Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschrijving tussen dezelfde bank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overschrijving tussen dezelfde bank

    Ik heb een tweedehands Macbook Pro gekocht en heb woensdag met die persoon afgesproken.
    Hij stelt cash voor of een overschrijving ter plaatse indien we bij dezelfde bank zijn.

    Toevallig is dat het geval, we zijn beiden klant bij Belfius. Als ik nu woensdag via de smartphone een bedrag overschrijf naar zijn rekening, zal hij dat dan meteen kunnen controleren ?
    M.a.w. hoe lang duurt het indien je overschrijft naar een rekening van iemand bij dezelfde bank ?

    En ik dacht gelezen te hebben dat het nu slechts een luttele 30 seconden zou duren om het geld van de ene naar de andere rekening over te schrijven, zelfs tussen verschillende banken. Hoe zit dat nu eigenlijk ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

    Ik denk dat Belfius nog niet mee doet met die flashbetalingen.

    Als dat tijdens de kantooruren is, dan kan het zijn dat die betaling snel gaat, maar als ik 's avonds bv overschrijf naar mijn kinderen zien die dat pas de dag nadien.

    Payconiq is misschien een goede manier, maar er zijn altijd maxima gelinkt aan de bedragen.
    Ook een overschrijving via de app is beperkt in bedrag.

    Eventueel toch maar bankcheque regelen of cash.

    Comment


    • #3
      Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

      Ik heb geen idee hoe je de betrouwbaarheid van de koper inschat maar hou rekening met gebruik van een "fake app". Het zou niet de eerste zijn die met eigen ogen de koper geld ziet overschrijven om daarna vast te stellen dat het nooit op zijn rekening aan komt.

      In elk geval, van de Belfius website:

      Tussen 2 Belfius-rekeningen

      onmiddellijke uitvoering
      dit geldt ook in het weekend, op een feestdag of bankholiday
      het bedrag wordt dus onmiddellijk
      afgenomen van uw Belfius-rekening
      gestort op de Belfius-rekening van den begunstigde.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        Ik heb geen idee hoe je de betrouwbaarheid van de koper inschat maar hou rekening met gebruik van een "fake app". Het zou niet de eerste zijn die met eigen ogen de koper geld ziet overschrijven om daarna vast te stellen dat het nooit op zijn rekening aan komt.
        Is niet van toepassing voor Kaneda aangezien hij de koper is.

        Ik heb vrijdagavond om 23h30 een betaling gedaan van een Fortis naar een Fortis rekening.
        Na 15 seconden kreeg de ontvanger al melding dat er een storting was gedaan op zijn rekening.

        Comment


        • #5
          Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Is niet van toepassing voor Kaneda aangezien hij de koper is.
          Oeps, te vlug gelezen.. zag "verkocht" staan... OK, goed voor de volgende die iets verkoopt dan.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

            Ook gelezen dat het onmiddellijk wordt uitgevoerd. Ik ga het dan op die manier doen. Beter dan een paar keer naar een self-banking te gaan en in schijven te moeten afhalen...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Ook gelezen dat het onmiddellijk wordt uitgevoerd. Ik ga het dan op die manier doen. Beter dan een paar keer naar een self-banking te gaan en in schijven te moeten afhalen...
              Je kan natuurlijk je limiet om af te halen tijdelijk verhogen en dan weer terugzetten.
              Bij veel banken kan dit online gewijzigd worden.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Je kan natuurlijk je limiet om af te halen tijdelijk verhogen en dan weer terugzetten.
                Bij veel banken kan dit online gewijzigd worden.
                Op de site van Belfius gezien dat je blijkbaar je bank moet verwittigen, zal niet zomaar online kunnen gebeuren...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Overschrijving tussen dezelfde bank

                  Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                  Ook gelezen dat het onmiddellijk wordt uitgevoerd. Ik ga het dan op die manier doen. Beter dan een paar keer naar een self-banking te gaan en in schijven te moeten afhalen...
                  Wel niet voor u als koper van toepassing, maar voor wie verkoopt.
                  Elke betaling via overschrijving die reeds uitgevoerd werd, die kan binnen de 48 uur ongedaan gemaakt worden.
                  Het is nog maar even dat ik dat te weten gekomen ben van een handelaar dat daarmee al een paar farcen voorgehad heeft.
                  De rest rust op vertrouwen. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Elke betaling via overschrijving die reeds uitgevoerd werd, die kan binnen de 48 uur ongedaan gemaakt worden.
                    Het is nog maar even dat ik dat te weten gekomen ben van een handelaar dat daarmee al een paar farcen voorgehad heeft.
                    De rest rust op vertrouwen. [emoji6]
                    Dat is welk leuk. Elke betaling die je doet binnen de 48 uur ongedaan maken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Dat is welk leuk. Elke betaling die je doet binnen de 48 uur ongedaan maken
                      De bank zal misbruik ook wel opmerken hoop ik en u zelf ook blokkeren als je dat een paar keer doet.
                      Ik veronderstel dat er ook wel kosten aan verbonden zijn in de bank.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Elke betaling via overschrijving die reeds uitgevoerd werd, die kan binnen de 48 uur ongedaan gemaakt worden.
                        [emoji6]
                        Ik vind jouw stelling zeer vreemd. Bovendien begrijp ik niet goed hoe dit werkt als de begunstigde rekening op nul staat.

                        Maar goed, ik ken er natuurlijk niks van.

                        Peter

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

                          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          Ik vind jouw stelling zeer vreemd. Bovendien begrijp ik niet goed hoe dit werkt als de begunstigde rekening op nul staat.

                          Maar goed, ik ken er natuurlijk niks van.

                          Peter
                          Dat is niet mijn stelling, heb ik van een handelaar dat dit voor had en deze info van de bank kreeg ... zelf nooit geprobeerd.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Dat is niet mijn stelling, heb ik van een handelaar dat dit voor had en deze info van de bank kreeg ... zelf nooit geprobeerd.
                            Vind ik ook raar.
                            Zou het niet gaan om een betaling met een creditcard?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overschrijving tussen dezelfde bank

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Vind ik ook raar.
                              Zou het niet gaan om een betaling met een creditcard?
                              Neen, effectief met een overschrijving en het verwonderde mij evenveel dat dit kon.
                              Ik heb de info van een winkel, klant betaalt dure aankoop met online overschrijving.
                              Hij geeft de goederen mee en de dag nadien is het geld er terug af.
                              Volgens zijn bank kan een overschrijving tot twee dagen teruggedraaid worden.
                              Hij handelt nu anders en wie dure aankopen via overschrijving betaalt, die krijgt de goederen maar twee dagen later.
                              Ik wist dat ook niet en hoe je dit in de bank geregeld krijgt weet ik evenmin.
                              Misschien een buitenlandse rekening of zo?
                              Soit, ik heb het zelf gelukkig nog niet meegemaakt.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X