Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij kiezen eerste camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij kiezen eerste camera

    Hallo,

    Ik vind het leuk om te fotograferen. Dat doe ik tot nu toe met een goedkope compactcamera. Nu wil ik graag een betere camera maar heb een beperkt budget en zal hem tweedehands moeten aanschaffen.

    Wat ik belangrijk vind:
    - Goede macro opnames van bloemen en insecten
    - Ik fotografeer vogels dus wat zoom is onmisbaar
    - Actie fotografie (vogels etc.)
    - Moet ook nog redelijk presteren bij low light


    Wat minder belangrijk is:
    - Maak weinig foto's binnen zoals feestjes
    - Ik maak ook geen portret foto's
    - Formaat
    - Accuduur

    Helaas heb ik een nogal beperkt budget van rond 150-200 Euro dit dan inclusief lens!

    Zouden jullie mij kunnen adviseren welk type en/of welk model zou passen binnen dit budget?

  • #2
    Re: Hulp bij kiezen eerste camera

    Eerst en vooral is dit niet echt het juiste forum om dit te plaatsen.
    Een toestel met een lichtsterke lens en zoom genoeg voor vogelfotografie zal je volgens mij zeker niet gaan vinden voor max een 200 euro.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij kiezen eerste camera

      Beste Jean-Pierre,

      Dank voor je reactie. Ik wacht overige reacties af. Maar, ik was er al een beetje bang voor.

      Heb je een advies aan me wat een mogelijk alternatief zou kunnen zijn met beperkingen in mijn wensenlijstje?

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij kiezen eerste camera

        Oorspronkelijk geplaatst door Joppe3 Bekijk bericht
        Beste Jean-Pierre,

        Dank voor je reactie. Ik wacht overige reacties af. Maar, ik was er al een beetje bang voor.

        Heb je een advies aan me wat een mogelijk alternatief zou kunnen zijn met beperkingen in mijn wensenlijstje?
        Ik ga geen merk noemen, want de ene zweert bij dat merk en een andere weer bij een ander merk. Aangaande objectieven moet je denk.ik een keuze maken want het budget van 200 is toch echt laag. Kijk eens op site zoals 2de hands of marktplaats voor de prijzen van een objectief.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij kiezen eerste camera

          Joppe,
          Ik vrees dat je voor dit budget niets gaat vinden of alleen maar brol waar je achteraf veel spijt van hebt.
          Misschien blijf je voorlopig beter nog een tijdje bij je compact en spaar je verder tot je voldoende budget hebt om degelijk materiaal aan te kopen maar reken toch minimum op €500.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij kiezen eerste camera

            Kijk via google op de verschillende merken en aanverwanten na of zij een lens beschikbaar hebben die aan u verwachtingen voldoet. Maar ik vrees er voor. Ga ook eens kijken op de 2de hands markt en dan op de gevraagde prijs afbieden
            Veel geluk.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij kiezen eerste camera

              Moderator Note: Topic verplaatst vanuit de Beginnershoek
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij kiezen eerste camera

                Wel voor dat budget vind je niks bruikbaars... simpel gezegd
                Je zal moeten kiezen - macro OF vogels ...

                Voor macro; een occasie Canon G11 met een beetje zoom bereik (maar te weinig voor vogels) zou in je budget moeten vallen.

                YMMV

                Trouwens je heb echt de moeilijkste disciplines uitgekozen - walk don't run
                Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij kiezen eerste camera

                  Ik vrees er ook voor!
                  Denk dat je zelfs met een budget van 500 euro niks behoorlijk zult vinden dat echt geschikt is voor jouw interesses (zelfs tweedehands)
                  Voor macro ben je zelfs beter met een compact toestel.
                  Voor vogels heb je veel tele nodig (min 300 tot 600 mm) maar ook een lichtsterk exemplaar... (korte sluitertijd), dus ook duur!
                  Ik denk dat je dus beetje zult moeten doorsparen en eventueel kijken naar een goede bridge of heel veel doorsparen voor een DSLR
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij kiezen eerste camera

                    ...een blok papier en een set potloden? (grapje)

                    Comment

                    Working...
                    X