Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van Sony A700 naar A77II of A6300?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van Sony A700 naar A77II of A6300?

    Hallo allemaal,

    Ik ben aan het rondkijken naar een andere fotocamera. Ik heb nu een Sony A700 met Minolta objectieven (28-75 2.8 D; 100-300 4.5-5.6 D APO; 50 1.7).

    M'n oog is gevallen op de A77 II of de A6300 met de LA-EA4. Tweedehands zijn deze toestellen momenteel voor tussen de 500 en 600 euro te verkrijgen. Ik heb ook nog gekeken naar de nieuwe A6400, maar die is gelijk een paar honderd euro duurder en dan heb ik ook de LA-EA4 nog nodig. De A7II heb ik ook nog gezien, maar ik denk dat mijn objectieven hiervoor niet geschikt zijn.

    Zijn er voor- en/of nadelen aan deze camera's in combinatie met mijn objectieven? Of moet ik met een nieuwe body gelijk ook kijken naar nieuwe objectieven?

    Ik fotografeer graag honden en andere dieren (voornamelijk in de dierentuin.) Het blijft een hobby en heb geen duizenden euro's over.

    Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
    Groetjes, Linda

  • #2
    Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

    Op de a77II passen de lenzen zonder probleem.

    --
    mlap.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

      A77 II is een goed toestel, en zoals hiervoor vermeld, passen je lenzen er probleemloos op.
      Heb zelf een A77 gehad en was daar heel tevreden over. De II zou nog wat beter zijn.

      Nu is de A-mount wel zo goed als dood (ondanks dat Sony dit nog steeds ontkend). Dus een E-mount toestel zou meer toekomst gericht zijn, mocht je in de toekomst nog extra lenzen willen kopen.

      Succes met je keuze!
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

        Dank mlap en SteefD.
        Zijn er wel problemen met m'n lenzen en de A6300? (Met de LA-EA4.)
        Groetjes, Linda

        Comment


        • #5
          Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

          Oorspronkelijk geplaatst door Lin Bekijk bericht
          Dank mlap en SteefD.
          Zijn er wel problemen met m'n lenzen en de A6300? (Met de LA-EA4.)
          Daar heb ik geen ervaring mee.
          Misschien dat anderen er op kunnen antwoorde.

          Je zou er op kunnen googelen.

          In Google ingeven - la-ea4 adapter review


          --
          mlap.
          T.T.

          Comment


          • #6
            Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

            Met de LA-EA4 ga je maar een paar AF-punten hebben (15?) - ivm. de A77II ga je er dus op dat vlak op achteruit - de A77II heeft er dus veel meer van die AF-sensoren. Voor de een is dat nuttig, anderen hebben daar geen boodschap aan.
            Zeker is dat de sensoren van de LA-EA4 vooral in het midden zitten (zeker bij een full frame is het te beperkt).

            Comment


            • #7
              Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

              Oorspronkelijk geplaatst door Lin Bekijk bericht
              Dank mlap en SteefD.
              Zijn er wel problemen met m'n lenzen en de A6300? (Met de LA-EA4.)
              Geen idee. Zoals gezegd ... Google is uw vriend.

              Ik zou de keuze laten afhangen van wat je in de toekomst wil doen.

              Wil je later nog extra glas kopen -> A6300 (E-mount)
              Blijft je bij je huidige lenzen -> A77II (A-mount)
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

                Ik heb nog een A77, en ben heel tevreden over dat toestel.
                Omdat ik geen zin heb mijn glasbak te vervangen blijf ik voorlopig bij de A mount.
                Als de A77 het begeeft, dan komt er een A77II.

                Uiteraard lonk ik naar iets in de A7 serie, maar dan moet er eerst een betaalbare standaardzoom 24-70 2.8 komen. Ik ga daar echt geen 2000€ + aan geven.

                Comment


                • #9
                  Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

                  Ik heb een A77 II sinds verschillende jaren en ben daar héél tevreden van . Heb deze trouwens 2de hands gekocht van iemand op dit forum. Ik kwam van een A550 en de overgang was dus een verschil van dag en nacht . Ik wou toen ook bewust geen A77 ( Mark I ) omdat die technisch gezien niet helemaal op punt stond ( vond ik ) .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

                    Ik zou eerder voor de A77II gaan. Ik heb die ook nog gehad en vooral de AF was heel goed.

                    Spijtig dat Sony geen aandacht meer besteedt aan hun slt's. Qua body vind ik een A77II zoveel beter dan een A6300.
                    Maar ik denk dat er geen nieuwe slt's meer gaan komen. Met de dslr zijn ze al een hele tijd mee gestopt.

                    Een A6300 met adapter heb ik mijn twijfels over. Gewoon native lenzen gebruiken blijft het beste.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

                      Je hebt een degelijk lenzensetje voor A-mount. Waarom dan niet nog een stapje hoger kijken en bv mikken op een tweedehands A99? Je 3 lenzen zijn perfect bruikbaar op fullframe. En fullframe biedt toch net dat tikkeltje meer. Ik heb ook geleidelijk aan geüpgradet en een heel pak tweedehandsbody's doorlopen: A550, A55, A77, A77II, A900, A99 (wel nieuw gekocht) en nu A99II. Mijn voorkeur gaat toch uit naar de fullframes uit het lijstje.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

                        Heel veel dank voor alle reacties! Ben nu aan het kijken naar een tweedehands A77II.

                        Tommie1, bij Tamron kost zo'n lens ongeveer 850 euro, even uit m'n hoofd. Vind zelf de lenzen voor systeemcamera's ook veel te duur.

                        SergeV, ik heb even gekeken naar een tweedehands A99. Die is twee keer zo duur als een A77II. En ik heb geen idee wat de voordelen zijn van fullframe. Heb er nog nooit naar gekeken, omdat ik maar een amateur ben.
                        Groetjes, Linda

                        Comment


                        • #13
                          Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

                          Iedereen nogmaals heel veel dank voor de reacties. Heb een tweedehands A77II gereserveerd met 943 clicks en 10% extra korting, een jaar garantie en weinig gebruikssporen. Kan 'm waarschijnlijk morgen ophalen voor 550 euro. En ik mag ook nog m'n A700 inruilen. Anders komt 'ie toch maar in de kast te liggen, net als m'n KM D5D. Dat wordt weer experimenteren
                          Groetjes, Linda

                          Comment


                          • #14
                            Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lin Bekijk bericht
                            Iedereen nogmaals heel veel dank voor de reacties. Heb een tweedehands A77II gereserveerd met 943 clicks en 10% extra korting, een jaar garantie en weinig gebruikssporen. Kan 'm waarschijnlijk morgen ophalen voor 550 euro. En ik mag ook nog m'n A700 inruilen. Anders komt 'ie toch maar in de kast te liggen, net als m'n KM D5D. Dat wordt weer experimenteren
                            Veel plezier met je nieuwe speelgoed!
                            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                            Website - 500px - Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: Van Sony A700 naar A77II of A6300?

                              Veel plezier er mee, topdeal.

                              Ik vraag me altijd af waarom mensen een toestel kopen van 1000€+, en er dan niet toe komen om die meer dan één vakantie te gebruiken.
                              940 clicks is echt splinternieuw!

                              De A77 die ik een paar jaar geleden tweedhands kocht had net 1500 clicks...

                              Comment

                              Working...
                              X