Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen anders + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Antwerpen anders + update

    Foto's genomen vanop het platform in de zoo van Antwerpen....ff wennen voor mij
    zo totaal uit mijn comfort zone...



    update : thx raf...




    Alvast Bedankt voor het kijken en beoordeling....
    Last edited by freddy69; 1 maart 2019, 22:09.
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Antwerpen anders

    pff...wat een droevige bedoening in dit forumdeel...
    Dan probeer je eens iets anders te brengen dan je comfort zone....krijg je niet eens een oordeel ...wat triest....

    (ooit ergens eens een voorstel gesteund dat je pas mag posten als je 5 reacties hebt geplaatst in het forum onderdeel waar je zelf iets wil plaatsen..)

    Als dit beelden zijn die totaal niet aanspreken...kan ik dit best begrijpen en kun en mag je dit ook melden ...maar niks melden dat is voor mij toch een brug te ver...en dan ontgaat me de bedoeling van dit forum...sorry...
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

    Comment


    • #3
      Re: Antwerpen anders

      De eerste vind ik qua compo wel geslaagd met dat contrast tussen het schaduwrijke grauwe en het kleurrijke middendeel. Maar wat doen die vuile donkere verticale vlekken in de lucht? Komt dat door de bewerking?
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: Antwerpen anders + update

        Hier kan ik wel verder mee ...dank u wel Raf ....update geplaatst....
        Die schijn van "vuil" was door mijn bewerking ...
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Antwerpen anders + update

          update zijn beter, mooi gedaan

          Comment


          • #6
            Re: Antwerpen anders + update

            Mooie foto's met een surreële uitstraling. Kleuren, beelden en licht maken het in een aansprekende compo. De Update van de eerste is de betere

            (Er zijn meerdere foto's zonder commentaar en ik heb er zelfs 1 in een ander forumdeel staan die bijna 500X sprakeloos bekeken is)
            Last edited by olivetti; 2 maart 2019, 14:26.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Antwerpen anders

              Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
              pff...wat een droevige bedoening in dit forumdeel...
              Dan probeer je eens iets anders te brengen dan je comfort zone....krijg je niet eens een oordeel ...wat triest....

              (ooit ergens eens een voorstel gesteund dat je pas mag posten als je 5 reacties hebt geplaatst in het forum onderdeel waar je zelf iets wil plaatsen..)

              Als dit beelden zijn die totaal niet aanspreken...kan ik dit best begrijpen en kun en mag je dit ook melden ...maar niks melden dat is voor mij toch een brug te ver...en dan ontgaat me de bedoeling van dit forum...sorry...
              Reden waarom ik maanden geleden ermee gestopt ben (in alle foto-onderdelen) en ik vermoed dat ik niet meer terug kom totdat er zo'n regels zijn opgesteld.
              Voor mij is dat gewoon een kwestie van wat respect en vooral de logica zelf. Een forum waar je foto's post ter beoordeling staat of valt met comments. Anders kun je net zo goed iets worden als Flickr en co.
              Ik heb een hele tijd gewoon de strategie toegepast om alleen maar comments te geven bij TS-en die zelf ook behoorlijk wat comments gaven bij anderen. Ik zag "die anderen" echter gewoon hun "ding" blijven doen. Zelf wanneer ik bijwijlen daar eens een beleefde reactie op gaf kreeg ik de volle laag ... het kwam er eigenlijk op neer dat mensen als mezelf eerder het "probleem" waren dan "die anderen" de oorzaak van het teloorgaan in onderdelen als het deze. Ik kan je zeggen voor iemand als ik die amper 2 foto's per maand postte en waarschijnlijk maandelijks 100+ comments op anderen hun foto's een en ander hard aankomt.
              Ik had daar uiteindelijk genoeg van en het enige logische dat ik nog kon doen was afhaken.

              Soit, nu ik hier dan toch nog eens ben: weet niet wat je bedoeld met "uit je comfortzone"; 't is alleszins niet te merken in je foto. Mooie gesatureerde kleuren, scherpte is zeer OK en de compositie mooi overdacht. Goede diepgang in de eerste; de tweede vind ik wat verwarrend qua compositie.

              Comment


              • #8
                Re: Antwerpen anders

                Ik beperk me even tot de foto's zelf (die ik nog niet gezien had)
                voor mij de eerste (met update) een verrassend standpunt van een bekende plek.
                Ik zie graag foto's met verrassende stand[unten, want dat leert je beter kijken als fotograaf.
                "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

                Comment


                • #9
                  Re: Antwerpen anders

                  Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                  pff...wat een droevige bedoening in dit forumdeel...
                  Dan probeer je eens iets anders te brengen dan je comfort zone....krijg je niet eens een oordeel ...wat triest....

                  (ooit ergens eens een voorstel gesteund dat je pas mag posten als je 5 reacties hebt geplaatst in het forum onderdeel waar je zelf iets wil plaatsen..)

