Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

    Ik ben op zoek naar een deftige lens voor mijn Nikon D7500.
    Ik dacht eerst aan de tamron 18-400, maar het feit dat hij zo'n groot bereik heeft, boezemt me angst in, op zoom.nl lees ik een niet al te beste review.
    vandaar heb ik ze eens allemaal opgelijst, maar nog steeds kom ik er niet uit.

    Mijn budget is beperkt, maar wil hiermee wel de "beste" aankoop doen.
    Wat raden jullie aan?

    Merk Brandpunt Diafragma Bijvoegsels  Richtprijs 
    Nikkor 18-200mm 3.5-5.6 AF-S G IF-ED DX VR II            499 €  
    Nikkor 28-300mm 3.5-5.6 AF-S IF ED VR                1 049 €  
    Sigma 18-200mm 3.5-6.3 DC Macro OS HSM                    349 €  
    Sigma 18-250mm 3.5-6.3 DC Macro OS HSM                    308 €  
    Sigma 18-300mm 3.5-6.3 DC Macro OS HSM                    469 €  
    Tamron 16-300mm 3.5-6.3 Di II VC PZD macro                    543 €  
    Tamron 18-200mm 3.5-6.3 Di II VC                    249 €  
    Tamron 18-270mm 3.5-6.3 VC Di II PSD                    359 €  
    Tamron 18-400mm 3.5-6.3 Di II VC HLD                    699 €  
    Nikkor 18-300mm 3.5-6.3 AF-S DX ED VR                     819 €  
    Nikkor 55-300mm 4.5-5.6 AF-S G VR DX ED                     299 €   
    sigma 70-200mm 2.8 DG OS HSM                  1 399 € 
    Nikkor  70-300mm 4.5-5.6 AF-P ED VR                     669 € 
    tamron 70-200mm 2.8 Di VC USD G2                  1 399 € 
    Nikkor  55-200mm 4-5.6 AF-S G ED VR II                     269 € 
    tamron 70-300mm 4-5.6 Di VC USD                     341 € 
    Tamron 70-200mm 2.8 SP Di-LD                     629 € 
    tamron 70-300mm 4.5-6 1:2 LD DI                     139 € 
    Keyki

    When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

  • #2
    Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

    Waarvoor moet de lens dienen, want dat heb je niet vermeld ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

      Het bereik loopt wat ver uit een, wat leg je voornamelijk vast?

      En bij de sigma's moet je goed opletten dat je het juist noteert, opdat we niet in verwarring komen met de voorgangers van die objectieven.


      Sigma 70-200mm 2.8 DG OS HSM 1399 € dit is de prijs van de Sport
      Sigma 18-300mm 3.5-6.3 DC Macro OS HSM 469 € dit is de prijs van Contemporary
      Sigma 18-200mm 3.5-6.3 DC Macro OS HSM 349 € dit is de prijs van Contemporary
      Sigma 18-250mm 3.5-6.3 DC Macro OS HSM 308 € pre global line serie (C,A,S) - niet aan te bevelen -

      Comment


      • #4
        Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

        in2lapand, wat is het verschil tussen de sport en contemporary versie?
        Keyki

        When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

        Comment


        • #5
          Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

          Hallo,

          Vorig jaar deed ik een reis naar Cuba.
          Om zo licht mogelijk te reizen heb ik de Tamron 16-300mm meegenomen en die is goed meegevallen.
          Hier zijn wat foto's, als je wil:
          https://www.flickr.com/photos/jajabd...57685420669120

          Kan van vrij dichtbij scherpstellen - en is dus eigenlijk een goede allroundlens, met de compromis van een superzoom uiteraard ...
          En die 16mm ipv 18mm, die maken effectief een verschil.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Waarvoor moet de lens dienen, want dat heb je niet vermeld ?

            grts
            Sieg
            Sieg,
            De lens is vooral gericht op inzoemen, vogelfotografie ed, maar ik wil hem ook wel kunnen gebruiken als walk-around.
            Keyki

            When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

            Comment


            • #7
              Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

              Vogelfotografie en walk-around lens zijn twee verschillende dingen, vogels heb je altijd mm's te kort, voor een algemeen inzetbare lens lijkt iets in de orde 24-70mm (FF) eerder aan te raden.

