Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aan zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aan zee

    Eentje van aan de Kust: De Haan



    4x5, FP4, 125mm f/16, microphen ontwikkelaar.
    Last edited by Spanik; 4 maart 2019, 19:45.

  • #2
    Re: aan zee

    had toch dat kleine stukje dak weg gelaten, verder heel mooi verloop van tinten, goede scherpte!

    Comment


    • #3
      Re: aan zee

      Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
      had toch dat kleine stukje dak weg gelaten, verder heel mooi verloop van tinten, goede scherpte!
      ik volg

      Comment


      • #4
        Re: aan zee

        Zo dan?

        Comment


        • #5
          Re: aan zee

          yep, m.i. beter zo, stukje dak leidde mij af van het beeld

          Comment


          • #6
            Re: aan zee

            Fraai beeld , de zee en omgeving zoals het is , goed gedaan !

            Comment


            • #7
              Re: aan zee

              niet alleen is dat dakdriehoekje weg, maar ook dat stofje er boven.
              beeld zou zo "uit de oude doos" kunnen komen. interessant om te analyseren.
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: aan zee

                Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                niet alleen is dat dakdriehoekje weg, maar ook dat stofje er boven.
                beeld zou zo "uit de oude doos" kunnen komen. interessant om te analyseren.
                Klopt, en er is nog een stofje...

                Maar je opmerking "uit de oude doos" en je analyse interesseren me. Vooral hoe je tot dat eerste komt. Het grappige is nl dat dit met het equivalent van een "box" gemaakt is. De lens is misschien relatief modern maar dit is gewoon een fix focus op de hyperfocale afstand, geen scherpstelling mogelijk. En op een of andere manier lijk je dat "aangevoeld" te hebben.

                Comment


                • #9
                  Re: aan zee

                  met je laatste uitleg begrijp ik het, en vind je opzet geslaagd

                  Comment


                  • #10
                    Re: aan zee

                    veel beter zo!

                    Mij ga je trouwens nooit opmerkingen weten geven ivm stofjes en krassen etc... dat is nu eenmaal deel van het medium.

                    Comment


                    • #11
                      Re: aan zee

                      Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                      Mij ga je trouwens nooit opmerkingen weten geven ivm stofjes en krassen etc... dat is nu eenmaal deel van het medium.
                      Tot op zekere hoogte is dat misschien deel van het medium. Maar het is ook sterk afhankelijk van "techniek". En dan bedoel ik de manupilatie in het donker van de film om die in de houders te krijgen en daarna in de ontwikkeltank. Ook de omgeving stofvrij houden tijdens drogen en scannen. Vooral dat laatste is mijn probleem.

                      Comment


                      • #12
                        Re: aan zee

                        na het scannen kan je de stofjes gemakkelijk verwijderen in Photoschop

                        Comment


                        • #13
                          Re: aan zee

                          Oorspronkelijk geplaatst door D.B.D Bekijk bericht
                          na het scannen kan je de stofjes gemakkelijk verwijderen in Photoschop
                          'gemakkelijk'

                          Comment


                          • #14
                            Re: aan zee

                            Stofjes verwijderen , heel leuk; maar nog leuker is werken met een minimum aan stofjes.
                            Als ik een film ontwikkel en na spoelen ( alle bewerkingen met demi -water) hang ik die te drogen in de douche( veelal een plaats met weinig stofwarreling )
                            Als ik kan hang ik de film vertikaal inde lengte op 45° , dat geeft mij het beste resultaat met mogelijke droogvlekken.
                            Als je foto's vergroot met een traditionele vergroter kan je enkel de stofjes nabewerken met een penseeltje " 00 " ; en dat kan zenuwslopend zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Re: aan zee

                              Oorspronkelijk geplaatst door MarGe Bekijk bericht
                              yep, m.i. beter zo, stukje dak leidde mij af van het beeld
                              Nee, het is niet beter. Integendeel. Dat stukje dak is een héél klein beetje voorgrond die nu wegvalt, waardoor de suggestie van diepte verzwakt. En laat dat nu net de essentie van fotografie zijn: de suggestie van diepte in een plat vlak. Hoogte en breedte heb je, diepte moet je suggereren. Dat lukt beter met dat stukje dak op de voorgrond.
                              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                              Comment

                              Working...
                              X