.
                        De les die ik hier leer: stoppen met Zoomit. 'k vond het nochtans handig. En van de klantendienst had ik meer verwacht.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Is Zoomit wel veilig?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          En laat ze mijn facturen maar hacken, dan kunnen ze die meteen ook betalen. [emoji1][emoji1][emoji1]
                          Ik dacht dat het bij Doccle juist de bedoeling was om er alles van je administratie in te stoppen, als een soort digitale safe ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Is Zoomit wel veilig?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                            Niet CM maar Partena. Voordien hadden ze al eens zelf een mail gestuurd voor een ander probleem: een factuur die ze dubbel via Zoomit aangeboden hadden.
                            De les die ik hier leer: stoppen met Zoomit. 'k vond het nochtans handig. En van de klantendienst had ik meer verwacht.
                            Als Partena u iets verkeerd opstuurt, dan is dat niet de fout van Zoomit.
                            Als zij die verkeerd per post sturen, ga je bPost dan ook uitsluiten? [emoji1]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Is Zoomit wel veilig?

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ik dacht dat het bij Doccle juist de bedoeling was om er alles van je administratie in te stoppen, als een soort digitale safe ?
                              Ik gebruik dat enkel om documenten toegestuurd te krijgen, voor de rest heb ik wel betere alternatieven.
                              Hun scan & pay werkt anders ook wel vlot. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X