              Comment


              • #8
                Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

                Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
                De lens is vooral gericht op inzoemen, vogelfotografie ed, maar ik wil hem ook wel kunnen gebruiken als walk-around.
                Voor de vogels minimum 400mm en liefst 600mm. De mooiste foto's maak je vanuit een privéhut waar er wordt gevoederd. Bij de openbare kijkhutten kan je ook af en toe mooie foto's maken maar dat is eerder zeldzaam. Je moet ook de juiste mensen kennen om in dat wereldje terecht te komen. Waarmee ik gewoon wil zeggen dat het niet stopt met gewoon een 600mm lens aan te schaffen.

                De Sigma 150-600 C op eglobal voor ongeveer 820€.
                Combineer dit met een Nikon 18-105 en je kan weer een poos verder.
                Last edited by alex606; 4 maart 2019, 22:30.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

                  Mijn ervaring is niet zo goed met die (goedkope) superzoom telelenzen.
                  Vooral bij sterk inzomen toch niet de kwaliteit die je verwacht.
                  1 van de redenen is het kleine diafragma waardoor je hoger in iso moet of op langere sluiters zal werken. Maar mijn vermoeden is dat de kwaliteit van het glas ook niet is wat je verwacht.
                  Daarom beter opdelen in 2 of meer lenzen naar gelang het soort fotografie je wil doen.
                  Natuurlijk is kwaliteit ook iets subjectief. Sommige mensen zijn er blij mee anderen vinden het maar rommel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                    Voor de vogels minimum 400mm en liefst 600mm. De mooiste foto's maak je vanuit een privéhut waar er wordt gevoederd. Bij de openbare kijkhutten kan je ook af en toe mooie foto's maken maar dat is eerder zeldzaam. Je moet ook de juiste mensen kennen om in dat wereldje terecht te komen. Waarmee ik gewoon wil zeggen dat het niet stopt met gewoon een 600mm lens aan te schaffen.
                    Dat is jouw persoonlijke mening hé Alex, ik vind persoonlijk dat de mooiste foto's nog steeds gemaakt worden in de vrije natuur en dus niet vanuit een betaalhut
                    De opnames die gemaakt worden vanuit die hutten zijn allemaal dezelfde, dertien in een dozijn, je kan ze er allemaal zo tussenuit halen.

                    Trouwens voor betaalhut fotografie heb je ook geen 600mm lens nodig toch, kan je makkelijk met een 300mm + extender
                    Het is maar wanneer je de polders intrekt dat je echt die vele mm's wel nodig hebt

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

                      Wanneer je deze twee lenzen met elkaar vergelijkt:
                      Tamron 18-200mm 3.5-6.3 Di II VC 249 €
                      tamron 70-200mm 2.8 Di VC USD G2 1 399 €
                      Dan zal de tweede pak beter zijn op 200mm. Maar het prijs verschil is ook enorm.

                      Nikkor 28-300mm 3.5-5.6 AF-S IF ED VR 1 049 €
                      Volgens mij is dit een behoorlijk goede megazoom lens, maar dan wel op een full frame body. Op een DX camera zal ik hem niet aanraden.

                      Ik denk dat je goed moet nagaan, wat je budget is. Aan de hand daarvan de lens moet bepalen. En heb je al een lens in het bereik van 17/18-50/55/70mm?
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

                        Ik heb nog een bijna niet gebruikte Nikkor 18-200 VR1 liggen...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

                          Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
                          Ik ben op zoek naar een deftige lens voor mijn Nikon D7500.
                          Ik dacht eerst aan de tamron 18-400, maar het feit dat hij zo'n groot bereik heeft, boezemt me angst in, op zoom.nl lees ik een niet al te beste review.
                          vandaar heb ik ze eens allemaal opgelijst, maar nog steeds kom ik er niet uit.

