Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Voor de 1e maal in 100 jaar een zwart luipaard gefotografeerd"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] "Voor de 1e maal in 100 jaar een zwart luipaard gefotografeerd"

    Het originele persbericht was echter iets langer; de "...in Kenya" viel er dikwijls af.

    Bovendien is een zwart luipaard niet echt zó uniek. Het is een recessief gen dat in de meeste populaties aanwezig is. Hier in de Mpumalanga en Limpopo provincies in Zuid-Afrika worden deze luipaarden vooral gespot in de bergen rond Lydenburg. Ik ga er regelmatig met klanten heen, maar nog geen geluk gehad. Maar we blijven proberen. Trouwens; een "gouden luipaard" (andere genetische afwijking) zit er ook.

    Dit exemplaar zit in Moholoholo Animal Rehab Centre. Zijn naam is Bagheera. Hij werd als welp gevonden, niet ver van Lydenburg, naast zijn dode moeder, en grootgebracht door mensen die niet de nodige kennis hadden. Door de verkeerde voeding is hij niet volledig volgroeid; hij staat wat lager op zijn voorpoten. Hij werd in beslag genomen en kwam bij Moholoholo terecht. Ik heb hem nog op de schoot gehad toen hij nog niet door het publiek te zien was, en toen zijn naam nog "Shadow" was. Ondanks dat hij door te spelen mijn handen er deed uitzien als een scene uit "Saw"; ik deed het met plezier, zijn achtinstinct "triggeren". Hoe kan je trouwens kwaad zijn op het mooiste luipaard ooit?



    http://www.theafricabug.com
Working...
X