Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walk around lens verbeteren, of lichtsterke prime

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Walk around lens verbeteren, of lichtsterke prime

    Ik zit met een dillemma waar ik maar niet uitkom. Ik fotografeer sinds vorig jaar met een Canon 6D en ben daar supertevreden over. Een verademing na mijn ook al niet onaardige 60D. Bij die 6D heb ik een 70-200 F4-lens. Die voldoet meer dan. Als ik de tele nodig heb, is dat buiten en dat gaat prima. Daarnaast een 24-70 F4 IS van Canon. Ook een scherpe en fijne lens. Wel merk ik twee dingen. Ik heb het gevoel dat ik niet optimaal gebruik maak van de scherpte-diepte-mogelijkheden van mijn 6D. Buiten fotograferen gaat prima, maar onderwerpen écht isoleren van hun achtergrond is wat gedoe en vooral met kinderen niet altijd even makkelijk. Tot slot is de AF in lichtarme situaties niet fijn.2ws En binnen fotograferen betekent standaard de flister erbij pakken.

    Ik wil dus iets met een grotere f-waarde. Het vrij te besteden budget ligt tussen de 600 en 700 euro.

    Volgens mij zijn er dan drie opties:
    -Een goede prime erbij. Ik zit te denken aan de Sigma 50mm 1.4 ART. Ik had op mijn crop een 30mm 1.4 van Sigma en dat was mijn meest gebruikte lens. Ik heb de 1.8 van Canon erbij gehad, maar de scherpte was dermate slechter dan mijn 24-70. Dat ik die niet gebruikte.
    -De 24-70 inruilen en een tweedehands Canon 2.8 24-70 Mark II aanschaffen
    -De 24-70 inruilen en een tweedehands Tamron 2.8 24-70 G2 aanschaffen

    Ik weet dat hier veel mensen geen voorstander van niet native lenzen zijn, maar over die Tamron en Sigma lees ik toch erg goede verhalen.

    Wat te doen?
    Canon 6D Mark I | Canon EF 70-200mm IS f/4 L | Canon 24-70mm f/4 L

  • #2
    Re: Walk around lens verbeteren, of lichtsterke prime