Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stevigheid behuizing laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Stevigheid behuizing laptop

    Allen,

    Mijn zoon heeft 3 jaar geleden een ASUS laptop gekregen voor zijn opleiding EM. Deze is verschillende keren open geweest voor upgrades (RAM en SSD) alsook om een lawaaierige fan te repareren. Ik begrijp wel dat elke gram gewicht telt bij deze apparaten maar nu zijn verschillende kunststof bevestigingspunten zo fragiel dat ze gewoon afgebroken waardoor het niet meer deftig in mekaar gezet kan worden. Gisteren hebben we de voedingsaansluiting nog met epoxy vastgezet maar we kijken nu toch stilaan uit naar een nieuw exemplaar met ineens genoeg geheugen en opslag.

    Daarom mijn vraag: zijn er laptop merken die iets solieder gebouwd zijn?

  • #2
    Re: Stevigheid behuizing laptop

    Echt solide laptops zijn bvb de Panasonic Toughbooks. Maar die zijn prijzig. Je kan daarvoor al enkele gewone laptops verslijten. Ibm/Lenovo heeft/had vroeger de X serie die ook een goede reputatie had.

    Comment


    • #3
      Re: Stevigheid behuizing laptop

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Allen,

      Mijn zoon heeft 3 jaar geleden een ASUS laptop gekregen voor zijn opleiding EM. Deze is verschillende keren open geweest voor upgrades (RAM en SSD) alsook om een lawaaierige fan te repareren. Ik begrijp wel dat elke gram gewicht telt bij deze apparaten maar nu zijn verschillende kunststof bevestigingspunten zo fragiel dat ze gewoon afgebroken waardoor het niet meer deftig in mekaar gezet kan worden. Gisteren hebben we de voedingsaansluiting nog met epoxy vastgezet maar we kijken nu toch stilaan uit naar een nieuw exemplaar met ineens genoeg geheugen en opslag.

      Daarom mijn vraag: zijn er laptop merken die iets solieder gebouwd zijn?
      Met de super recente heb ik geen ervaring, maar hier al vele IBM/LENOVO Thinkpads gehad, en dat is altijd een plezier om een upgrade te doen van HD, SSD of RAM.
      Zit vrij stevig in mekaar. En tegenwoordig zijn die Thinkpads ook niet meer zo extreem duur. Ja, duurder dan een Medion natuurlijk, maar dan heb je ook wat.

      Maar natuurlijk hoe dunner je die dingen wil, hoe meer ze gemaakt zijn om "nooit open te doen".

      Ik heb hier ook een superdunne HP Spectre, die gaat wel open en ik heb de PCI SSD al een upgrade gegeven, maar het is inderdaad zo'n gefriemel, dat ik op het einde blij ben dat die plastieken achterwand er terug in klikt. Niet ommaandelijks es te doen.... Gelukkig zitten daar nog een aantal Torx schroefjes in.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Stevigheid behuizing laptop

        Bedankt voor de reacties.

        Kwestie zal zijn om qua specificaties zo hoog mogelijk te kopen zodat upgrades onder de motorkap niet direct hoeven. Verder heb ik een handelaar gecontacteerd met de vraag wat zijn ervaringen zijn ivm reparaties en soliditeit van zo'n toestel. Het heeft inderdaad ook geen zin om 2x of 3x de prijs van een 'normaal' toestel te betalen.

        Comment


        • #5
          Re: Stevigheid behuizing laptop

          Het is een MSI geworden. Deze laptop zal uiteindelijk niet zoveel steviger zijn dan de ASUS maar de binnenkant is veel makkelijker bereikbaar via de bodemplaat.

          Comment


          • #6
            Re: Stevigheid behuizing laptop

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Het is een MSI geworden. Deze laptop zal uiteindelijk niet zoveel steviger zijn dan de ASUS maar de binnenkant is veel makkelijker bereikbaar via de bodemplaat.
            Ah voila, dat is wat telt. Binnen een paar jaar is de prijs van de SSD's weer gedaald, en dan kan je probleemloos upgraden. Veel plezier ermee!
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Stevigheid behuizing laptop

              Ik ben tevreden over MSI. Het meeste van de behuizing is gemaakt uit aluminium. Prijs ligt wel iets hoger dan gemiddeld maar ze mikken dan ook meer op de veeleisende klant.

              Comment


              • #8
                Re: Stevigheid behuizing laptop

                Een degelijke laptoptas kan soms ook helpen om een laptop langer heel te houden, zeker als die dagelijks overal mee naartoe moet.
                De ene tas zal de schokken beter dempen dan de andere, en dat kan dus een heel groot verschil maken.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Stevigheid behuizing laptop

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Een degelijke laptoptas kan soms ook helpen om een laptop langer heel te houden, zeker als die dagelijks overal mee naartoe moet.
                  De ene tas zal de schokken beter dempen dan de andere, en dat kan dus een heel groot verschil maken.
                  De laptop gaat elke dag mee naar school in een rugzak. De grootste problemen werden veroorzaakt door demontage en montage voor upgrades waarbij het toestel in 3 delen uit mekaar moest.

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Ik ben tevreden over MSI. Het meeste van de behuizing is gemaakt uit aluminium. Prijs ligt wel iets hoger dan gemiddeld maar ze mikken dan ook meer op de veeleisende klant.
                  Ik denk dat deze MSI toch van kunststof is. Het is een eindereeksmodel geworden met een Intel 8ste generatie CPU (i7-8750H) met 16GB RAM, 256GB M.2 SSD en 1TB HDD voor €985.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Stevigheid behuizing laptop

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    ...
                    Ik denk dat deze MSI toch van kunststof is. Het is een eindereeksmodel geworden met een Intel 8ste generatie CPU (i7-8750H) met 16GB RAM, 256GB M.2 SSD en 1TB HDD voor €985.
                    Ja dat is mogelijk. Mijn MSI heeft bijna 3 x zoveel gekost. Is dan ook een topreeks.

                    Comment

                    Working...
                    X