Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flandrach wint de januari-Challenge, thema: koud. Proficiat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flandrach wint de januari-Challenge, thema: koud. Proficiat

    Het is uitzonderlijk, maar af en toe is er eens iemand die voor de eerste keer aan onze BD-Challenge deelneemt, en meteen wint. Dat presteerde Flandrach deze maand, met een knappe en typische winterfoto genomen in de Alpen.
    Het is veel minder uitzonderlijk om vooraan 'oude bekenden' of vroegere winnaars terug te vinden, en dat is deze keer niet anders: op de tweede plaats vinden we Katrien1957 terug, op de derde plaats VQB en op de vierde plaats Frakske. Deze drie hebben vroeger reeds de Challenge gewonnen, en zelfs meerdere keren!
    Mijn gelukwensen gaan uiteraard naar de winnaar en zijn onmiddellijk gevolg, maar tevens naar iedereen die de koude getrotseerd heeft (soms gewoon op de keukentafel ) en een foto heeft ingezonden.

    D'er was wat onregelmatig stemgedrag, en zo ben ik toch weer 'ns tussenbeide moeten komen. Meestal is dat zo met nieuwkomers die de regels nog niet goed kennen of de anonimiteit niet al te nauw nemen...
    Mijn dank dus aan al diegenen (en dat waren deze maand ook minder dan andere maanden) die de foto's gescoord hebben.

    De winnaar ontvangt een kortingbon van €30,- van onze sponsor CeWe. De foto wordt door mij genomineerd voor de wekelijkse Hall of Fame (opgelet: ik nomineer wel, maar doe geen uiteindelijke selectie!) en de inzending zal ook worden opgevraagd door de Shoot-redactie voor publicatie in het tijdschrift.

    En nu gaan we weer aan de slag met een onderwerp uit onze 'Vijf Zintuigen" serie: na zien is nu Horen aan de beurt. Allemaal goed luisteren!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Flandrach wint de januari-Challenge, thema: koud. Proficiat

    Bedankt!!! Wat een leuke inzet van het weekend, ben hier heel blij mee. Om even de situatie te schetsen... begin februari ging ik 4 dagen gaan skiën met het bedrijf waar ik werk. Natuurlijk mocht ik absoluut mijn camera niet vergeten want ik wist dat we naar een prachtig gebied gingen, en een fantastische ligging van het hotel (Plein Ciel in Champéry, Zwitserland). Mijn eerst ski-ervaring, en bljikbaar een zeer vermoeiende sport... weinig tijd gehad om me veel bezig te houden met fotograferen dus. Gelukkig wel een aantal mooie plaatjes kunnen schieten, waaronder deze, heel vroeg in de ochtend vanop m'n balkon genomen. De hemel was prachtig, en in het dal ging een heel mooie nevelsliert (niet te zien op deze foto).

    Nogmaals bedankt en aan allen een prettig weekend gewenst!
    Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

    Comment


    • #3
      Re: Flandrach wint de januari-Challenge, thema: koud. Proficiat

      Proficiat Flandrach ! Vooral ook proficiat aan alle deelnemers die zich niettegenstaande weer geen ideaal challengeopdracht weer ingezet hebben om er toch wat van te maken.
      Op naar horen, niet weersafhankelijk deze keer
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Flandrach wint de januari-Challenge, thema: koud. Proficiat

        Wat zeg je?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X