Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 18-300mm 3.5-6.3 dc macro os hsm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 18-300mm 3.5-6.3 dc macro os hsm

    Beste forum leden
    via deze eens een vraagje omtrent dit objectief..
    daar ik dit aan een redelijke prijs kan aankopen graag jullie mening,of dit een verstandige aankoop zou kunnen zijn.de lens zou moeten dienen voor mee te nemen naar evenementen zoals Elfia en dergelijke.Ter vervanging van de 18-135mm van canon(doe ik niet weg is een kei goede lens)alleen wat kort in tele,voor zulk(e) evenement(en).
    graag jullie advies hieromtrent misschien wel ervaring met vernoemd objectief???

    waarvoor van harte uiteraard.
    mvg Ysvogel

  • #2
    Re: sigma 18-300mm 3.5-6.3 dc macro os hsm

    sigma 18-300mm 3.5-6.3 dc macro os hsm
    dat is wel een oudje en ik plaats er zo mijn vraagtekens bij of dat nu wel voldoet aan hetgeen je er mee wilt. Zal je dan niet eerder die 18-135 willen opsplitsen naar 17-70 en 70-200/300mm?

    Wat is een redelijk prijs? In mijn ogen moet die dan ergens liggen tussen de 75 en 125 en uiteraard moet het objectief in "goede / werkende" staat verkeren.

    Persoonlijk zal ik niet meer kijken naar Sigma objectieven die voor het tijdperk van global line series komen, tenzij het objectief hierin niet is opgenomen en niet de status discontinue heeft.

    Comment


    • #3
      Re: sigma 18-300mm 3.5-6.3 dc macro os hsm

      Het gaat om de tele: Tamron 70-300 VC USD prima lens voor zijn geld en als je ooit een FF koopt past die ook nog.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: sigma 18-300mm 3.5-6.3 dc macro os hsm

        2lapland
        deze lens zou een release hebben in 2014???is toch nog niet zo oud of vergis ik mij,,prijs draait rond de 300€???

        Comment


        • #5
          Re: sigma 18-300mm 3.5-6.3 dc macro os hsm

          2014 is de: Sigma 18-300mm F/3.5-6.3 DC Macro OS HSM 'C'
          Jij hebt in de titel zijn voorganger staan!

          Dus welk is het? Ook al vind ik 300 euro voor een 2de H-tje C ook nochtans aan de hoge kant.

          Comment


          • #6
            Re: sigma 18-300mm 3.5-6.3 dc macro os hsm

            in2lapland is de sigma van 2014,mijn excuses als ik het objectieve verkeerdelijk heb verwoord

            Comment


            • #7
              Re: sigma 18-300mm 3.5-6.3 dc macro os hsm

              Ik zou eerder de 18-135 aanvullen met een 70-300, de Tamron schijnt heel goed te zijn, maar de recentste Canon 70-300 heeft een veel snellere AF en die is optisch ongeveer gelijk met de Tamron.
              Een bijkomend voordeel van de Canon is dat die altijd compatibel blijft als je een nieuwe Canon camera koopt, dat is niet altijd zo bij Sigma en Tamron lenzen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X