Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging na diefstal: camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging na diefstal: camera

    2 weken geleden is mijn volledige fototas met camera, lenzen etc in de trein gestolen. Wat ik al langer aan het overwegen was, kan ik nu doen: overstappen op full frame.

    Nu, omdat ik eigenlijk niks merkspecifieks meer heb, heb ik de vrijheid met 'een schone lei' te beginnen. Ik had een Nikon D7000 en zou willen overgaan naar D750, maar heeft iemand misschien een mening, gedachte of ervaring? In de trant van: 'nee joh, toch niet de D750!', 'Ik zou toch voor de Canon/Sony/... type xxx gaan want' of 'mirrorless is the way to go man!'. Ik wil geen discussie starten over welk merk nu beter is, maar misschien zijn er verschillen in kostprijs lenzen, uitbreiding, ... Ben benieuwd.

    Hoe dan ook, ik hou naast landschappen wel van wat nachtfotografie dus weinig ruis bij hogere iso is wel belangrijk. Ik film eigenlijk nooit dus dat geeft geen doorslag.

    Thanks!

  • #2
    Re: Vervanging na diefstal: camera

    Die d750 zal qua bediening het dichtste liggen in vergelijking met je d7000, qua hoge iso is het echt een toppertje vind ik
    Ook het kantelbaar scherm is de max, qua prijs al altijd een bang-for-buck toestel geweest

    Andere merken uitproberen is vooral kostelijk avontuur als het uw ding dan niet is, kan je niet tegenkomen met toestel dat zelfde merk en dna heeft ivm je vorige vind ik

    Is ook te zien wat ke budget is en welke lenzen direct dienen aangekocht te worden

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging na diefstal: camera

      Dank je! Da's wel een goeie inderdaad. Ik heb altijd graag met mijn Nikons gewerkt en ik kon die quasi blind bedienen. Dat is wel een voordeel om bij het merk te blijven. Ik zie dat je ook de d800E hebt? Die is iets duurder natuurlijk, maar hoe verhoudt die zich tov de d750? Wellicht overkill voor mij...

      Wat betreft lenzen, ik heb gemerkt dat ik voornamelijk met mijn 17-55 werkte. Ik zou dus iets soortgelijks willen hebben. In bereik en zeker kwaliteit. Ik wil niet weer beginnen met kitlenzen die ik dan toch weer verkoop ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging na diefstal: camera

        Oorspronkelijk geplaatst door ESR Bekijk bericht
        Dank je! Da's wel een goeie inderdaad. Ik heb altijd graag met mijn Nikons gewerkt en ik kon die quasi blind bedienen. Dat is wel een voordeel om bij het merk te blijven. Ik zie dat je ook de d800E hebt? Die is iets duurder natuurlijk, maar hoe verhoudt die zich tov de d750? Wellicht overkill voor mij...

        Wat betreft lenzen, ik heb gemerkt dat ik voornamelijk met mijn 17-55 werkte. Ik zou dus iets soortgelijks willen hebben. In bereik en zeker kwaliteit. Ik wil niet weer beginnen met kitlenzen die ik dan toch weer verkoop ;-)
        D800e is top voor landschap en portret met veel aanwezig licht, stel iso 100 in en die beeldkwaliteit is top!
        Maar de d750 is eigenlijk van alle markten thuis, en al zeker in hoge iso
        Dus moest ikzelf echt moeten kiezen dan zou de d750 blijven, gewoon door de veelzijdigheid


        Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging na diefstal: camera

          Top, klinkt de 750 inderdaad meer iets voor mij. Bedankt voor je reacties, heb ik iets aan!

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging na diefstal: camera

            De ergonomie van Nikon toch wel fijn en belangrijk voor mij.
            Ik zou ofwel voor een d500 gaan, een zeer goede alleskunner die dan wel geen fullframe is maar die toch ook op gebied van dynamisch bereik erg goed scoort.
            Of als fullframe zou gaan dan zou ik Z6 kiezen, steengoed voor alles wat jij belangrijk vindt.
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging na diefstal: camera

              Bedankt! Van de Z6 heb ik al veel goede dingen gehoord. Ook van de prijs ;-) Geen goedkoop toestel. Ik vermoed ook dat de lenzen (nog?) niet echt goedkoop zijn en dan wordt het behoorlijk kostelijk. Helaas, want het lijkt me wel wat

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging na diefstal: camera

                Als je houdt van een zwaar toestel zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld een Nikon D800, die is vrij betaalbaar intussen en nog steeds erg goed.
                Voor landschap en avond zal een Sony A7 ook interessant kunnen zijn. Natuurlijk is het menu van een Sony in herbegin wat wennen, maar je kunt veelgebruikte instellingen achter een persoonlijk voorkeurmenu of een functieknop zetten.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging na diefstal: camera

                  Zelf ben ik een Canon-man, maar gezien je verleden als 'Nikon-ist' zou ik je ook de D750 aanraden met een 24-70 2.8 (voorzover die bestaat bij Nikon). Heb een paar collega's die er zelfs in de natuur mee rondtrekken met een teletoeter als de 600 op, en toestel voldoet ook daar volledig. Dus een 24-70 zal het zeker goed doen.
                  Als je het summum wil is een D850 nog beter, maar de prijs is navenant...

                  Veranderen van merk als je er tevreden van bent is niet echt interessant. Persoonlijk zou ik het niet doen.
                  Heb zelf een Canon fullframe en een mirrorless en het valt mij op dat ik meer en meer met die laatste werk. Zolang het niet te 'extreem' wordt voldoet die zonder spiegel heel goed!
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                  Comment

                  Working...
                  X