Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen april grap.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen april grap.

    Fujifilm is van plan zijn prijzen aanzienlijk te verhogen op een dag waarop klanten het het minst waarschijnlijk geloven: April Fool's Day.
    De prijsstijging zal wereldwijd de film- en papierproducten van het bedrijf beïnvloeden, beginnend op 1 april, meldde Fujifilm maandag.
    Hoewel prijsstijgingen kunnen variëren op basis van de markt, kunnen fotografen een stijging van de filmkosten van ten minste 30% en prijsverhogingen van fotografische papiersoorten met een "tweecijferig percentage" verwachten.

    Te weinig liefhebbers zeker?
    Straks ook bestellen in het oosten?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Geen april grap.

    Dat zou zeker jammer zijn ! Maar de mensen die nog steeds liefhebber zijn van analoge fotografie en regelmatig film , chemie of fotopapier van diverse goede kwaliteit wensen aan te kopen ; deze kunnen steeds terecht bij Retro Camera in Ieper.
    Eerlijke prijzen & correcte verzending ; zelf spreek ik uit ondervinding !!

    Comment


    • #3
      Re: Geen april grap.

      Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
      Dat zou zeker jammer zijn ! Maar de mensen die nog steeds liefhebber zijn van analoge fotografie en regelmatig film , chemie of fotopapier van diverse goede kwaliteit wensen aan te kopen ; deze kunnen steeds terecht bij Retro Camera in Ieper.
      Eerlijke prijzen & correcte verzending ; zelf spreek ik uit ondervinding !!
      Ah, goed om te weten !

      Comment


      • #4
        Re: Geen april grap.

        Wat ga je bestellen in het oosten? De prijs van Fuji (uitgezonderd Instax) gaat overal omhoog. En voor kleur is er enkel nog Kodak en Fuji. Fuji heeft dan nog het meeste keuze en de beste prijs. (Nu nog de beste prijs) Maar het is al lang duidelijk dat Fujifilm de filmproductie wil stilleggen.

        Retrocamera is inderdaad competitief met bvb Duitsland. Enkel spijtig dat het geen echte winkel is om eens langs te gaan shoppen.

        Comment


        • #5
          Re: Geen april grap.

          Retrocamera is inderdaad competitief met bvb Duitsland. Enkel spijtig dat het geen echte winkel is om eens langs te gaan shoppen.[/QUOTE]

          Daar heb je zeker gelijk in Spanik; lekker tussen de rekken wat uitvlooien wat je wil en een vraag stellen bij twijfel... dat ken ik zeker nog !
          Maar ik lees regelmatig op buitenlandse forums dat Retro Camera ook over de landsgrenzen goed gekend is ; maar een persoon in dienst om te bestellen kost ook money hé ?
          Onderwijl heb ik ook al ondervonden dat je bij een probleem of vraag over een product altijd terecht kan bij
          Jeroen De Witte van R.C.

          Comment


          • #6
            Re: Geen april grap.

            Ok, de prijzen gaan overal omhoog dat klopt, maar niet overal evenveel.
            € 100,00 + 30% = € 30,00
            € 50,00 + 30% = € 15,00
            Toen ik naar Aachen ging om modeltreinen te kopen (omdat die daar stukken goedkoper waren dan in België) moest ik langs drie fotowinkels passeren.
            En als ik toen (de jaren '70) vergeleek met winkels in Kortrijk was dat net hetzelfde als met de modeltreinen.
            Retro Camera heb ik leren kennen door op het AFF te vertoeven en die zijn idd. goedkoop maar hebben helaas geen winkel.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Geen april grap.

              Retro Camera heeft toch wel een winkel. In Ieper. Ben er al binnen geweest. Of hebben ze die opgedoekt.
              FLICKR PHOTOSTREAM
              Just try to comprehend that which you'll never comprehend

              Comment


              • #8
                Re: Geen april grap.

                Volgens de website kan je in die winkel enkel je bestelling komen ophalen en niet rondlopen shoppen.

                Comment


                • #9
                  Re: Geen april grap.

                  Hmm dat zie ik daar niet staan. Op hun Facebook pagina staat ook in verschillende berichten dat je ook gewoon in de winkel kunt shoppen. Ik heb daar wel degelijk al gewoon rondgelopen en dingen gekocht. Wat en bizarre beslissing zou dat zijn?Winkel open houden van 9 tot 18u enkel en alleen voor afhalingen weird haha!
                  FLICKR PHOTOSTREAM
                  Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen april grap.

                    Ben de website nog eens gaan bekijken en inderdaad dat staat er niet (meer?). Nochtans ik was echt van mening, en anderen hier ook, dat de winkel enkel voor afhalen was. Des te beter voor wie in die buurt woont zou ik zeggen. Maar voor mij wat ver tenzij ik toevallig in de buurt ben.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen april grap.

                      Retro Camera is een prima zaak; daar ben ik al enkele jaren klant voor doka materiaal ( film , papier , chemicalien e.a.)
                      Hele goede prijzen en als iemand een vraag heeft ; je wordt snel geholpen door Jeroen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen april grap.

                        Om alle misverstanden uit te sluiten deze:



                        Vroeger woonde ik in Menen (11km van Ieper) maar nu woon ik in Mol en het is zeker al 10 jaar geleden dat ik nog in Ieper ben geweest.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment

                        Working...
                        X