Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jökulsárlón, maar dan anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Jökulsárlón, maar dan anders

    Als je mensen zou vragen naar hun meest dierbare foto dan zou ik persoonlijk kiezen voor deze. Het was begin augustus 1984 en de boel zat compleet onder de mist, het was mijn eerste keer en ik wist niet wat ik behoorde "te zien". We waren daar overigens de enigen en een paar dagen later moesten we de boot hebben, de tijd drong... Mien wou verder maar weer die duivel in mijn rechteroor die fluisterde : blijf. Opeens, na een tijd, begon er zich dit onwezenlijke landschap te ontvouwen, ik wist niet wat er gebeurde, ik wist niet wat ik zag. Nu gaan ze daar een selfie nemen of een volledig kaartje volschieten, ik zat aan mijn twee laatste rolletjes CT21 en verdraaid, dit was selecteren geblazen toen. In een ijzige stilte kwam dit te voorschijn. Ik krijg nog altijd tranen in de ogen als ik er aan terugdenk. De foto is niet gemanipuleerd whatsoever, camera was Nikomat EL, lens was a 50/1.4

    Last edited by opapol; 11 maart 2019, 14:35.

  • #2
    Re: Jökulsárlón, maar dan anders

    uw verhaal is even indrukwekkend als je foto

    Comment


    • #3
      Re: Jökulsárlón, maar dan anders

      Analoge klasse!!!
      MVG. Hugo

      Comment


      • #4
        Re: Jökulsárlón, maar dan anders

        Fraaie foto Opapol ; mooi gedaan, op de juiste moment op de juiste plaats!

        Comment


        • #5
          Re: Jökulsárlón, maar dan anders

          Paul, hier ga je je gading wel vinden lijkt mij!
          Wat een geweldige foto, maar zo ben ik het wel gewend van jou

          Comment


          • #6
            Re: Jökulsárlón, maar dan anders

            Dat is inderdaad prachtig en moet nog mooier in het echt geweest zijn. Die is echt een poster waard.

            Comment


            • #7
              Re: Jökulsárlón, maar dan anders

              Nice! Heel speciale foto
              FLICKR PHOTOSTREAM
              Just try to comprehend that which you'll never comprehend

              Comment


              • #8
                Re: Jökulsárlón, maar dan anders

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Dat is inderdaad prachtig en moet nog mooier in het echt geweest zijn.
                Mooi compliment, dankjewel. Maar wat je zegt klopt ook. Het moment zelf was zodanig overweldigend en zo kortstondig dat er toen geen tijd was voor emoties... Nu, bijna 35 jaar en vele lezingen over IJsland later stokt mijn stem nog altijd telkens als ik bij deze foto kom....

                Comment


                • #9
                  Re: Jökulsárlón, maar dan anders

                  Per toeval op uitgekomen (een forumonderdeel waar ik normaal gezien nooit kom) maar geen spijt van. Ongelooflijk mooi. Zo zie je maar dat je niet altijd het nieuwste van het nieuwste moet hebben ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jökulsárlón, maar dan anders

                    Zo'n super prent met een zwarte kader, hmmm.
                    Een dikke witte kader er rond en die mag bij mij sofort aan de wand hangen ja!
                    Was analoog toch mooi hé, en die spanning van het wachten op het resultaat, grrrrrr krijg er nog de kriebels van.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jökulsárlón, maar dan anders

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Zo'n super prent met een zwarte kader, hmmm.
                      Een dikke witte kader er rond en die mag bij mij sofort aan de wand hangen ja!
                      Was analoog toch mooi hé, en die spanning van het wachten op het resultaat, grrrrrr krijg er nog de kriebels van.
                      Dank je. Het zwarte kader is heel toevallig, het is de kaderrand van de gescande dia, ik ben al blij dat het wat recht staat. De foto is dus niet bewerkt (zoals ik al zei).
                      Je visie op analoog kan ik enkel bijtreden. Mijn overstap naar digitaal is in feite vrij laat gekomen (2006). Ik heb zelfs twee jaar gezeuld met twee camera's om te wennen : een Nikon F2 en een Nikon D1. Over gekte gesproken....
                      Maar wees gerust : ik heb nog alles staan om terug analoog te gaan. Het enige waarvoor ik bang ben is dat die digitale kolder al in mijn kop hangt : "we zullen eens een paar keer proberen vooraleer het goed is". Ik vrees een beetje dat de terugkeer moeilijker en moeilijker wordt door langer te wachten.
                      Maar om iets verder te breien op die kriebels (waar ik meen eens ben) : een van de bekende National Geo fotografen (ik denk Jim Brandenburg maar ik ben niet zeker) is ooit voor 24 dagen door de Apallachen getrokken met één rolletje van 24. Bedoeling was om elke dag één foto te nemen, ik zou daar ook de kriebels van krijgen. Ik heb de resultaten gezien : 24 pareltjes. Straf, heel straf.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jökulsárlón, maar dan anders

                        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Ik heb zelfs twee jaar gezeuld met twee camera's om te wennen : een Nikon F2 en een Nikon D1. Over gekte gesproken....
                        Je ben niet alleen! Heb zo ook een jaar rondgelopen: 300D en een Kiev60.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jökulsárlón, maar dan anders

                          Oorspronkelijk geplaatst door gbex Bekijk bericht
                          Per toeval op uitgekomen (een forumonderdeel waar ik normaal gezien nooit kom) maar geen spijt van. Ongelooflijk mooi. Zo zie je maar dat je niet altijd het nieuwste van het nieuwste moet hebben ...
                          Oppassen, dat is vloeken in de fotografische kerk.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jökulsárlón, maar dan anders

                            Heel speciaal en mooi. Mysterieus landschap.
                            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                            Comment

                            Working...
                            X