Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1ste full frame (Canon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1ste full frame (Canon)

    Na 4 croptoestellen (350D-450D-550D-750D)denk ik er nu over om toch ook eens een budget-fullframe aan te schaffen. Mijn voornaamste vereiste is een fors verbeterde prestatie voor wat betreft ruis. Ik wil hiermee soms eens een concertje of optreden schieten (niet pro). Vermits ik al fors in lenzen heb geïnvesteerd, zal het dus een Canon moeten zijn, tweedehands. Zelf denk ik aan een 6D die al tss 500-600 Euro te vinden is, en dat wil ik er ook max aan spenderen. Of zijn er andere tweedehands modellen, in dezelfde prijscategorie, die nog beter presteren kwa ruis?

  • #2
    Re: 1ste full frame (Canon)

    Je zegt al fors te hebben investeert in lenzen, welke lenzen zijn dit dan?
    Niet vergeten dat op een FF enkel EF lenzen passen en dan best L lenzen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: 1ste full frame (Canon)

      Met de 6D + 50mm 1.4 heb ik bij zeer weinig ligt ooit wel een acceptabele foto gemaakt wat betreft ruis. Was toen gewoon testen met hoe weinig ligt kan ik nog foto' s maken.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: 1ste full frame (Canon)

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Je zegt al fors te hebben investeert in lenzen, welke lenzen zijn dit dan?
        Niet vergeten dat op een FF enkel EF lenzen passen en dan best L lenzen.
        Dat wist ik al ;-). Ik vrees dat ik ook een beetje verzameld heb, en bezit meer dan 40 EF en EF-s lenzen, waaronder ook een 5-tal L-en... Voor mij is overstappen dus uitgesloten...

        Comment


        • #5
          Re: 1ste full frame (Canon)

          Als je zoveel lenzen bezit zou ik eventueel de RP of R voorstellen (wel buiten budget) maar met de adapter kan je zowel je EF als je EF-s lenzen gebruiken.
          Life is beautiful, take pictures to remember

          Comment


          • #6
            Re: 1ste full frame (Canon)

            Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
            Dat wist ik al ;-). Ik vrees dat ik ook een beetje verzameld heb, en bezit meer dan 40 EF en EF-s lenzen, waaronder ook een 5-tal L-en... Voor mij is overstappen dus uitgesloten...
            Wat je kunt proberen is het volgende:
            Verkoop al je EF-S lenzen en de EF lenzen die bijna nooit gebruikt.
            Zoek u een mooie tweedehandse 5D Mark III of II uit.
            Samen met uw spaarpotje + hetgeen je krijgt voor de lenzen zou je in staat moeten zijn om een 5D MKIII te kopen.
            Ik zou het zo doen want met zo'n collectie lenzen is overstappen inderdaad (een financiële) zelfmoord.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: 1ste full frame (Canon)

              Ik ga niet volledig overstappen op fullframe dus lenzen verkopen zit er niet in. Vraag me wel af waarom je de 5DIII en 5DII voorstelt, vermits ze beiden minder goede ruisperstaties hebben dan de 6D (als je de reviews mag geloven, en ok voor de 5DIII is het close) Heb zelf aan de 5DIII al gedacht maar moet dan mijn budget minstens verdubbelen. Dat zijn die extra focuspunten me niet waard, vermits ik vrijwel altijd met het centerpunt werk. De nieuwe eos R is zowiezo buiten budget...

              Comment


              • #8
                Re: 1ste full frame (Canon)

                Soms vraag ik mij af waarom "iemand die het toch allemaal beter weet" hier nog een draadje start met een vraag....

                Comment


                • #9
                  Re: 1ste full frame (Canon)

                  Zo te lezen heb je je besluit al genomen en kan niemand je nog verder goede raad geven
                  Je schrijft dat je 40 lenzen hebt, best een mooie verzameling, maar je trekt een budget uit van amper 600 € voor een FF body .... daar ontgaat mij een beetje de logica

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1ste full frame (Canon)

                    Bij mij moet "ik heb meer dan 40 lenzen" nog inzinken. Hoe kom je daar in godsnaam aan???
                    Ik sluit mij dan ook aan bij de laatste 2 comments: blijkbaar was geld geen issue voordien -anders kom je niet aan 40+ lenzen- maar nu plots wel???

                    Soit, als je alles verkoopt lijkt mij dat je toch een behoorlijk budget gaat krijgen om over te stappen naar FF.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1ste full frame (Canon)

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Soms vraag ik mij af waarom "iemand die het toch allemaal beter weet" hier nog een draadje start met een vraag....
                      Deze reactie snap ik totaal niet.
                      Ik vraag simpel of er mensen zijn die weet hebben van een toestel met nog betere ruisprestaties dan een 6D in die prijsklasse.
                      Sommigen moeten blijkbaar overal iets achter zoeken. Bespaar u dan de moeite.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1ste full frame (Canon)

                        En die 40 lenzen zijn gedurende meer dan 15 jaar verzameld. Ik wil gewoon mijn eerste stappen op fullframe gebied zetten tegen een beperkt budget, maar blijkbaar had ik me beter de moeite bespaard om het hier te vragen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1ste full frame (Canon)

                          Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
                          En die 40 lenzen zijn gedurende meer dan 15 jaar verzameld. Ik wil gewoon mijn eerste stappen op fullframe gebied zetten tegen een beperkt budget, maar blijkbaar had ik me beter de moeite bespaard om het hier te vragen.
                          Neen je snapt het niet wat mensen je willen uitleggen, je hebt een budget van amper 600 €, je keuze lag al op een 6D
                          Niet het beste toestel dat je kunt vinden uiteraard, is een instapmodel waarbij er serieus bespaard is op het AF systeem
                          Dus de mensen hier raden je een 5DIII aan omdat die qua ruis vergelijkbaar is maar qua AF mogelijkheden er met kop en schouders bovenuit steekt.

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1ste full frame (Canon)

                            Inderdaad Sieg, bedankt voor een deftige reactie. En ja de 5DIII heeft zeker betere AF mogelijkheden. Maar ik wil mijn budget niet verdubbelen voor dat. De vraag is dus gewoon of ik voor dat budget binnen Canon nog betere ruisprestaties ga vinden.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1ste full frame (Canon)

                              FF voor 600e is een beetje als willen en je dan te veel beperkingen opleggen.

                              Dat er tussen die 40 lenzen pareltjes zitten, dat wil ik geloven, maar er zitten er ook tussen die de laatste 2-4 jaar enkel stof gezien hebben.

                              Daarmee moet je je budget wat kunnen verhogen, en dan is een 5D III of zo een prima alternatief om toch een pak van je lenzen te kunnen gebruiken.

                              Waarom verkoop je dan iet een paar van die 4 camera's?

                              Comment

                              Working...
                              X