                          Mijn budget is beperkt, maar wil hiermee wel de "beste" aankoop doen.
                          Wat raden jullie aan?

                          Merk Brandpunt Diafragma Bijvoegsels  Richtprijs 
                          Nikkor 18-200mm 3.5-5.6 AF-S G IF-ED DX VR II            499 €  
                          Nikkor 28-300mm 3.5-5.6 AF-S IF ED VR                1 049 €  
                          Sigma 18-200mm 3.5-6.3 DC Macro OS HSM                    349 €  
                          Sigma 18-250mm 3.5-6.3 DC Macro OS HSM                    308 €  
                          Sigma 18-300mm 3.5-6.3 DC Macro OS HSM                    469 €  
                          Tamron 16-300mm 3.5-6.3 Di II VC PZD macro                    543 €  
                          Tamron 18-200mm 3.5-6.3 Di II VC                    249 €  
                          Tamron 18-270mm 3.5-6.3 VC Di II PSD                    359 €  
                          Tamron 18-400mm 3.5-6.3 Di II VC HLD                    699 €  
                          Nikkor 18-300mm 3.5-6.3 AF-S DX ED VR                     819 €  
                          Nikkor 55-300mm 4.5-5.6 AF-S G VR DX ED                     299 €   
                          sigma 70-200mm 2.8 DG OS HSM                  1 399 € 
                          Nikkor  70-300mm 4.5-5.6 AF-P ED VR                     669 € 
                          tamron 70-200mm 2.8 Di VC USD G2                  1 399 € 
                          Nikkor  55-200mm 4-5.6 AF-S G ED VR II                     269 € 
                          tamron 70-300mm 4-5.6 Di VC USD                     341 € 
                          Tamron 70-200mm 2.8 SP Di-LD                     629 € 
                          tamron 70-300mm 4.5-6 1:2 LD DI                     139 € 
                          Hangt er een beetje vanaf eh, wat je precies wil doen met de lens. Ik heb alleszins een Nikkor 70-300mm 4.5-5.6 AF-P ED VR 669 € te koop 2e-hand voor 200€.
                          Dat is ook een tip: af en toe 2e hands kopen. Kan wonderen doen met je budget.
                          https://500px.com/elke_braet
                          https://www.facebook.com/AllNaturePhoto/
                          http://allnaturephotography.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

                            Beter een goede tweedehands lens dan een slechte nieuwe zou ik zeggen, bovendien som je (nog niet eens) het halve bos op zonder al te veel te prioriteren of aan te geven wat je budget nou eigenlijk is. Moeilijk adviseren zo.
                            Uit je vraag maak ik op dat je de D7500 hebt? Heb je er dan nu geen lens op en zo ja wat wel en wat mis je daaraan?
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer: lenzen opgelijst

                              Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
                              Sieg,
                              De lens is vooral gericht op inzoemen, vogelfotografie ed, maar ik wil hem ook wel kunnen gebruiken als walk-around.
                              welk around en vogelfotografie zijn eigenlijk twee totaal verschillende dingen
                              Sommige vogels en dieren zal je wel redelijk kunnen benaderen maar dan meer in parken e.d.
                              Eenmaal je je echt wil toeleggen op vogelfotografie zal je toch een pak meer mm's nodig hebben.
                              Tevens hangt het er vanaf wat je zelf verstaat onder vogelfotografie, vanuit een betaalhut of gewoon ergens in de vrije natuur en polders.
                              Want ook tussen die twee dingen zit een enorm verschil qua mm's
                              Dus ik denk dat je voor jezelf even moet afwegen waar je prioriteiten liggen en op die basis kan je dan de keuze maken

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X