Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

boskabouter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • boskabouter

    [IMG]

  • #2
    Re: boskabouter

    Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
    [IMG]
    Tja, een collage van 3 objecten met 3 verschillende soorten licht. Dus oogt het als een collage ...

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: boskabouter

      het is duidelijk een concept, ik heb nochtans aandacht besteed dat het zonlicht uit de zelfde richting komt het kind is wel ingeflits met één flitser off camera.
      Het beeld bestaat uit 4 beelden samengesteld in Photoshop

      Comment


      • #4
        Re: boskabouter

        De verschillende onderwerpen zijn er in geplakt( De contouren zijn te hard).

        Comment


        • #5
          Re: boskabouter

          Belichting van het meisje is totaal anders dan haar omgeving.
          Zowel de richting, de hardheid en kleurtoon van het licht wijkt af waardoor het zoals JPR zegt "er in geplakt" aanvoelt.

          Zoals je zelf aangeeft het kind is belicht met een extra flitser maar haar directe omgeving heeft dit niet ook de richting van het licht is anders. Haar omgeving heeft een zacht/diffuus licht terwijl haar jas harde schaduwen bevat. Een diffuser, softbox, wit scherm, ... op door of tegen te flitsen kan hierbij helpen om de lichtbron te vergroten en meer strooilicht te creëren en dus zachter licht geeft. Door de witbalans aan te passen van het meisje en meer oranje/gele kleurtemp. toe te voegen zal ze ook meer opgaan in haar omgeving.

          Moet eerlijk toegeven dit is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan dergelijke foto's samenvoegen
          https://www.thomasvandeputte.be

          Comment


          • #6
            Re: boskabouter

            Dergelijke beelden doen me te veel denken aan "fake news" . Met onschuldige items zoals hier, is het eerder een kunstvorm, maar zoals blijkt toch een zeer moeilijke kunstvorm. Maar respect natuurlijk voor wie zich daar op toelegt.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

            Comment


            • #7
              Re: boskabouter

              Bedankt voor de commentaren, het is een van mijn eerste het is al een opgave om die beelden samen te voegen, maar ik ben er nog mee bezig met dit beeld was ik ongeveer twee dagen bezig fotograferen en bewerken de volgende zal ik meer aandacht schenken aan het geen is gezegd.

              Comment


              • #8
                Re: boskabouter

                Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
                De verschillende onderwerpen zijn er in geplakt( De contouren zijn te hard).
                volg het citaat en sommige zijn nog overbelicht ook.

                Comment

                Working...
                X