Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spotify vs Apple Music vs Youtube Music

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Spotify vs Apple Music vs Youtube Music

    Ik heb alledrie deze music streaming services geprobeerd en ik vind dat, hoewel Spotify de populairste is, er veel nummers ontbreken die je bij Apple en Google wel hebt.

    Bijvoorbeeld : ik ben een liefhebber van kleinkunst en 2 van de bekendste nummers van Wim De Craene, Tim en Rozanne, vind ik niet op Spotify. Er staan maar 2 albums op van hem. Heb beide nummers dan uiteindelijk gevonden op een ander album, een verzamelalbum met Nederlandstalige muziek, maar niet afspeelbaar, in tegentstelling tot de rest van de nummers op het album.
    En dat is nog met veel andere nummers zo. De zoekfunctie in Spotify vind ik ook nogal ingewikkeld tov Apple Music en Youtube Music.

    Wellicht is het omdat het met een gratis account niet lukt, of het is een kwestie van rechten en zijn die nummers effectief niet beschikbaar via Spotify.
    Iemand die hier een Spotify premium abonnement heeft en eens wil checken of die nummers dan wél speelbaar zijn ?

    Zou dit graag weten vooraleer ik een betaal voor een music streaming abo. Mijn voorkeur gaat qua interface uit Spotify, veel aangenamer, zowel op desktop als mobiel, maar het aanbod lijkt me kleiner...

    Alvast bedankt !
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Spotify vs Apple Music vs Youtube Music

    Hallo ,

    heb Spotify premium abonnement en lukt hier ook niet om de nummers af te spelen ,staan dun gedrukt in de afspeellijst .
    Maar als je zelf een afspeellijst maakt in Spotify kan je er eigen nummers van de pc aan toevoegen en dan worden die wel samen met de andere afgespeeld .

    Groeten

    Comment


    • #3
      Re: Spotify vs Apple Music vs Youtube Music

      Ik heb een premium en vind geen van beiden terug, kan je eventueel de album naam geven?
      Life is beautiful, take pictures to remember

      Comment


      • #4
        Re: Spotify vs Apple Music vs Youtube Music

        Oorspronkelijk geplaatst door B.Bibber Bekijk bericht
        Hallo ,

        Maar als je zelf een afspeellijst maakt in Spotify kan je er eigen nummers van de pc aan toevoegen en dan worden die wel samen met de andere afgespeeld .

        Groeten
        Om dan te betalen voor zelf de nummers toe te voegen ????
        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

        Comment


        • #5
          Re: Spotify vs Apple Music vs Youtube Music

          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          Om dan te betalen voor zelf de nummers toe te voegen ????
          wat moet je dan doen als je een speciaal nummer dat je graag hoort mee wil afspelen

          Comment


          • #6
            Re: Spotify vs Apple Music vs Youtube Music

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Ik heb alledrie deze music streaming services geprobeerd en ik vind dat, hoewel Spotify de populairste is, er veel nummers ontbreken die je bij Apple en Google wel hebt.

            Bijvoorbeeld : ik ben een liefhebber van kleinkunst en 2 van de bekendste nummers van Wim De Craene, Tim en Rozanne, vind ik niet op Spotify. Er staan maar 2 albums op van hem. Heb beide nummers dan uiteindelijk gevonden op een ander album, een verzamelalbum met Nederlandstalige muziek, maar niet afspeelbaar, in tegentstelling tot de rest van de nummers op het album.
            En dat is nog met veel andere nummers zo. De zoekfunctie in Spotify vind ik ook nogal ingewikkeld tov Apple Music en Youtube Music.

            Wellicht is het omdat het met een gratis account niet lukt, of het is een kwestie van rechten en zijn die nummers effectief niet beschikbaar via Spotify.
            Iemand die hier een Spotify premium abonnement heeft en eens wil checken of die nummers dan wél speelbaar zijn ?

