Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's delen internet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's delen internet

    Hoi, ik vind hier verschillende suggesties om gratis foto's te delen (photobucket, imgur, etc, ) maar nergens is duidelijk of de personen die de foto's willen bekijken ook een account nodig hebben, zonder dat ik dat stuk voor stuk uitprobeer. Ik wil foto's delen aan een select publiek maar zonder dat ze daarvoor een account moeten aanmaken. (toneelfoto's van school, dus enkel voor de ouders).
    hebben jullie ervaring met dit fenomeen?
    alvast dank,

    Wim

  • #2
    Re: foto's delen internet

    Ik gebruik daar Dropbox voor : de betreffende foto's in eenzelfde subdirectory en dan de link doorsturen naar de bestemmelingen. Als ze geen eigen dropbox hebben dan vraagt Dropbox wel of ze er een willen openen, maar "neen"is voldoende om gratis toegang te krijgen en de foto's te kunnen downloaden. Wetransfer vind ik omslachtiger wanneer het aantal bestemmelingen groot is want dan moet ik alle adressen individueel intikken.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: foto's delen internet

      bedankt voor je antwoord CMM, maar dropbox is niet wat ik zoek. het gaat om foto's van kinderen die toneel spelen, en de meeste ouders willen enkel de foto's van hun eigen kind downloaden, dus een preview en selectie is noodzakelijk. en niet iedereen gebruikt een computer, dus als je 200 foto's moet downloaden op je tablet of gsm alvorens je ze kunt bekijken, dan haak je af.

      trouwens, de manier om naar veel mensen tegelijk veel foto's te sturen via wetransfer, is de files eerst naar jezelf sturen, en dan de link in die mail gebruiken in een gewone mail naar al je geadresseerden.

      Comment


      • #4
        Re: foto's delen internet

        Bovendien blijven de foto’s maar een bepaalde tijd op Wetransfert (7 dagen denk ik). Ik had ook dezelfde vraag en ik heb beslist mijn eigen site aan te maken. Daar kan iedereen mijn foto’s downloaden voor niks. Het is niet moeilik een site op te bouwen. Hier staat de mijne:

        http://darnaphoto.tk/

        Comment


        • #5
          Re: foto's delen internet

          Google foto's is daar ook handig voor.
          Eventueel wel instellen dat de foto's niet aangepast moeten worden door Google. Anders verkleind Google de grote foto's.

          Geen account nodig voor de anderen, preview aanwezig.

          Enkel de link delen.


          --
          mlap.
          T.T.

          Comment


          • #6
            Re: foto's delen internet

            ik gebruik ook altijd google foto's, heel makkelijk in te stellen met wie je de foto's deelt.
            mensen kunnen opmerkingen plaatsen en ook makkelijk de foto's downloaden.
            Foto's worden alleen verkleint boven de 16 mb .
            Link via mail

            Comment


            • #7
              Re: foto's delen internet

              Oorspronkelijk geplaatst door markbouwel Bekijk bericht
              ik gebruik ook altijd google foto's, heel makkelijk in te stellen met wie je de foto's deelt.
              mensen kunnen opmerkingen plaatsen en ook makkelijk de foto's downloaden.
              Foto's worden alleen verkleint boven de 16 mb .
              Link via mail
              klopt niet helemaal, de foto's worden verkleind als ze groter zijn dan 16 megapixels ;-)
              maar het is ook uitschakelbaar.

              --> https://support.google.com/photos/

              Comment


              • #8
                Re: foto's delen internet

                ik heb iets gevonden dat me aanstaat, voor het grootste deel: fototime.com. gratis, geen login voor viewers, etc. enige nadeel tot nu toe: de software herschikt mijn foto's die chronologisch geupload werden, om een of andere reden, zonder herkenbare logica. en het is niet gemakkelijk om ze weer in de juiste volgorde te zetten, want ik zie de namen van de foto's niet. mochten het maar een twintigtal foto's zijn, dan zou het rap gefixt zijn, maar met 210 foto's is het een karwei.

                Comment

                Working...
                X