Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpe foto’s nemen met d5200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpe foto’s nemen met d5200

    Goede dag.
    Ik heb onlangs een nikon D5200 overgekocht.
    Nu trekt he heel mooie foto’s maar voorbeeld als kinderen op voorgrond staan word achtergrond wazig.
    Hoe kan ik dat veranderen?

    Bedankt alvast

  • #2
    Re: Scherpe foto’s nemen met d5200

    Kijk eens op onderstaande site,
    Daar staat het uitgebreid uitgelegd.
    Scherptediepte begrijpen is niet altijd even makkelijk. Het beste is om dit praktische aan te pakken. Ik vertel over scherptediepte in de praktijk.


    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Scherpe foto’s nemen met d5200

      Misschien verdiepen in het onderwerp: scherpte diepte???

      Op het grote www is daar voldoende info over te vinden - een kleine greep uit het assorti -:
      23-tips-om-scherpe-fotos-te-maken
      scherpte_versus_onscherpte_spelen_met_scherptediep te
      scherptediepte-in-de-praktijk


      maar ja kunt natuurlijk ook zelf op ontdekkingstocht gaan... speel met diafragma, brandpuntsafstand en afstand van tot onderwerp.

      Comment


      • #4
        Re: Scherpe foto’s nemen met d5200

        Uit de vraag blijkt duidelijk dat hier een gebrek is aan basiskennis....lees eerst eens iets over de verhouding iso-sluitersnelheid-diafragma-lichtsterkte/hoeveelheid....proberen en uittesten is OK, maar zonder basiskennis werk je blind hé.

        Comment


        • #5
          Re: Scherpe foto’s nemen met d5200

          Oorspronkelijk geplaatst door hayays Bekijk bericht
          Goede dag.
          Ik heb onlangs een nikon D5200 overgekocht.
          Nu trekt he heel mooie foto’s maar voorbeeld als kinderen op voorgrond staan word achtergrond wazig.
          Hoe kan ik dat veranderen?

          Bedankt alvast
          Laat dat nu net een van de voordelen zijn van een DSLR (GSM's bijvoorbeeld kunnen dit niet vanwege hun kleine sensor)
          Fotografen betalen veel geld aan lenzen om de achtergrond bij portretten net zo wazig mogelijk te krijgen (lenzen met groot diafragma).

          Maar zoals reeds gezegd, een klein beetje investeren in basiskennis en je gaat dit fenomeen beter begrijpen en ermee kunnen spelen.
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment

          Working...
          X