Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke dienst gebruiken BD'ers om foto's te tonen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke dienst gebruiken BD'ers om foto's te tonen?

    Omdat ik me afvroeg welke platformen gebruikt worden om foto's te tonen op Belgiumdigital heb ik de URLs van alle foto's van afgelopen week onder de loep genomen. Dat waren er een tikje meer dan de 133 waarvan ik de URL noteerde maar 133 links zijn zeker genoeg om een representatief beeld te krijgen. De onderstaande cijfers slaan op gehoste foto's, niet op het percentage leden dat een bepaalde service gebruikt. Zo is er één lid dat 5 procent van alle foto's plaatste en dat doet vanuit zijn eigen domein. Zoiets vertekent de cijfers.

    Drie services domineren op ons forum.
    • 44 procent van alle foto's zijn gehost op Flickr.
    • 17 procent staat op Tinypic.
    • 11 procent staat op Imgur.

    Er zijn nog andere fotodiensten die gebruikt worden maar deze zijn beduidend minder populair. Dit zijn Postimage (4%), mUpload (2%), PBase (1%) en Smugmug (1%).

    Naast services die zich specifiek op het delen van foto's richten kan je natuurlijk ook een clouddienst voor het online opslaan van bestanden gebruiken. Het populairst is Dropbox met 7%, gevolgd door Google (1%).

    De overige 12 procent van de foto's staan op de eigen webruimte van leden.

    Voor de moderatoren is deze informatie handig om bijvoorbeeld te kijken of we onze tips over het plaatsen van foto's niet moeten actualiseren. Regelmatig vragen nieuwe leden waar ze best foto's hosten. Met de bovenstaande informatie kunnen we ze alvast zeggen welke foto hosting services populair zijn. Effectieve ervaringen zijn natuurlijk ook belangrijk en daarvoor waardeer ik dan weer reacties in dit draadje. Zo ben ik wel nieuwsgierig hoeveel Flickr of Dropbox gebruikers een betalend abonnement hebben.
    Last edited by Laurens; 10 maart 2019, 20:04.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

  • #2
    Re: Welke dienst gebruiken BD'ers om foto's te tonen?

    Speciaal voor BD een apart (gratis) Flickr account aangemaakt.
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

    Comment


    • #3
      Re: Welke dienst gebruiken BD'ers om foto's te tonen?

      Hallo,

      Ik heb een betalend account bij Flickr (>19.000 foto's) en een gratis account (<1000 foto's). Flickr gebruik ik voornamelijk voor foto's die ik deel met derden - dus ook op Belgiumdigital.
      Verder heb ik een webruimte met eigen domeinnaam bij one.com (wordpress plus = 200 GB).
      Ik plaats ook een aantal foto's op Google foto's (ik ben google local guide).

      Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

      Comment


      • #4
        Re: Welke dienst gebruiken BD'ers om foto's te tonen?

        Ik gebruik ook Flickr. Sommige fotodiensten kan ik op het werk niet zien en als ik dan eens tijd heb om rap te kijken dan moet ik onthouden welke ik nog wil zien tot 's avonds, soms is dat wel vervelend.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Welke dienst gebruiken BD'ers om foto's te tonen?

          Wel, ik betaal Flickr en SmugMug, en dat is tegenwoordig dubbel want SmugMug is de eigenaar van Flickr.
          Toch hebben ze beide een aparte benadering, Smugmug is mijn foto-websites, en ik kan foto's delen, privé, publiek, groepjes...
          Flickr laat dat ook toe maar er is, voor wie dat wil, meer interactiviteit in een groep rond stijl, camera etc...

          In het verleden veel problemen gehad met links die verdwijnen naar BD, maar sedert Smugmug en Flickr is dat voorbij (tenminste dat hoop ik), en dat lijkt mij een goeie zaak.
          Voor een beginner zou ik Flickr zeker aanraden, gratis tot 1000 foto's, dat is toch al een mooi aanbod.
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Welke dienst gebruiken BD'ers om foto's te tonen?

            en idd, ik als beginner heb (speciaal voor BD) de gratis Flickr.

            Comment


            • #7
              Re: Welke dienst gebruiken BD'ers om foto's te tonen?

              Ik gebruik een betalend Photobucket en geen problemen mee.
              Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
              Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

              BD0460BE

              Comment


              • #8
                Re: Welke dienst gebruiken BD'ers om foto's te tonen?

                Er zijn er die zelf hosten - of gewoon beschikbare ruimte gebruiken dat bij hun mail-account hoort (ik dus). Dat zal misschien maar 0.001% zijn.
                (Laurens heeft weer een extra lijntje in z'n cijfers zie voor op de ALV).

                Comment

                Working...
                X