                  Als dit beelden zijn die totaal niet aanspreken...kan ik dit best begrijpen en kun en mag je dit ook melden ...maar niks melden dat is voor mij toch een brug te ver...en dan ontgaat me de bedoeling van dit forum...sorry...
                  Ik kan je begrijpen. Heb hier al meermaals hetzelfde gevoel gehad, ook al neem ik zelf wel de tijd om foto's te beoordelen of mijn feedback te geven. Dat werkt demotiverend, vooral als enthousiast amateurfotograaf.

                  Dat gezegd zijnde, vind ik je oorspronkelijke plaat wel goed. De updates werken ook voor me, vestigen iets meer de aandacht op de structuren van de gebouwen. Mooie contrasterende kleuren. Goed dat je uit je comfortzone komt!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Antwerpen anders

                    Oorspronkelijk geplaatst door tcf Bekijk bericht
                    Reden waarom ik maanden geleden ermee gestopt ben (in alle foto-onderdelen) en ik vermoed dat ik niet meer terug kom totdat er zo'n regels zijn opgesteld.
                    Voor mij is dat gewoon een kwestie van wat respect en vooral de logica zelf. Een forum waar je foto's post ter beoordeling staat of valt met comments. Anders kun je net zo goed iets worden als Flickr en co.
                    Ik heb een hele tijd gewoon de strategie toegepast om alleen maar comments te geven bij TS-en die zelf ook behoorlijk wat comments gaven bij anderen. Ik zag "die anderen" echter gewoon hun "ding" blijven doen. Zelf wanneer ik bijwijlen daar eens een beleefde reactie op gaf kreeg ik de volle laag ... het kwam er eigenlijk op neer dat mensen als mezelf eerder het "probleem" waren dan "die anderen" de oorzaak van het teloorgaan in onderdelen als het deze. Ik kan je zeggen voor iemand als ik die amper 2 foto's per maand postte en waarschijnlijk maandelijks 100+ comments op anderen hun foto's een en ander hard aankomt.
                    Ik had daar uiteindelijk genoeg van en het enige logische dat ik nog kon doen was afhaken.

                    Soit, nu ik hier dan toch nog eens ben: weet niet wat je bedoeld met "uit je comfortzone"; 't is alleszins niet te merken in je foto. Mooie gesatureerde kleuren, scherpte is zeer OK en de compositie mooi overdacht. Goede diepgang in de eerste; de tweede vind ik wat verwarrend qua compositie.
                    Je moet eens via de zoekfunctie "Phororhacos" ingeven en daar dan het topic "Héél weinig reacties tegenwoordig ...." opgestart door Sieg openen.
                    Op pagina 2 kan je een reactie van een zekere Phororhacos terugvinden waar in hij een analyse maakt van de mensen die hier foto's plaatsen en beoordelen.
                    Volgens mij zat hij er boenk op. Vroeger deed ik ook de moeite om hier maandelijks een foto of drie te plaatsen waar dan amper een reactie op kwam dus heb ik ook maar afgehaakt.

                    Mvg Yves.
                    What you see is what you get

                    Comment


                    • #11
                      Re: Antwerpen anders

                      'k Had die thread al gelezen hoor (lang geleden) en het was best een interessante discussie.
                      Wat mij eigenlijk wat opvalt/stoort is dat ondanks heel wat leden hetzelfde gevoel hebben het bestuur van BD er toch weinig tot niets mee doet. Een eenvoudige poll/enquete zou misschien heel wat aan het licht kunnen brengen van hoe de leden dit onderdeel zien.

                      ps: Sorry Freddy dat ik je topic ietwat kaap.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Antwerpen anders + update

                        ps: Sorry Freddy dat ik je topic ietwat kaap.
                        Voor het goede doel mag je altijd mijn topic kapen....

                        Toch allen bedankt voor de feedback...
                        https://fredor2.wixsite.com/my-site

                        Comment


                        • #13
                          Re: Antwerpen anders + update

                          Ik moet eerlijk toegeven dat ik de foto's al eens gezien had maar ik zag er niets verkeerd mee dus heb ik geen reactie gegeven. Jij reageert wel veel op de mijne waarvoor dank. Op je andere foto's heb ik al dikwijls gereageerd. Bij al die subonderdelen buiten mens en landschap wordt er weinig gereageerd. Ik versta niet waarom de mensen niet gewoon op "nieuwe berichten" klikken en dan zie je alles passeren. Je komt toch niet op een forum om maar juist op het onderdeel dat je interesseert te kijken?

                          Wat de foto's betreft, ik vind ze goed, de update is inderdaad veel beter, de tweede spreekt mij meer aan omdat je daar die daken van de huizen niet hebt.
                          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                          Comment


                          • #14
                            Re: Antwerpen anders + update

                            Foto's zijn wel in orde voor mij, het contrast tussen de oude grijze gebouwen en de kleurige "nieuwbouw", heeft wel iets surreëel. Foto twee vind ik de betere door idd de daken niet in het beeld.
                            Wat betreft de weinige reacties, werkt wel wat demotiverend zeker voor een beginner (zoals ik)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Antwerpen anders + update

                              Speciaal het gele gebouw op de achtergrond als contrast tegen de grijzige voorgrond!
                              Mooi gedaan!
                              gr, Luc

                              Comment

                              Working...
                              X