Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Google en België

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Google en België

    In andere landen wordt het Google logo af en toe vervangen door een toepasselijk alternatief, ter gelegenheid van één of andere verjaardag of herdenking. Vandaag in Frankrijk bijvoorbeeld het 30-jarige bestaan van het ‘internet’.

    Wanneer ik m’n zoekinstellingen naar België wijzig, dan zie je enkel het gewone Google logo. En dit is lang niet de eerste keer.
    Blijkbaar is een landje zoals het onze de moeite niet voor Google, terwijl alle omringende landen zoals Nederland, Frankrijk, de UK, Duitsland, en ja, zelfs Luxemburg dan wél weer op hun radar staan.
    M.a.w. niemand zou België missen mocht het er niet meer zijn...
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Google en België

    Op mijn verjaardag stonden er bij mij brandende kaarsjes op het logo.
    (Datum hadden ze natuurlijk wel ergens gepikt)

    Comment


    • #3
      Re: Google en België

      Ge ligt daar nu toch niet van wakker ?
      Hoe minder google zelf bepaalt hoe en wat ik wil zien kan het alleen maar goed zijn.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Google en België

        De google pagina om iets te zoeken... waar is de tijd.... Jaren geleden dat ik die (op mijn computers) nog zag.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Google en België

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          In andere landen wordt het Google logo af en toe vervangen door een toepasselijk alternatief, ter gelegenheid van één of andere verjaardag of herdenking. Vandaag in Frankrijk bijvoorbeeld het 30-jarige bestaan van het ‘internet’.

          Wanneer ik m’n zoekinstellingen naar België wijzig, dan zie je enkel het gewone Google logo. En dit is lang niet de eerste keer.
          Blijkbaar is een landje zoals het onze de moeite niet voor Google, terwijl alle omringende landen zoals Nederland, Frankrijk, de UK, Duitsland, en ja, zelfs Luxemburg dan wél weer op hun radar staan.
          M.a.w. niemand zou België missen mocht het er niet meer zijn...
          Zou het niet eerder uw radar zijn dat wat verkeerd staat? [emoji1]

          Mijn PC’s zijn ingesteld op België en ik zie het logo toch regelmatig veranderen naar iets aangepast voor een gelegenheid.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Google en België

            Hier zie ik het logo toch ook regelmatig vervangen worden door een gelegenheid van de dag/week.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Google en België

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Zou het niet eerder uw radar zijn dat wat verkeerd staat? [emoji1]

              Mijn PC’s zijn ingesteld op België en ik zie het logo toch regelmatig veranderen naar iets aangepast voor een gelegenheid.
              Bij mij is het al heel lang geleden dat ik nog iets zag veranderen, zowel thuis als op het werk. Deze morgen tik ik bvb. google.be in en dan zag ik wel het aangepaste logo, maar linksonder stond Frankrijk als land voor de zoekinstellingen. Van het moment dat ik dat verander naar België, is het opnieuw het normale logo.

              Lig er niet van wakker, absoluut niet (heel die privacy discussie gaat sowieso aan mij voorbij) maar ik vond het toch wel opvallend...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Re: Google en België

                Hier veranderd het logo ook regelmatig.

                Soms haalt dit zelfs het VRT journaal als dit gebeurd naar aanleiding van bv een bekende Belgische schrijver of uitvinder.

                Mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                Comment


                • #9
                  Google en België

                  En ja, Google verandert nog eens voor de Belgen. [emoji6]

                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Google en België

                    En ik zie net hetzelfde.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Google en België

                      Verandert toch heel regelmatig, nu met de verkiezingen, met pasen, andere feestdagen, kerstperiode, nationale feestdag, voetbal, enz ....
                      Ligt misschien ergens aan jouw instellingen ??
                      Maar eigenlijk doet het er niet toe uiteraard

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Google en België

                        Denk dat dat is omdat Google denk dat wij gewoon een stuk van Frankrijk zijn. Ik krijg van Google enkel franstalige advertenties, altijd links naar de franstalige sites van winkels etc. Nochtans op 1 franstalig forum na zit ik enkel op nederlandstalige en engelse sites.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Google en België

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Denk dat dat is omdat Google denk dat wij gewoon een stuk van Frankrijk zijn.

                          Kijk eens naar waar je IP verwijst. Ads krijg ik nergens maar als ik op google maps ga kijken staat mijn woonplaats in de buurt van La Louviere. Het is ook al in de buurt van Luik en provincie Luxemburg geweest. De provider zit in St. Niklaas maar een IP in die buurt is uitzonderlijk. Een aantal jaren terug wees mijn IP meestal naar de buurt van Kortrijk/Doornik.

                          Voor de rest gebruik ik Google nooit (ik heb wel sporadisch gebruikte GMail) en staat in de settings dat er geen persoonlijke info mag gebruikt worden. Als ik ga kijken wat Google van mij weet dan zijn alle onderwerpen leeg. Staat er toch iets dan verwijder ik dat.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Google en België

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            In andere landen wordt het Google logo af en toe vervangen door een toepasselijk alternatief, ter gelegenheid van één of andere verjaardag of herdenking. Vandaag in Frankrijk bijvoorbeeld het 30-jarige bestaan van het ‘internet’.

                            Wanneer ik m’n zoekinstellingen naar België wijzig, dan zie je enkel het gewone Google logo. En dit is lang niet de eerste keer.
                            Blijkbaar is een landje zoals het onze de moeite niet voor Google, terwijl alle omringende landen zoals Nederland, Frankrijk, de UK, Duitsland, en ja, zelfs Luxemburg dan wél weer op hun radar staan.
                            M.a.w. niemand zou België missen mocht het er niet meer zijn...
                            lijden we hier niet een beetje aan het Calimero syndroom?
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Google en België

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Ligt misschien ergens aan jouw instellingen ??
                              Aan die van Kaneda dan.[emoji16]
                              Eens curieus of die nu ook nog steeds het standaard logo ziet.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X