Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amazon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Amazon

    Iemand goede of negatieve ervaringen met Amazon (.de of co.uk) ?
    Zelf nog nooit bij hen besteld, gaat hem over specifieke foto-accessoires zoals batterijgrip enz.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: Amazon

    je hebt Amazon en je hebt handelaars die via Amazon verkopen.

    Amazon is dus een verkoopplaats zoals BOL.com

    Bestel je twee zaken dan kan dit van twee verschillende verkopers komen.

    Ik heb er al besteld en alles was prima verlopen.

    Let er op dat ze je kaartgegevens niet opslaan (tenzij je daar geen probleem mee hebt) want dat gebeurd zonder dat je het weet.

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Amazon

      Nog nooit problemen met gehad.
      (Heb wel problemen met de manier waarop ze hun werknemers behandelen en de marktwerking onderuit halen, dus tracht Amazon zoveel mogelijk te vermijden.
      Maar dat is een andere discussie).

      Als je iets besteld, let op dat je niet per ongeluk Amazon Prime activeert. (Indien je dit niet wenst natuurlijk.)
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Amazon

        Bij Amazon mag je gerust zijn. Ik heb al besteld van .de en .com en alles prima verlopen.
        Bij een bestelling uit de VS werden er onmiddellijk de douanekosten bijgerekend dus je komt niet voor verrassingen te staan.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Amazon

          Net zoals SteefD heb ik een probleem met de wijze waarop Amazon met werknemers omgaat. Bekijk de veelvuldige stakingen in Duitsland en je weet afdoende.
          Soms is het helaas de enige mogelijkheid om aan materiaal te geraken - rechtstreeks via amazon zelf, nooit problemen mee gehad. Met 3th-party-aanbieders kan't mis lopen.
          Dat Amazon prime aanbod waar SteefD terecht naar refereert is dus een aanbieding om goedkoper te laten verzenden - maar er zit een abbo aan vast. Wil u dat?
          Tegelijkertijd is 't ook nog 's vervelend dat je nadien bestookt kan worden met e-mails over het produkt dat u gekocht heeft. Om stompzinnige uitleg te geven die al 100000x gevraagd geworden is - die men al kan opzoeken.
          Vroeger was Amazon regelmatig de goedkoopste - regelmatig komen we nu tegen dat de retail beterkoop is. Want wat blijkt - via warenhuizen moeten verschepen en impakken op maat - da's niet meteen erg goedkoop. Plus de afhandeling van die individuele bestellingen, dat kruipt in de kleren...

          Sla ook je betaalgegevens idd. niet op - 't is gemakkelijk - maar ook voor hen met andere bedoelingen...
          Wil je interessante prijzen bij amazon - maak dan telkenmale een nieuwe browser-sessie aan waar geen cookies in staan (vb. met profile manager van firefox). Dat scheelt vaak. Als men weet dat u iets zoekt, gaat u meer betalen...

          Ik ben dus geen amazon-fan - maar soms kan't niet anders... De .De site belevert ook België (vlaanderen) - maar niet alle leveranciers willen hier leveren (hou er rekening mee).
          Het loont om te vergelijken tussen naburige vestigingen (CO.UK, FR, SP, IT, en DE - het verschilt soms serieus in prijs) van amazon... (de UK wordt misschien na de harde brexit ook met douane - dus toch mee oppassen!).

          Hopelijk heeft u er wat aan.

          Comment


          • #6
            Re: Amazon

            Ik heb al beroep moeten doen op hun hersteldienst en dat verliep zeer prettig. Ze deden nergens moeilijk over.
            Dus ben ik nu meer en meer daar gaan bestellen voor bepaalde specifieke producten die ik elders niet kan vinden.
            Ik bestel in .de en 2 dagen nadien staat de kourier voor de deur.

            Voor Canon producten blijf ik wel kopen bij Cameranu.nl omdat ze daar ook erg professioneel zijn naar hun klanten toe.

            Comment


            • #7
              Re: Amazon

              Hier ook een frequent gebruiker van Amazon.de, bijvoorbeeld voor strobistaccessoires van neewer en godox-flitsen.
              Steeds tevreden over prijs en verzending.

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Amazon

                Let wel op als je iets bestelt in de UK, voorlopig is er nog niets aan de hand, maar wat er na de Brexit zal gebeuren met de invoerrechten, dat hou je toch maar best in de gaten om te voorkomen dat je een extra rekening van de douane krijgt bij de import van pakketjes die meer dan 22 euro kosten.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Amazon

                  Bedankt zover voor de zeer interessante bijdragen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment

                  Working...
                  X