            Zou dit graag weten vooraleer ik een betaal voor een music streaming abo. Mijn voorkeur gaat qua interface uit Spotify, veel aangenamer, zowel op desktop als mobiel, maar het aanbod lijkt me kleiner...

            Alvast bedankt !
            Ik ken alleen Spotify en als je dat bv. 1 maand met een prepaid kaartje gebruikt, ervaar je wat je kan met een Premium abonnement. Dat is exact hetzelfde dan.
            Kost je één keer 10 euro, maar dan kan je voor die prijs alles testen.

            Spotify starten met Amazon Alexa of Google Home lukt ook alleen maar met een betalende account.

            Maar het is waar - sommige Nederlandse kleinkunst is niet te vinden op Spotify. Ik ga dit draadje wel met grote aandacht volgen
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Spotify vs Apple Music vs Youtube Music

              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
              Ik heb alledrie deze music streaming services geprobeerd en ik vind dat, hoewel Spotify de populairste is, er veel nummers ontbreken die je bij Apple en Google wel hebt.

              Bijvoorbeeld : ik ben een liefhebber van kleinkunst en 2 van de bekendste nummers van Wim De Craene, Tim en Rozanne, vind ik niet op Spotify. Er staan maar 2 albums op van hem. Heb beide nummers dan uiteindelijk gevonden op een ander album, een verzamelalbum met Nederlandstalige muziek, maar niet afspeelbaar, in tegentstelling tot de rest van de nummers op het album.
              En dat is nog met veel andere nummers zo. De zoekfunctie in Spotify vind ik ook nogal ingewikkeld tov Apple Music en Youtube Music.

              Wellicht is het omdat het met een gratis account niet lukt, of het is een kwestie van rechten en zijn die nummers effectief niet beschikbaar via Spotify.
              Iemand die hier een Spotify premium abonnement heeft en eens wil checken of die nummers dan wél speelbaar zijn ?

              Zou dit graag weten vooraleer ik een betaal voor een music streaming abo. Mijn voorkeur gaat qua interface uit Spotify, veel aangenamer, zowel op desktop als mobiel, maar het aanbod lijkt me kleiner...

              Alvast bedankt !
              Ik vind in Spotify Premium wel de verzameling "Via Dolorosa", maar het (oudere) liedje "Rozanne" is inderdaad niet te vinden.
              Heb dan eens een proef gedaan met een andere oudere glorie, namelijk "Luk Van Kessel" en "Hotel Paradiso" - dit is wél te vinden op Spotify.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Spotify vs Apple Music vs Youtube Music

                Oorspronkelijk geplaatst door Viper11 Bekijk bericht
                Ik heb een premium en vind geen van beiden terug, kan je eventueel de album naam geven?


                Rozane is hier niet afspeelbaar. Bij jou ?
                Andere nummers van Wim De Craene zijn weer wél afspeelbaar.

                Anderzijds lijkt Youtube Music wel interessant. Op Youtube vind je gewoon alles van muziek (tot nu toe nog niets tegengekomen dat ik niet gevonden heb)...
                Maar Spotify is wel de populairste...

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik vind in Spotify Premium wel de verzameling "Via Dolorosa", maar het (oudere) liedje "Rozanne" is inderdaad niet te vinden.
                Heb dan eens een proef gedaan met een andere oudere glorie, namelijk "Luk Van Kessel" en "Hotel Paradiso" - dit is wél te vinden op Spotify.
                Yep, Breek uit jezelf is bijvoorbeeld ook af te spelen. Waarom Tim en Rozanne dan niet, Joost mag het weten...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #9
                  Re: Spotify vs Apple Music vs Youtube Music

                  Hier een vergelijking:

                  Wij testten online muziekaanbieders. Ontdek hun plus- en minpunten, zodat je de streamingdienst kunt kiezen die bij jou past.


                  Prepaid vind ik nog altijd het leukste: kan je in- en uitstappen wanneer je wil.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment

                  Working...
                  X