Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cameragordel 2 systeemcamera's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cameragordel 2 systeemcamera's

    Hello, ik zoek een niet opvallende cameragordel waarmee ik zowel links als rechts een systeemcamera heb (in mijn geval Fuji x-T20).
    Zag onlangs een fotograaf zo een huwelijk fotograferen met een combi Fuji en Olympus. Hij droeg een lederen gordel die er zo een beetje als bretellen uitzag.
    Zoiets zoek ik ook voor de keren dat ik reportages doe.

    Ik moet zeggen dat het internet me niet teveel resultaten oplevert...

    Iemand een suggestie?
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

  • #2
    Re: cameragordel 2 systeemcamera's

    blackrapid heeft er een en er is ook nog de moneymaker (merknaam is me ontgaan). verder heb je ook nog systemen die aan je riem hangt zoals spider holster.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: cameragordel 2 systeemcamera's

      Zou u dat soort dingetjes niet kunnen vinden op de fotodays in Brussel (dit weekend vanaf vrijdag tot en met zondag op de Heyzel)?
      BD zal er ook zijn... (ik ook op led-licht-jacht).

      Comment


      • #4
        Re: cameragordel 2 systeemcamera's

        Je hebt verschillende systemen.
        Waar ik ervaring mee heb (dus ik kan geen oordeel vellen over al het andere materiaal, merk) is Peak Design, Think tank en Carry speed
        Het is een beetje zoeken op hun site en daar moet je diverse video's proberen te bekijken om echt het nut, werking van het systeem te doorgronden, maar eenmaal je het snapt zit alles heel mooi in elkaar.
        Even samenvatten.
        Ze gebruiken een eigen riem-systeem met koppelstukjes (anchors) waarmee je je camera, kan dragen. Lijkt heel eenvoudig en dat is het ook, maar het ding doet wat het moet doen. Handig, steengoed en het laat je een bewegingsvrijheid toe in het dragen van je toestel.
        Daarnaast zijn er enkele leuke losse delen.
        1) een koppelstuk dat je op een draagriem (vb broeksriem) kan zetten en waar je fototoestel dan in haakt. Heb je twee zo'n stukken op je riem, dan kan je 2 fototoestellen dragen ...
        2) een heel raar koppelstuk voor het dragen van een lens. DIt is in feite een lenswisselaar. Je plaatst dat koppelstuk op een riem en je kan er een objectief via de vatting in vast klikken. Dat koppelstuk is dubbel. Aan de andere kant kan je eveneens een tweede objectief koppelen. DIt is ongeloofelijk handig wanneer je bv op een plaats komt waar je steevast snel en veel moet wisselen en waar je geen plaats hebt om je rugzak neer te poten. Je koppelt je afgehaalde lens op het koppelstuk en draait eht 180° waardoor de andere lens nu bovenaan komt en je kan die losmaken en en op je camera plaatsen. Het koppelstuk is NIET een tunnel. Het sluit je lesn af voor stof.

        Een ander systeem, maar dan op basis van draagzakjes, is think Tank. Daar heb je dan wel een schijnbaar zware riem waar je diverse draagtasjes kan aan vast maken. De draagriem is oals ik zei heel zwaar (je mag niet het kleinste, smalste nemen). EN je dient rekening te houden met het volume van je buik. De riem voor magere mensen is niet bruikbaar voor volumineuzere situaties en omgekeerd gaat ook niet. EN je hebt een bijkomende riem.

        Beide systemen hebben hun voordelen en nadelen... EN wat voor U goed is kan voor mij eventueel als slecht ervaren worden.
        Peak design is volgens de info aanwezig op Photos Day.

        Carry Speed is ook een leuk geheel, maar daar heb ik geen toepassing van gezien om meerdere lenzen mee te zeulen.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: cameragordel 2 systeemcamera's

          Ik vermoed dat je dit gezien heb :

          Moneymaker van Holdfastgear.com

          Comment


          • #6
            Re: cameragordel 2 systeemcamera's

            Ik gebruik deze .....zeer tevreden van https://www.youtube.com/watch?v=CON6NMykV1k
            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
            2 x Nikon Z6 met wat glas
            www.janvanginkel.be

            Comment


            • #7
              Re: cameragordel 2 systeemcamera's

              Hello iedereen, bedankt voor de reacties.

              Die optech had ik intussen ook gezien bij Kameraexpress.
              Die moneymaker ziet er zot uit, maar ook de prijs.... mocht ik inderdaad money maken uit mijn hobby, dan lijkt me dat ok...
              Voorlopig heb ik de - dankzij jullie tips - BlackRapid R-Strap Hybrid Breathe in het oog. Om mijn 2 x-T20's aan te hangen lijkt me dat meer dan ok, en blijkbaar is deze ook prima in te zetten met één camera.

              Ik ga het nog eens allemaal bekijken (ik moet nog zoeken op Peak Design, Think tank en Carry speed), en wie weet geraak ik idd op de Heyzel, het is een goede tip!
              | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

              Comment


              • #8
                Re: cameragordel 2 systeemcamera's

                Voor Peak Design op de Heizel moet je bij de firma 'transcontinenta' zijn.
                Spreek die mensen even aan en en zeg desnoods dat ik je gestuurd heb (ik kan niet voor korting zorgen, maar heb wel een discussie met hen gehad over Peak Design). Ze zullen je met veel plezier de mogelijkheden van het systeem uit leggen en eventueel je probleem opgelost tonen.
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment

                Working...
                X