Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duiven fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duiven fotografie

    Halo,

    Ik ben op zoek naar een duiven fotograaf, ik zou willen weten hoe ze precies het oog van een duif kunnen trekken?
    Ook hoe je de duif juist destabiliseert?

    Ik heb ook interesses om het materiaal de kopen om het kopje van de duif de destabiliseren!

  • #2
    Re: Duiven fotografie

    Waarschijnlijk worden daar macrolenzen voor gebruikt of bvb een 200mm lens met een tussenring
    Hij ze dat beestje zo stil houden .....

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Duiven fotografie

      Wat bedoel je met 'destabilliseren' ? of bedoel je juist 'stabiliseren', stil houden ??

      Comment


      • #4
        Re: Duiven fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
        Wat bedoel je met 'destabilliseren' ? of bedoel je juist 'stabiliseren', stil houden ??
        Ja sorry, dat bedoel ik stabiliseren.
        Ik ga binnen kort het oog trekken van een maat zijn duif en wij vroegen ons dat af hoe we dat het beste kunnen doen.
        Voor het materiaal hiervoor de vinden is het helemaan de

        Groeten,
        Bart

        Comment


        • #5
          Re: Duiven fotografie

          Je moet redelijk dichtbij kunnen komen (maar ver genoeg opdat de duif niet gaat vliegen) - dus heb je wellicht een lange macro lens nodig, of een lens met wat lengte, die een vrij lage Minimale focusafstand heeft (vb. een 70-300 met minimale focusafstand van een 1,4meter is niet goed genoeg, het kan zijn dat een 70-200 met een minimale focusafstand van 95cm wel genoeg is - mits die lens op 200mm die afstand kan halen - er zijn langere zooms vb. de bigma die beginnen op 50cm).

          Een 100 à 150mm macro kan prima zijn, al focussen die dingetjes niet te snel - snelle sluitertijden instellen (minimaal 1/200') en zorgen dat je bijgevolg hoog genoeg kan in de ISO's - of flitsen (een korte flits bevriest het beeld).

          Wat relatief goedkoop is, dat mocht u een lens hebben met enige lengte - zelfs met een hoge Minimale focusafstand - u met tussenringen (er zijn er die de signalen blijven doorgeven) - die afstand naar beneden kan halen. U betaalt daar als prijs hetvolgende voor: geen focus meer op oneindig (nu voor een duivenhoofd/oog te fotograferen is dat een pluspunt), en verminderde lichtopbrengst (dus dan moet u bijlichten of de ISO-waarden optrekken).

          Als u liever niet flitst - kan u misschien de duif laten wennen aan continu-led-licht (erg duur hoeft dat niet meer te zijn - een ronde led met voldoende lichtopbrengst heb ik aangekocht rond de 250€ - als 't rechthoekig mag zijn is't nog wat goedkoper - ik heb dat rond de 150€ betaalt).

          Comment


          • #6
            Re: Duiven fotografie

            Veel moderne camera's hebben een systeem (focus tracking) dat een scherpstelpunt vasthoudt, ook als het onderwerp zich wat verplaatst. Met een macrolens en een goeie camera mag dat geen probleem zijn. Maar het blijven levende beesten, dus trial and error zal er zeker bij zijn. Mocht ik dat zelf moeten doen, ik zou in de buitenlucht/licht werken: duif vast houden, met de duim onder de bek, zodat de hele snelle heen en weer bewegingen wat afgeremd zijn, en proberen maar. Als je de hele duif wil hebben, dan moet je een soort hok maken met maar één stok waar ze op kan zitten en dan wachten tot ze in de juiste (vereiste) houding zit....en weer proberen. Als je het beestje of het oog scherp hebt, dan is er veel mogelijk in photoshop hé.....Laat hier maar eens een resultaat zien !

            Comment

            Working...
            X